AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Tror de aller fleste vil lyve her. Om man har vært sammen i 6mnd eller 9? Klarer ikke se logikken her. Anonymkode: f8b13...f34
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Skikkelig tåpelig ja. Vil komme en rush av fasadebruder til Norge nå fremover. Anonymkode: a3eac...679 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Tja, siden min bor i et land som ikke får komme hit uten karantene (Sverige) så ser jeg absolutt på det som et poeng. Skal de ha dokumentasjon på at vi har vært sammen med enn 9 mnd så skal de da få det også. Ikke noe problem. Jeg er bare glad han endelig får komme hit igjen! Å lyve på slike papirer er dokumentforfalskning så det er veldig dumt dersom det blir oppdaget. Anonymkode: a0f89...266 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tja, siden min bor i et land som ikke får komme hit uten karantene (Sverige) så ser jeg absolutt på det som et poeng. Skal de ha dokumentasjon på at vi har vært sammen med enn 9 mnd så skal de da få det også. Ikke noe problem. Jeg er bare glad han endelig får komme hit igjen! Å lyve på slike papirer er dokumentforfalskning så det er veldig dumt dersom det blir oppdaget. Anonymkode: a0f89...266 Greia er vel mer at har man vært sammen i 5mnd eller 8 så er det 'ikke godkjent' selv om man kan ha et mer reelt og ekte forhold enn de som har vært sammen i 14. Føler vel mest at det er 9mndregelen som er helt på tur. Ta et eksempel fra min jobb: A er norsk og er sammen med B som er svensk. B blir permittert pga korona og A og B ble 'sammen' i slutten av februar. I mars blir B permittert og må reise hjem. Siden har de ikke sett hverandre, og nå er forholdet for ferskt for staten, selv om de har jobbet sammen i to år. Anonymkode: f8b13...f34
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Greia er vel mer at har man vært sammen i 5mnd eller 8 så er det 'ikke godkjent' selv om man kan ha et mer reelt og ekte forhold enn de som har vært sammen i 14. Føler vel mest at det er 9mndregelen som er helt på tur. Ta et eksempel fra min jobb: A er norsk og er sammen med B som er svensk. B blir permittert pga korona og A og B ble 'sammen' i slutten av februar. I mars blir B permittert og må reise hjem. Siden har de ikke sett hverandre, og nå er forholdet for ferskt for staten, selv om de har jobbet sammen i to år. Anonymkode: f8b13...f34 Joda, men de må vel sette grensen et sted antagelig. Eller så kan jo "alle" si de skal besøke kjæresten sin. Anonymkode: a0f89...266 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joda, men de må vel sette grensen et sted antagelig. Eller så kan jo "alle" si de skal besøke kjæresten sin. Anonymkode: a0f89...266 Ja, men hvordan er denne grensen egentlig laget? Det er jo ikke som at du får mer eller mindre korona av å ha vært sammen i 9mnd kontra 4 uker, eller hva? Anonymkode: f8b13...f34
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men hvordan er denne grensen egentlig laget? Det er jo ikke som at du får mer eller mindre korona av å ha vært sammen i 9mnd kontra 4 uker, eller hva? Anonymkode: f8b13...f34 Nei, men det er færre som får lov til å komme hit. Jo færre som får lov, jo mindre sjanse er det for Corona. Hvis man har vært sammen i fire uker så har man jo ikke fått møtt hverandre en gang. Heller ikke hvis man har vært sammen i 3-4 måneder. Med mindre den norske parten har reist ut av landet og sittet i karantene etterpå. Anonymkode: a0f89...266
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 23 hours ago, AnonymBruker said: Tja, siden min bor i et land som ikke får komme hit uten karantene (Sverige) så ser jeg absolutt på det som et poeng. Skal de ha dokumentasjon på at vi har vært sammen med enn 9 mnd så skal de da få det også. Ikke noe problem. Jeg er bare glad han endelig får komme hit igjen! Å lyve på slike papirer er dokumentforfalskning så det er veldig dumt dersom det blir oppdaget. Anonymkode: a0f89...266 Nå oppheves faktisk innreiseforbudet for Schengen-land (også Sverige) 15. juli. Så dette skjemaet er irrelevant for dere. Alle som vil kan komme inn fra Sverige, men må i karantene om de kommer fra en "rød" region (kjæreste eller ei). Anonymkode: c83a1...d34 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå oppheves faktisk innreiseforbudet for Schengen-land (også Sverige) 15. juli. Så dette skjemaet er irrelevant for dere. Alle som vil kan komme inn fra Sverige, men må i karantene om de kommer fra en "rød" region (kjæreste eller ei). Anonymkode: c83a1...d34 Å? Jeg trodde Sverige var unntatt innreise siden de er rød sone. Vel, det er jo veldig bra da! Hadde uansett ikke hatt noe å si for oss, men greit å slippe styr med det skjemaet. Anonymkode: a0f89...266
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Å? Jeg trodde Sverige var unntatt innreise siden de er rød sone. Vel, det er jo veldig bra da! Hadde uansett ikke hatt noe å si for oss, men greit å slippe styr med det skjemaet. Anonymkode: a0f89...266 Det var ikke akkurat tydelig fra pressekonferansen, men innreiseforbudet innad i Schengen er altså opphevet: https://www.udi.no/viktige-meldinger/endring-i-innreiseregler-fra-15.-juli/ Men fremdeles med karanteneplikt for innreisende fra rød sone. Anonymkode: c83a1...d34
Anbefalte innlegg