Gå til innhold

Er kjæresteskjema egentlig et poeng?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror de aller fleste vil lyve her. Om man har vært sammen i 6mnd eller 9? Klarer ikke se logikken her. 

Anonymkode: f8b13...f34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig tåpelig ja. Vil komme en rush av fasadebruder til Norge nå fremover.

Anonymkode: a3eac...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, siden min bor i et land som ikke får komme hit uten karantene (Sverige) så ser jeg absolutt på det som et poeng. Skal de ha dokumentasjon på at vi har vært sammen med enn 9 mnd så skal de da få det også. Ikke noe problem. Jeg er bare glad han endelig får komme hit igjen!

Å lyve på slike papirer er dokumentforfalskning så det er veldig dumt dersom det blir oppdaget.

Anonymkode: a0f89...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, siden min bor i et land som ikke får komme hit uten karantene (Sverige) så ser jeg absolutt på det som et poeng. Skal de ha dokumentasjon på at vi har vært sammen med enn 9 mnd så skal de da få det også. Ikke noe problem. Jeg er bare glad han endelig får komme hit igjen!

Å lyve på slike papirer er dokumentforfalskning så det er veldig dumt dersom det blir oppdaget.

Greia er vel mer at har man vært sammen i 5mnd eller 8 så er det 'ikke godkjent' selv om man kan ha et mer reelt og ekte forhold enn de som har vært sammen i 14.

Føler vel mest at det er 9mndregelen som er helt på tur. 

Ta et eksempel fra min jobb:

A er norsk og er sammen med B som er svensk. B blir permittert pga korona og A og B ble 'sammen' i slutten av februar. I mars blir B permittert og må reise hjem. Siden har de ikke sett hverandre, og nå er forholdet for ferskt for staten, selv om de har jobbet sammen i to år. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er vel mer at har man vært sammen i 5mnd eller 8 så er det 'ikke godkjent' selv om man kan ha et mer reelt og ekte forhold enn de som har vært sammen i 14.

Føler vel mest at det er 9mndregelen som er helt på tur. 

Ta et eksempel fra min jobb:

A er norsk og er sammen med B som er svensk. B blir permittert pga korona og A og B ble 'sammen' i slutten av februar. I mars blir B permittert og må reise hjem. Siden har de ikke sett hverandre, og nå er forholdet for ferskt for staten, selv om de har jobbet sammen i to år. 

Joda, men de må vel sette grensen et sted antagelig. Eller så kan jo "alle" si de skal besøke kjæresten sin. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, men de må vel sette grensen et sted antagelig. Eller så kan jo "alle" si de skal besøke kjæresten sin. 

Ja, men hvordan er denne grensen egentlig laget? Det er jo ikke som at du får mer eller mindre korona av å ha vært sammen i 9mnd kontra 4 uker, eller hva? 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvordan er denne grensen egentlig laget? Det er jo ikke som at du får mer eller mindre korona av å ha vært sammen i 9mnd kontra 4 uker, eller hva? 

Nei, men det er færre som får lov til å komme hit. Jo færre som får lov, jo mindre sjanse er det for Corona.

Hvis man har vært sammen i fire uker så har man jo ikke fått møtt hverandre en gang. Heller ikke hvis man har vært sammen i 3-4 måneder. Med mindre den norske parten har reist ut av landet og sittet i karantene etterpå.

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Nå oppheves faktisk innreiseforbudet for Schengen-land (også Sverige) 15. juli. Så dette skjemaet er irrelevant for dere. Alle som vil kan komme inn fra Sverige, men må i karantene om de kommer fra en "rød" region (kjæreste eller ei).

Anonymkode: c83a1...d34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå oppheves faktisk innreiseforbudet for Schengen-land (også Sverige) 15. juli. Så dette skjemaet er irrelevant for dere. Alle som vil kan komme inn fra Sverige, men må i karantene om de kommer fra en "rød" region (kjæreste eller ei).

Å? Jeg trodde Sverige var unntatt innreise siden de er rød sone. Vel, det er jo veldig bra da! Hadde uansett ikke hatt noe å si for oss, men greit å slippe styr med det skjemaet.

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Å? Jeg trodde Sverige var unntatt innreise siden de er rød sone. Vel, det er jo veldig bra da! Hadde uansett ikke hatt noe å si for oss, men greit å slippe styr med det skjemaet.

Det var ikke akkurat tydelig fra pressekonferansen, men innreiseforbudet innad i Schengen er altså opphevet: https://www.udi.no/viktige-meldinger/endring-i-innreiseregler-fra-15.-juli/

Men fremdeles med karanteneplikt for innreisende fra rød sone.

• 1 år senere...
Skrevet

Har de fjernet kjæresteskjema?

• Opprett ny...