AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Flere svensker opplever at de får stygge blikk bare for å være fra Sverige, og forum er fulle av folk som kaller de som besøker slekt i Sverige idioter og slemme. Tegnell blir hengt ut som en drapsmann som ikke aner hva han driver med, og svensker generelt blir ristet på hodet av. De aller fleste svensker er enige i at Sverige feilet i å beskytte de eldre. Men de fleste svensker kjenner seg ikke igjen i den politiske heksejakten på Sverige og dets folk. Den jevne Svensson har lite med håndteringen til Sverige å gjøre, slik de fleste nordmenn ikke styrer hva Norge setter inn av tiltak. Hva er grunnen til denne oppførselen? Var dere som nå uttrykker dere svært negativt om Sverige like anti-Sverige før? Anonymkode: b4f39...d54 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Den svenske korona-politikken er et kapittel for seg selv, men det er også så mye annet rart som foregår i det landet og da spesielt innvandringspolitikken og den politiske korrektheten som skakkjører landet totalt. Sverige er ikke lenger det landet det var, det virker nesten som om de driver på med et gigantisk sosialt eksperiment. Svenskene er selvsagt krenket fordi norske myndigheter har restriksjoner mens de selv ha gjort veldig lite for å begrense spredningen av viruset. Skulle vært interessant å sett en statistikk over hvilke grupper som er hardest rammet og hvorfor. https://forskning.no/sykdommer-virus/innvandrere-og-menn-med-lav-inntekt-og-utdanning-er-mer-utsatt-for-a-do-av-covid-19/1701085 Anonymkode: b98df...05b 9
Gjest Sitronmelisse Skrevet 11. juli 2020 #3 Skrevet 11. juli 2020 Jeg tenker at Sverige er landet som gjerne vil redde verden men som ikke klarer å redde seg selv, fra seg selv. Siden når ble svenskene så konforme og autoritetstro? Hvorfor protester de ikke mot koronastrategien? Bestefar dør på sykehjemmet med morfin som smertelindring, for det har myndighetene bestemt. Likevel kommer eneste protest fra 22 forskere og en tidligere statsepidemiolog? Nei, dette var lakmustesten svenskene ikke besto.
Krantz95 Skrevet 11. juli 2020 #4 Skrevet 11. juli 2020 Det er 10.230.000 mennesker i Sverige. 8.945 av dem har enten dødd eller havnet på intensiven. Det er ca 0,087% av befolkningen. 99,91% av befolkningen har altså ikke hatt større problemer med dette viruset. Jeg skjønner derfor godt at de ikke gidder å protestere. 2
Aragorn ll Elessar Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Mitt forhold til Sverige er som det alltid har vært. 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 Koronaepedemien har ikke påvirket mitt forhold til Sverige. Det er heller innvandringspolitikken. Det er trist å dra til Sverige og ikke se en eneste svenske. Det finnes steder hvor det er mange svensker så klart, men spesielt i stockholmsregionen er det veldig mange innvandrere. Jeg tør ikke gå alene der på kvelden lenger. Der min kjæreste bor er det helt forferdelig. Gamla stan og sentrum er liksom greit, der er det bare svensker og turister, men tar du pendeltog så blir det færre og færre svensker jo lenger du kommer ut. Ser ikke ut som man er i Sverige 😕 Anonymkode: 61345...9df 3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 Jeg respekterer Sveriges håndtering av pandemien. Men med alle valg følger det konsekvenser, og de må regne med at det internasjonale samfunnet hvor de fleste land har hatt mye strengere tiltak, utelater Sverige fra hvem man vil ha som reisende. Det er en konsekvens av den politikken de har ført. Bruker ikke overdramatiske betegnelser som heksejakt eller at Tegnell er "drapsmann", men det er en realistisk tilnærming til Sveriges politikk. Anonymkode: f1cdd...cdc 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 Mitt forhold til Sverige er som før, bortsett fra at jeg ikke får reist dit. Reiser gjerne dit igjen når det åpnes. Anonymkode: 14cbd...c31 5
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 Er sjokkert over svensker. En ting er Tegnell og udugelig statsminister og regjering, men at ikke det svenske folket protesterer!? Helt ubegripelig! De ofrer sine egne borgere, det er så uetisk og moralsk forkastelig som det går an. Veldig glad og stolt over Erna, konservativ med godt menneskesyn. Anonymkode: 12896...acd 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 Holder i alle fall god avstand om jeg hører noen snakke svensk, akkurat som jeg gjorde når jeg hørte kinesisk i januar-februar. Anonymkode: b52e8...867 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #11 Skrevet 12. juli 2020 Mitt forhold til Sverige er det samme som med kona. Det ligger jo rett der, men gidder jeg å dra? Anonymkode: 35a31...65a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #12 Skrevet 13. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er sjokkert over svensker. En ting er Tegnell og udugelig statsminister og regjering, men at ikke det svenske folket protesterer!? Helt ubegripelig! De ofrer sine egne borgere, det er så uetisk og moralsk forkastelig som det går an. Veldig glad og stolt over Erna, konservativ med godt menneskesyn. Anonymkode: 12896...acd Var i ferd med å trykke pil opp på den posten til jeg så deg skrive at Erna har godt menneskesyn 🤣 Anonymkode: b52e8...867 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #13 Skrevet 13. juli 2020 Jeg savner Sverige 😭 Anonymkode: dd6e1...4c4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #14 Skrevet 13. juli 2020 Tengele er en drapsmann. Ferdig snakka. Anonymkode: b38b3...725 4
bluedot Skrevet 13. juli 2020 #15 Skrevet 13. juli 2020 Hehe hvorfor i alle dager skulle en se ned på svensker? Joda styresmaktene kunne sikkert ha håndtert koronasituasjonen bedre, men det er det.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #16 Skrevet 13. juli 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: Tengele er en drapsmann. Ferdig snakka. Anonymkode: b38b3...725 Men slutt, det er ikke hans feil. Hans sjef (ja han har en sjef!) har også gått ut og forsvart han. Svenskene har enormt stor respekt for tegnell nå. Han besitter en stor kunnskap som svært få andre og presidenter og statsministrer har. Anonymkode: cfa28...bfd 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #17 Skrevet 13. juli 2020 Venter bare på at grensa skal åpne, har også venner der jeg tenkte å besøke. Så ingenting er endret fra mitt ståsted Anonymkode: e7834...637 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #18 Skrevet 13. juli 2020 15 hours ago, AnonymBruker said: Tengele er en drapsmann. Ferdig snakka. Anonymkode: b38b3...725 😁 Anonymkode: 84955...093 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2020 #19 Skrevet 13. juli 2020 Corona er bare ett av mange problemer i Sverige. Ettter å ha fulgt med på Uppdrag Gransking så er jeg sjeleglad for at jeg ikke bor i det landet. Svenske politikere har klart å ødelegge Sverige på noen få tiår og verre skal det bli. Anonymkode: 175bc...e4e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2020 #20 Skrevet 18. juli 2020 På 13.7.2020 den 17.46, AnonymBruker skrev: Corona er bare ett av mange problemer i Sverige. Ettter å ha fulgt med på Uppdrag Gransking så er jeg sjeleglad for at jeg ikke bor i det landet. Svenske politikere har klart å ødelegge Sverige på noen få tiår og verre skal det bli. Anonymkode: 175bc...e4e Hva foregår i den serien ? Hvor får man sett den? Og ang politikerene der, vanskelig å forstå hva de tenker med, samt befolkningen som stemmer på dem gang på gang... Norge er jo nabolandet, pleier ikke Norge å alltid følge Sverige til sist? Hvis ikke... vi skal bygge en vegg, og Sverige skal betale den! :) Anonymkode: aeb07...0d0 1
Anbefalte innlegg