AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 De fleste av oss plasserer oss et sted på høyre/venstre-aksen politisk, men det kan være enkeltsaker eller aspekter der vi egentlig er mer enig med den andre siden. Du som befinner deg på høyresiden: Om du må nevne én ting venstresiden har skjønt bedre, hva er det? Og motsatt, hva synes dere venstreside-folk at høyresiden er bedre på? Interessant å høre Anonymkode: df201...f74 1
Kågebruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Venstresiden Allemansretten Israel Palestina kulturpolitikken Høyresiden Styre ansvarlig og pragmatisk Utbedre E18 Skolepolitikk med faste rammer
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Signerer egentlig over. Høyresiden er mer opptatt av å holde individet til ansvar, og det er jeg fan av. Høyresiden har et mer edruelig forhold til velferdsstaten og hvor stor den skal være, og hvor mye innvandring vi tåler. Ettersom jeg er opptatt av kultur, er jeg mer fan av kulturpolitikken fra venstresiden. Jeg tror man trenger noe inngripen fra statens side for å sikre et skikkelig kulturtilbud. Anonymkode: daff7...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, Kågebruker skrev: Venstresiden Allemansretten Israel Palestina kulturpolitikken Høyresiden Styre ansvarlig og pragmatisk Utbedre E18 Skolepolitikk med faste rammer Signeres ! Derfor blir jeg mer og mer sentrumsorientert. Litt av begge. Anonymkode: 925b1...d0d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 Venstresiden best på: - fordelingspolitikk - kjemper for fagforeningene i større grad enn høyresiden - Ønsker primært at helsetjenester, utdanningstilbud osv. skal gjøres gjennom det offentlige i større grad Høyresiden best på: - Mest edruelig innvandringspolitikk - Hakket mer næringslivsvennlig - Infrastruktur som veier osv. F. eks. E18 som noen nevner over Anonymkode: 7f7c4...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå