Gå til innhold

Ikke smart å åpne opp for reiser til mange land nå.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel egentlig det samme som står hele veien på vg, dagbladet, tv2, nrk. Jeg selv bruker alle m.f, Men måtte jeg ramse opp alle? Eller forsto du ikke ut fra konteksten hva jeg mente? Hva er det du klikker deg innpå da? Nyhetsspeilet?

Anonymkode: 0c521...ba5

Nyhetsspeilet har jeg ikke vært borti gitt, før du nevnte det nå, da ble jeg nysgjerrig og måtte sjekke.
Så du tror jeg er konspirasjonsteoretiker? Vet ikke hva jeg har sagt som gir deg grunn til å tro det...
Jeg har abonnement på Aftenposten. Noe mindre sensasjonspreget enn dine favoritter. Sikkert andre som er ok også men jeg får ikke lest dem, kan ikke abonnere på alt. Dagsavisen kanskje. Men vil man lese gratis er faktisk ikke Nettavisen så verst, de har vært mer balanserte og edruelige i sin koronadekning enn mange andre.
Og så har man selvfølgelig rapportene til FHI. Kan ofte være like greit å gå direkte til kilden.

Anonymkode: 6cac6...219

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Jeg bruker det av og til når noen ikke klarer å argumentere, men kun kommer med negativt ladede utsagn mot meg. Da prøver jeg meg frem ved å spørre om det var det eller det personen mente eller ikke. Og så håper jeg personen kan forklare. Men ikke alle klarer å forklare hva de mente. Dessverre...

Det brukes vel mest når man ikke har mer smart å si selv. Ikke fordi motparten ikke kan svare. Brukes når man ikke vil svare på spørsmål som man taper sin sak på i de fleste tilfeller.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nyhetsspeilet har jeg ikke vært borti gitt, før du nevnte det nå, da ble jeg nysgjerrig og måtte sjekke.
Så du tror jeg er konspirasjonsteoretiker? Vet ikke hva jeg har sagt som gir deg grunn til å tro det...
Jeg har abonnement på Aftenposten. Noe mindre sensasjonspreget enn dine favoritter. Sikkert andre som er ok også men jeg får ikke lest dem, kan ikke abonnere på alt. Dagsavisen kanskje. Men vil man lese gratis er faktisk ikke Nettavisen så verst, de har vært mer balanserte og edruelige i sin koronadekning enn mange andre.
Og så har man selvfølgelig rapportene til FHI. Kan ofte være like greit å gå direkte til kilden.

Anonymkode: 6cac6...219

Okei, det skal jeg notere meg bak øret😉

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det brukes vel mest når man ikke har mer smart å si selv. Ikke fordi motparten ikke kan svare. Brukes når man ikke vil svare på spørsmål som man taper sin sak på i de fleste tilfeller.

Det er mulig, men det er ikke slik jeg pleier å bruke det. I denne tråden ble det brukt når en bruker kun svarte:

"Fy faen....vedder på du digger Trump😂"

Det innlegget hadde ingen relevans eller argumenter, dermed forsøkte jeg å forstå ved å spørre om vedkommende var i mot en ting jeg skriv om i posten min.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen bare komme med 2 saker hvor helt frisk ungdommer døde av korona?normalvektige. 

Anonymkode: e4f58...bdc

X antall leger og helsepersonell i en lang rekke land for eksempel. Yrkesaktive mennesker i sin beste alder. Den kinesiske legen som varslet for eksempel. Leser du ikke aviser?

Anonymkode: e2557...1d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Krantz95 skrev:

Det er mulig, men det er ikke slik jeg pleier å bruke det. I denne tråden ble det brukt når en bruker kun svarte:

"Fy faen....vedder på du digger Trump😂"

Det innlegget hadde ingen relevans eller argumenter, dermed forsøkte jeg å forstå ved å spørre om vedkommende var i mot en ting jeg skriv om i posten min.

Er vel mer sannsynlig at du digger Trump m.t.p hvordan du argumenterer, enn at vi som ikke syns folk skal reise til utlandet syns at covid-19 syke (og døde) fortjener mer omsorg og hensyn enn andre syke, noe vi selvsagt ikke gjør. Det var det du i din stråmannsargumentasjon som påstod. Det er sånn Trump gjør. Derfor.Punktum. Finale.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

X antall leger og helsepersonell i en lang rekke land for eksempel. Yrkesaktive mennesker i sin beste alder. Den kinesiske legen som varslet for eksempel. Leser du ikke aviser?

Nei, de gjør nok ikke det. Ikke ser de på nyheter heller. De bruker KG 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får få Krantz95 som er lommekjent med google om å hjelpe deg å søke deg opp på dødsfall blant unge mennesker rundt om i verden

Anonymkode: 0a199...add

Nei,  jeg ber jo ikke han om det, han påstår ikke det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kinesisk lege som varslet, var utbrent og fikk massive problemer med 'folkerepublikken' for sladring. 

Mange helsearbeidere er lavt utdannet og med sykdommer som gjør de mer disponert for et dårligere utfall. De er også tett på virus og alt annet iløpet av dagen. 

Så er ikke overbevist. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kinesisk lege som varslet, var utbrent og fikk massive problemer med 'folkerepublikken' for sladring. 

Mange helsearbeidere er lavt utdannet og med sykdommer som gjør de mer disponert for et dårligere utfall. De er også tett på virus og alt annet iløpet av dagen. 

Så er ikke overbevist. 

Helsearbeidere er normalt ikke lavt utdannet. Spesielt ikke de som er tettest på covid 19-smittede. Hvor har du det fra?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så er ikke overbevist. 

Aldri hørt at utbrenthet er en risikofaktor for covid-19. 

Her har du noen flere: https://www.aftenposten.no/verden/i/awQWQO/syv-unges-doed-knyttes-til-koronaviruset

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helsearbeidere er normalt ikke lavt utdannet. Spesielt ikke de som er tettest på covid 19-smittede. Hvor har du det fra?

Leger regnes vel som høyt utdannet av de fleste, og det vil jeg si sykepleiere er og.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er ikke overbevist. 

Jeg siterte feil person, så en gang til: Patetisk bortforklaring å hevde at helsepersonell har lav utdanning. Vi snakker om leger og sykepleiere.

AnonymBruker
Skrevet

Leger regnes vel som høyt utdannet av de fleste, og det vil jeg si sykepleiere er og.

Nettopp!

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er ikke overbevist. 

Du ba jo bare om to, så det er forsåvidt besvart, men her er en til - 22 år og frisk før korona

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er ikke overbevist. 

Enda flere: https://www.google.no/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/britisk-21-aring-dod/72293771/amp

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Adw8Mj/49-aaring-doede-etter-coronasmitte-han-var-en-normalt-frisk-og-sprek-mann

https://www.aftenbladet.no/utenriks/i/3J31kd/16-aring-i-frankrike-dd-etter-koronasmitte

https://forskning.no/virus/noen-fa-unge-rammes-hardt-av-koronaviruset---kan-ha-genetisk-sarbarhet-i-immunforsvaret/1661633

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp!

Mange helsearbeidere står i virus dag ut og dag inn på sykehjem. Der er ofte lavt utdannet. Og mange av de er sykehjemsansatte av en grunn. Vet det er fælt å finne tusenvis av friske folk som dør 'tilsynelatende friske'. Og det er mange saker hvor de er 'tilsynelatende' seemingly, normalt frisk'. Disse ekstraordene betyr ikke helt frisk. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange helsearbeidere står i virus dag ut og dag inn på sykehjem. Der er ofte lavt utdannet. Og mange av de er sykehjemsansatte av en grunn. Vet det er fælt å finne tusenvis av friske folk som dør 'tilsynelatende friske'. Og det er mange saker hvor de er 'tilsynelatende' seemingly, normalt frisk'. Disse ekstraordene betyr ikke helt frisk. 

Javel, er vel ennå en god grunn til å ikke reise utenlands da, Passe på å ikke spre smitte til de som tåler det dårlig. Både innenlands og utenlands.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gruppen døde helsearbeidere er ikke så snever som du later som.

Her er de: https://www.medscape.com/viewarticle/927976

• Liker 2
  • Opprett ny...