Gå til innhold

Ikke smart å åpne opp for reiser til mange land nå.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Using the handful of studies that have calculated infection-fatality rates for seasonal flu, Meyerowitz-Katz determined that somewhere between 1 and 10 people die for every 100,000 that are infected. For COVID-19, that number ranges between 500 and 1,000 deaths per 100,000 infections. By his calculations, the coronavirus is likely to be 50 to 100 times more deadly than the seasonal flu, which supports the Columbia University findings.«

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/07/coronavirus-deadlier-than-many-believed-infection-fatality-rate-cvd/

Anonymkode: 0a199...add

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mange må i respirator pga influensa?

Hvem vet, avisene pleier nemlig ikke føre daglige statistikker over influensa. Men vet hvor mange som er i respirator i Norge pga corona i øyeblikket: 1.

Anonymkode: 928bd...938

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette vil jeg gjerne ha et bevis på også. Hører folk snakker om det, men statistikkene viser jo at det er nesten bare folk over 60 år som dør av viruset. Hva skal man høre på? 

Anonymkode: 992e0...7e6

I Sverige er snittalder for døde 83 år og 44 prosent bodde på syke- eller aldershjem. I Norge er snittalder for døde 82 år.

Dette er ca samme som forventet levealder.

I nyeste ukerapport fra FHI står det forøvrig at:

"Det er ikke alltid mulig å skille om pasienten har dødd av eller med covid-19"....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet, avisene pleier nemlig ikke føre daglige statistikker over influensa. Men vet hvor mange som er i respirator i Norge pga corona i øyeblikket: 1.

Ja det har aldri vært mange på respirator her i Norge, og det har aldri vært mangel på det når det var som verst. Norge stengte tidlig og iverksatte tiltak (om du fikk det med deg) Si meg; sitter dere hele tiden på KG og ser bare på paradise hotel? Klikker dere aldri innom vg og leser noe annet enn rampelyssidene? Har dere bodd under en stein de siste mnd? 

Anonymkode: 0c521...ba5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

I Sverige er snittalder for døde 83 år og 44 prosent bodde på syke- eller aldershjem. I Norge er snittalder for døde 82 år.

"Det er ikke alltid mulig å skille om pasienten har dødd av eller med covid-19"....

Håper du aldri har jobbet på et sykehjem.."Er ikke så nøye om han ikke får mat i dag, skal jo snart dø allikevel."

"Det er ikke alltid mulig å skille om pasienten har dødd av eller med covid-19"....sikkert bare i et fåtall av tilfellene. Eller hva tror du egentlig? 

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder du deg hjemme hvert år i influensasesongen? Det må du hvis du har empati, vaksinen virker ikke for alle.

Hallo i luken... tok foresten influensavaksine ifjor høst.. ps Covid-19 er litt verre enn influensa..

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Using the handful of studies that have calculated infection-fatality rates for seasonal flu, Meyerowitz-Katz determined that somewhere between 1 and 10 people die for every 100,000 that are infected. For COVID-19, that number ranges between 500 and 1,000 deaths per 100,000 infections. By his calculations, the coronavirus is likely to be 50 to 100 times more deadly than the seasonal flu, which supports the Columbia University findings.«

https://www.nationalgeographic.com/science/2020/07/coronavirus-deadlier-than-many-believed-infection-fatality-rate-cvd/

Vinteren 2017/18 døde det 3000 av influensa i Sverige.

Hvis Covid-19 hadde vært 50-100 ganger farligere, så skal det dø mellom 150.000 og 300.000 i Sverige.

Hittil har det dødd 5.500 i Sverige.

Den artikkelen du linker til er bare løgn og fanteri...

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du aldri har jobbet på et sykehjem.."Er ikke så nøye om han ikke får mat i dag, skal jo snart dø allikevel."

"Det er ikke alltid mulig å skille om pasienten har dødd av eller med covid-19"....sikkert bare i et fåtall av tilfellene. Eller hva tror du egentlig? 

Det jeg skrev i posten min er faktaopplysninger, mens du prøver å diskutere meg som person og ikke faktaene jeg skrev....

• Liker 2
Gjest Tamsi
Skrevet

Greit nok at ikke dødeligheten er ekstremt høy, men mange blir jo helt slått ut i lang tid. Senskader vet vi foreløpig ikke en dritt om. Er det noe bedre for landet vårt på sikt liksom? Det er bare et par stykker på min arbeidsplass som har hatt corona. Han ene ble syk i mars en gang og var ikke tilbake på jobb før denne uka. Og han er under 40.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Det jeg skrev i posten min er faktaopplysninger, mens du prøver å diskutere meg som person og ikke faktaene jeg skrev....

Sa ikke du at folk på sykehjem skulle dø der uansett, så det var ikke så nøye? Har vel ingenting med fakta å gjøre. Eller er kanskje  en skriverobot som propaganderer uten egne meninger?

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sa ikke du at folk på sykehjem skulle dø der uansett, så det var ikke så nøye? Har vel ingenting med fakta å gjøre. Eller er kanskje  en skriverobot som propaganderer uten egne meninger?

Det jeg skrev i posten min var dette, og det er kun fakta:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Krantz95 skrev:

I Sverige har litt over 5500 dødd. De har nesten dobbelt så mange mennesker som Norge. Det ville da tilsvart ca 2800 døde hos oss.

2800 er dobbelt så mange som døde av influensaen i 2017/18 (1400 døde den vinteren).

Var det verdt å stenge ned Norge og bruke flere hundre milliarder på dette? Kun for å utsette døden til stort sett gamle og syke rundt 80 år i livets aller siste fase.

Jeg synes ikke det er riktig at et samfunn skal forsøke å ødelegge seg selv på grunn av samme antall døde som sterk influensa gir i løpet av kun to vintre...

Jeg tror at flere og flere har begynt å tenke de samme tankene som meg nå. Uten at de nødvendigvis tør å si det høyt.

Fy faen du er dum. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen du er dum. 

Det kan hende, men jeg er i det minste ikke svensk 🙂 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Tamsi skrev:

Greit nok at ikke dødeligheten er ekstremt høy, men mange blir jo helt slått ut i lang tid. Senskader vet vi foreløpig ikke en dritt om. Er det noe bedre for landet vårt på sikt liksom? Det er bare et par stykker på min arbeidsplass som har hatt corona. Han ene ble syk i mars en gang og var ikke tilbake på jobb før denne uka. Og han er under 40.

Å være dårlig i 4 måneder er ikke et normalt forløp. Noen blir dessverre veldig dårlige av korona, men flesteparten klarer seg helt greit. Og det er det som må være styrende for gjenåpning av samfunnet på godt og vondt. 

Anonymkode: a7e88...c42

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke bare økonomien få gå opp igjen? Og kan ikke pandemien bare få herje? Vi er for mange folk.

Anonymkode: 7d0dc...d0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det kan hende, men jeg er i det minste ikke svensk 🙂 

Nei, mistenkte deg ikke for det, svensker er ganske ålreite. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, mistenkte deg ikke for det, svensker er ganske ålreite. 

Ok, men trodde veldig mange på KG ikke likte svensker?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Ok, men trodde veldig mange på KG ikke likte svensker?

Ja det vet vel du alt om som har skrevet over 1000 innlegg. Er ikke så drevet der. Har et liv utenfor KG. Du skulle prøve det👍

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vet vel du alt om som har skrevet over 1000 innlegg. Er ikke så drevet der. Har et liv utenfor KG. Du skulle prøve det👍

Ja, jeg sitter på KG absolutt hele tiden. Null liv utenom dessverre. Tør ikke å prøve et liv utenom KG, kan jo få korona hvis jeg beveger meg ut...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er gift med en lege som har stått midt i det. Og vi reiser utenlands :)

Eneste faren er overbelastning av helsevesenet da overraskende mange trenger litt hjelp, men det har man kontroll på nå. Viruset i seg selv er ikke så ille. 

Anonymkode: 36cab...cc0

Betryggende å høre at selve viruset  ikke er farlig !

Anonymkode: 15873...18f

• Liker 2
  • Opprett ny...