Gå til innhold

Ikke smart å åpne opp for reiser til mange land nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig gadd å google hadde du funnet det ut

Anonymkode: 0a199...add

Mange på KG nevner unge og friske som dør i fleng, men de klarer aldri å dokumentere det.

Rart det der... 🙂 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig gadd å google hadde du funnet det ut

Jeg gidder ikke Google for å finne en artikkel av en tjukk amerikansk tenåring med diabetes som har dødd som følge av ubehandlet og dårlig helseforsikring og så fått korona. Også uinteressant å Google helt nyfødte barn uten immunforsvar som har dødd. Så kom med disse sunne friske kidsa som dør i HOPETALL

Anonymkode: e4f58...bdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Mange på KG nevner unge og friske som dør i fleng, men de klarer aldri å dokumentere det.

Rart det der... 🙂 

Yes, det er helt vilt. Jeg sitter ikke på bevisbyrden her, det er ikke jeg som påstår at tusenvis av helt friske ungdommer dør. 

Fordi friske unge folk dør ikke sånn helt av seg selv, med mindre de har blitt utsatt for noe. 

• Liker 2
Skrevet

FHI og regjeringen utsettes jo for et enormt press fra resten av Europa. Men mange klarer heldigvis å forstå at de fraråder folk å reise. Så har man egoistene som ikke forstår, dessverre.

Anonymkode: 0c521...ba5

Nettopp.  Vi var heldige i denne første fasen, bl.a. fordi vi er et lite land hvor det er enklere å drive smittesporing i. For helsevesenet vårt var ikke forberedt på en pandemi i det hele tatt!  Det ville blitt katastrofe om smitten hadde kommet ut av kontroll i den fleste fasen på nyåret 2020.  
Nå er i det minste helsevesenet vårt forberedt og har det sikkerhetsutstyret som behøves.  Derfor er jeg ikke så redd for smitte til høsten.  Føler at vi er mer forberedt nå.  

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Krantz95 skrev:

Rart det der... 🙂 

Hva mener du?    Er det ikke vår moral og etiske standard å verne om liv?  Uansett alder?  

Eller synes du er det greit at de som er over 65 år ofres for at de unge skal kunne ha sin frihet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder ikke Google for å finne en artikkel av en tjukk amerikansk tenåring med diabetes som har dødd som følge av ubehandlet og dårlig helseforsikring og så fått korona. Også uinteressant å Google helt nyfødte barn uten immunforsvar som har dødd. Så kom med disse sunne friske kidsa som dør i HOPETALL

Okei, siden du skal være smålig så får du oppgi hvor du har lest at unge mennesker dør i hopetall. Ingen her har påstått at unge friske barn dør i hopetall.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Krantz95 skrev:

Det har den, men jeg tror politikerne holder på å våkne og vil gi seg med dette snart.

Dette sitatet som man tror kommer fra Abraham Lincoln passer bra i sakens anledning:

"You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time."

Så flink du har vært, googlet Lincoln og greier👏 Det sitatet er nok superpopulært på konspirasjonsbloggene😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Zienna skrev:

Hva mener du?    Er det ikke vår moral og etiske standard å verne om liv?  Uansett alder?  

Eller synes du er det greit at de som er over 65 år ofres for at de unge skal kunne ha sin frihet? 

Ja, jeg tror faktisk det er nettopp det de mener.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Zienna skrev:

Vi skal verne om liv, men ikke for enhver pris.

Prisen bør være lik som den har vært tidligere. Det vil være urettferdig om korona-syke eller korona-døde skal ha høyere verdi enn de som dør eller blir syke av andre årsaker enn korona.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så dere klarte ikke 2? Tenkte det. 

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flink du har vært, googlet Lincoln og greier👏 Det sitatet er nok superpopulært på konspirasjonsbloggene😉

Takk for det! Jeg er veldig god til å Google. Jobbet faktisk for Google for en del år siden med å lære opp søkemotoren deres ved å vurdere relevansen av søkeresultater opp mot søkeuttrykk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du klarte ikke å få fram hvor du har fått for deg at friske unge mennesker har dødd i hopetall? Tenkte det

Skrevet

Det blir nok ny lockdown i høst. Hadde det ikke vært bedre å stenge grenser?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Krantz95 skrev:

Prisen bør være lik som den har vært tidligere. Det vil være urettferdig om korona-syke eller korona-døde skal ha høyere verdi enn de som dør eller blir syke av andre årsaker enn korona.

Fy faen....vedder på du digger Trump😂

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Krantz95 skrev:

Forventet levealder for menn er 81 år, og for kvinner 84 år.  Er da dødsfall blant dem under denne alderen, grunnet korona,  akseptabelt ?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du klarte ikke å få fram hvor du har fått for deg at friske unge mennesker har dødd i hopetall? Tenkte det

Hvorfor skal jeg det? Det er ikke min påstand at unge folk dør og det er ikke så interessant for meg med brukerdebatt. Jeg finner en Laura Mae, men hun har ikke dødd. Jeg finner at tidlig i mai hadde 0.006 prosent i usa vært under 40 år med ingen 'synlige helserelaterte problemer å rapportere om' og videre handler artikkelen om at mange unge dør, men jeg kan ikke se en eneste en? Så kom igjen. Om du virkelig gidder Google da. 

• Liker 1
Skrevet

Innlegg nr. 33 i denne tråden påstår dette:

"Løft blikket litt utover Norges grenser så ser du hvor farlig viruset er. Det dør friske, unge voksne mennesker av korona i stort antall i f.eks USA, i Sør- Amerika, i India."

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Krantz95 skrev:

Vinteren 2017/18 døde det 3000 av influensa i Sverige.

Hvis Covid-19 hadde vært 50-100 ganger farligere, så skal det dø mellom 150.000 og 300.000 i Sverige.

Hittil har det dødd 5.500 i Sverige.

Den artikkelen du linker til er bare løgn og fanteri...

Å kalle artikkelen løgn er nok i drøyeste laget, derimot ser den ut til å være et eksempel på garbage in - garbage out, samt at også relativt seriøse publikasjoner liker å skremme folk.
Svært få land har hatt testkapasitet nok til i det hele tatt å kunne anslå hvor mange som faktisk har vært smittet, og ISA, med sine mange stater med varierende praksis, et helsevesen som folk flest ikke har råd til å benytte seg av, og en president som helst ikke vil teste noen som helst er i hvert fall ikke blant disse. Så dermed å skulle utlede antall sykdomstilfeller ut fra en ukjent andel av totalen som så brukes til å beregne dødeligheten blir som å trekke et tall ut av en hatt. 
Men det burde være en tankevekker for Trump som er så opptatt av å unngå testing pga "tallene" sine. Hvis testraten går kraftig ned, går beregnet dødelighet til himmels, og det er neppe bra for gjenvalget det heller..

Anonymkode: 6cac6...219

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde giddet å vært på andre sider enn KG, som de sidene som har nyheter vet du,(det finnes faktisk tv-kanaler som sender nyheter også, tenk det!)... så hadde du visst svaret. Hvis du skal være så jævla lat i ettertid så får du bare lure. Det er flere unge som har dødd av covid-19 ja, uten å ha underliggende sykdom. Men hvem og hvor får du finne ut selv. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Zienna skrev:

Forventet levealder for menn er 81 år, og for kvinner 84 år.  Er da dødsfall blant dem under denne alderen, grunnet korona,  akseptabelt ?

Dersom det koster mer å redde deres liv enn det det koster å redde livet til en kreftsyk (feks. får man ikke veldig dyre medisiner som kan forlenge livet), så skal det selvfølgelig være akseptabelt at de dør.

Alle syke og gamle i Norge burde behandles likt. Uavhengig av om de blir smittet med korona, influensa, får kreft eller annen sykdom.

• Liker 3
  • Opprett ny...