Gå til innhold

Ikke smart å åpne opp for reiser til mange land nå.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, NorthernLight skrev:

Hvor mange tror du hadde dødd i verden,hvis man ikke hadde hatt tiltak verden over?? Tallene hadde knust influensa som du kommer med... Så det blir for dum sammenligning. 

Men mot influensa er det vaksiner, evt. også lokale tiltak på sykehjem osv. mange steder i verden. Det hadde tatt svært mange liv uten. Dessuten kommer influensa hvert år. 

Siden det ikke er vaksine mot korona ennå så har det vært nødvendig å holde stengt en stund, men man kan ikke fortsette å gjøre det i det uendelige hvis man ikke vil ødelegge alt av økonomi og folkehelse. 

Anonymkode: a7e88...c42

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi media har integritet i dette landet, i alle fall til en viss grad. De blir anmeldt om de vrir på faktum for klikk på den måten. 

Anonymkode: 36cab...cc0

Hva mener du? De skriver jo om alt det grusomme fra andre land. 

Anonymkode: f7f56...5b0

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, Krantz95 skrev:

Du vet vel at sykehjem er endestasjonen? Alle som bor der skal dø.

De som har dødd på sykehjem siden alt ble stengt ned, har dødd uten de nærmeste rundt seg. Skikkelig god følelse for pasienter og pårørende det. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Klott skrev:

De som har dødd på sykehjem siden alt ble stengt ned, har dødd uten de nærmeste rundt seg. Skikkelig god følelse for pasienter og pårørende det. 

Jepp, stemmer det. Dessuten har jo sykehjem på godt og vondt full anledning til å stenge ned uavhengig av hva kommunen/fylket/landet gjør som helhet. 

Anonymkode: a7e88...c42

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er gift med en lege som har stått midt i det. Og vi reiser utenlands :)

Eneste faren er overbelastning av helsevesenet da overraskende mange trenger litt hjelp, men det har man kontroll på nå. Viruset i seg selv er ikke så ille. 

Hvilket helsevesen?  I det landet dere skal til? Selv om mannen din er lege og han sier det er greit, så sier ikke toppene av leger det er greit. Kanskje dere blir overrasket av kapasiteten til helsevesenet der dere skal?  

Anonymkode: 0c521...ba5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket helsevesen?  I det landet dere skal til? Selv om mannen din er lege og han sier det er greit, så sier ikke toppene av leger det er greit. Kanskje dere blir overrasket av kapasiteten til helsevesenet der dere skal?  

Hvilke land mener du sliter med kapasiteten i helsevesenet nå? 

Foretrekker i alle tilfeller privat helsevesen der vi skal, fremfor offentlig helsevesen i Norge. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foretrekker i alle tilfeller privat helsevesen der vi skal, fremfor offentlig helsevesen i Norge. 

Du vet at de sliter endel mer med resistente bakterier i flere land enn i Norge? Ikke så morsomt å få evt covid 19 med resistente bakterier i tillegg feks.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke du at kapasiteten kan bli veldig dårlig veldig fort? Har ikke mannen din fått med seg at det anbefales ikke å reise det er bare blitt lov til å reise. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår fra mange tråder her inne at du er livredd for dette viruset. Men vi kan ikke fortsette å bure oss inne for alltid. Nå var det på tide å åpne opp verden igjen, og det er på tide å åpne idrett og kultur også.

Ja, mange har ofrer mye og det helt unødvendig, det var krisemaksimering de luxe, og at det fremdeles er mange som ikke evner å se at tiltakene har koster langt mer enn viruset i seg selv ville gjort, er for meg helt uforståelig. 

Anonymkode: 8d1fe...716

Tror ikke alle de døde i Sverige ville hvert enig med deg om de kunne uttalt seg. 

Anonymkode: 5a154...4cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det er så mye motstridende info om akkurat det, hvor farlig det er! Utlandet har jo så mange grusomme historier, hvorfor hører vi ikke noe sånt her?

Anonymkode: f7f56...5b0

Fordi media bare skriver om de grusomme tilfellene. At flere millioner er i dårlig form et par uker men så blir bra igjen har ikke nyhetsverdi. Akkurat som de skriver om de som omkommer i trafikken men ikke de noen tusen ganger flere som kommer helskinnet fram.

Anonymkode: 6cac6...219

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke alle de døde i Sverige ville hvert enig med deg om de kunne uttalt seg. 

Anonymkode: 5a154...4cc

I Sverige har litt over 5500 dødd. De har nesten dobbelt så mange mennesker som Norge. Det ville da tilsvart ca 2800 døde hos oss.

2800 er dobbelt så mange som døde av influensaen i 2017/18 (1400 døde den vinteren).

Var det verdt å stenge ned Norge og bruke flere hundre milliarder på dette? Kun for å utsette døden til stort sett gamle og syke rundt 80 år i livets aller siste fase.

Jeg synes ikke det er riktig at et samfunn skal forsøke å ødelegge seg selv på grunn av samme antall døde som sterk influensa gir i løpet av kun to vintre...

Jeg tror at flere og flere har begynt å tenke de samme tankene som meg nå. Uten at de nødvendigvis tør å si det høyt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Både jeg og familien min har hatt korona. Vi var forkjøla i tre dager og hadde lav feber en kveld. Ganske likt forløp på oss alle sammen. Det er fire måneder siden nå og tro det eller ei, vi har ingen senskader. Jeg kjenner også flere som har fått påvist antistoffer nå i etterkant, de har ganske tilsvarende erfaring.

At sykehjemspasienter dør er noe som skjer hver eneste dag, det er ikke noe å stenge ned landet for. 

Anonymkode: 8d1fe...716

Løft blikket litt utover Norges grenser så ser du hvor farlig viruset er. Det dør friske, unge voksne mennesker av korona i stort antall i f.eks USA, i Sør- Amerika, i India, og en stor grunn til at vi ikke har havnet der er fordi vi gjorde de tiltakene vi gjorde i mars. At du og din familie hadde ett mildt forløp er ikke ett bevis på at viruset ikke er farlig for friske mennesker. Personlig fikk jeg en positiv koronatest 9.mars og jeg ble veldig dårlig. Jeg ble lagt inn på sykehuset og måtte ha oksygen tilførsel i 11 dager og jeg lå på sykehuset i 23 dager. Fortsatt sliter jeg med dårlig pust og klarer ikke å gjøre noe, og jeg er en dame på 41 år uten noen sykdommer, er normalvektig og som trente 4-5 dager i uken før jeg ble syk. Det er nemlig disse forskjellene mellom din opplevelse og min opplevelse av sykdommen som gjør at ingen vet om de blir dødssyke eller bare blir litt forkjølet.

Anonymkode: 01ca2...2d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan noen snart vise til alle disse 'unge, helt friske' som det visstnok dør millioner av utenfor Norge? 

På et amerikansk forum jeg er på virker alle amerikanere å være helt sikre på at 99% av alle unge som blir smittet av korona dør, men det er jo ingenting som tyder på at HELT FRISKE UNGE MENNESKER dør i hopetall. 

At noen helt friske dør er generelt uvanlig. At noen dessverre dør uten underliggende sykdom kan skje selv med rhinovirus. 

Anonymkode: e4f58...bdc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Krantz95 skrev:

Litt over en halv million har dødd av Covid-19, men det døde flere av influeansa vinteren 2017/18.

Ingen grunn til å stenge ned for en litt hard forkjølelse (noe som Covid-19 er for de aller fleste).

Nå har jo heller ikke de fleste hatt covid-19 her til lands. Du kan jo spørre i  feks. Italia om det er som en litt "hard" forkjølelse?  Tror du sykehusene der legger "forkjølte" pasienter i korridorene og vitner at de kveles til døde? Tror du ikke sykehuskapasiteten i Italia hadde vært mins tredoblet til nå hvis det var tilfellet? Hva tror du egentlig? Eller er du bare stokk dum?

2 timer siden, Krantz95 skrev:

Du vet vel at sykehjem er endestasjonen? Alle som bor der skal dø.

Å så smart sagt. Ja min mor er der,Ganske ung, har alzheimer. Jeg vil ikke at hun skal dø ennå, hun har det veldig fint der. Kjenner familien sin og alt. Så at det er en endestasjon vet jeg godt. Men år ekstra kan ha mye å si, men det forstår ikke sånne mennesker som deg.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jo heller ikke de fleste hatt covid-19 her til lands. Du kan jo spørre i  feks. Italia om det er som en litt "hard" forkjølelse?  Tror du sykehusene der legger "forkjølte" pasienter i korridorene og vitner at de kveles til døde? Tror du ikke sykehuskapasiteten i Italia hadde vært mins tredoblet til nå hvis det var tilfellet? Hva tror du egentlig? Eller er du bare stokk dum?

Å så smart sagt. Ja min mor er der,Ganske ung, har alzheimer. Jeg vil ikke at hun skal dø ennå, hun har det veldig fint der. Kjenner familien sin og alt. Så at det er en endestasjon vet jeg godt. Men år ekstra kan ha mye å si, men det forstår ikke sånne mennesker som deg.

Dessverre er det mange nordmenn som ikke har empati og bare tenker på seg selv..

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, NorthernLight skrev:

Dessverre er det mange nordmenn som ikke har empati og bare tenker på seg selv..

Det er faktisk motsatt.

De som vil stenge ned og stenge grensene tenker kun på seg selv og ser ikke det store bildet og hva som er bra for landet vårt på sikt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, NorthernLight said:

Holder du deg hjemme hvert år i influensasesongen? Det må du hvis du har empati, vaksinen virker ikke for alle.

Anonymkode: 928bd...938

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holder du deg hjemme hvert år i influensasesongen? Det må du hvis du har empati, vaksinen virker ikke for alle.

Anonymkode: 928bd...938

Hvor mange må i respirator pga influensa?

Anonymkode: 0a199...add

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen snart vise til alle disse 'unge, helt friske' som det visstnok dør millioner av utenfor Norge? 

På et amerikansk forum jeg er på virker alle amerikanere å være helt sikre på at 99% av alle unge som blir smittet av korona dør, men det er jo ingenting som tyder på at HELT FRISKE UNGE MENNESKER dør i hopetall. 

At noen helt friske dør er generelt uvanlig. At noen dessverre dør uten underliggende sykdom kan skje selv med rhinovirus. 

Anonymkode: e4f58...bdc

Dette vil jeg gjerne ha et bevis på også. Hører folk snakker om det, men statistikkene viser jo at det er nesten bare folk over 60 år som dør av viruset. Hva skal man høre på? 

Anonymkode: 992e0...7e6

• Liker 4
  • Opprett ny...