NorthernLight Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Mye av smitten som gjorde at det blusset opp i Norge i mars er pga importsmitte. Ved å la turister komme hit nå, så kan vi risikere superspredere . Det kan vi også risikere ved at nordmenn drar på ferie, kommer hjem og smitter familie og venner. Endel vil sikkert dra til land som ikke anbefales, og vil ikke holde karantene ved hjemkomst. Mange her i landet har ofret mye pga tiltakene , mistet jobber osv for at vi har så lave smittetall som vi har nå. Derfor mener jeg det er idiotisk å åpne for reiser og risikere at smittetallene kan øke mye, bare pga at folk skal få dra på ferie utenlands. Man kan risikere at man må får nye tiltak som man kanskje ikke hadde trengt hvis bare folk klarte å holde seg hjemme. Personlig så tror jeg ikke neste bølge av corona kommer før til høsten/vinteren men å risikere høyere smittetall før det bare pga at folk skal på ferie er lite smart. 19
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Jeg forstår fra mange tråder her inne at du er livredd for dette viruset. Men vi kan ikke fortsette å bure oss inne for alltid. Nå var det på tide å åpne opp verden igjen, og det er på tide å åpne idrett og kultur også. Ja, mange har ofrer mye og det helt unødvendig, det var krisemaksimering de luxe, og at det fremdeles er mange som ikke evner å se at tiltakene har koster langt mer enn viruset i seg selv ville gjort, er for meg helt uforståelig. Anonymkode: 8d1fe...716 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 helt enig med deg! har en mor som nylig har fått kreft og jeg er utrolig bekymret over denne koronasituasjonen. Ikke et smart valg av norge i det hele tatt. Det var faktisk flere som hadde tenkt å ta ferien i norge, helt til de sa at de skal åpne opp for andre land. Anonymkode: bd9b4...bdd 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Du kan jo holde deg i Norge om du er så redd. Men det hjelper lite. Her er det stapp fullt. Tyskere, Dansker, til og med Svensker og Kinesere. For min del blir det sommer i 2-3 land i sentraleuropa. Endelig er det slutt på hysteriet. Anonymkode: 36cab...cc0 6
NorthernLight Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår fra mange tråder her inne at du er livredd for dette viruset. Men vi kan ikke fortsette å bure oss inne for alltid. Nå var det på tide å åpne opp verden igjen, og det er på tide å åpne idrett og kultur også. Ja, mange har ofrer mye og det helt unødvendig, det var krisemaksimering de luxe, og at det fremdeles er mange som ikke evner å se at tiltakene har koster langt mer enn viruset i seg selv ville gjort, er for meg helt uforståelig. Anonymkode: 8d1fe...716 Jeg forstår at du ikke skjønner hvor alvorlig COVID-19 egentlig er. Det er ett virus man ikke forstår helt enda, som har mange farlige egenskaper. Det er en grunn at man har hatt mange lockdowns og tiltak verden over, noe man aldri har sett i verden før. Hør hva leger som behandler corona pasienter verden over sier.... 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, NorthernLight skrev: Jeg forstår at du ikke skjønner hvor alvorlig COVID-19 egentlig er. Det er ett virus man ikke forstår helt enda, som har mange farlige egenskaper. Det er en grunn at man har hatt mange lockdowns og tiltak verden over, noe man aldri har sett i verden før. Hør hva leger som behandler corona pasienter verden over sier.... Er gift med en lege som har stått midt i det. Og vi reiser utenlands Eneste faren er overbelastning av helsevesenet da overraskende mange trenger litt hjelp, men det har man kontroll på nå. Viruset i seg selv er ikke så ille. Anonymkode: 36cab...cc0 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, NorthernLight skrev: Jeg forstår at du ikke skjønner hvor alvorlig COVID-19 egentlig er. Det er ett virus man ikke forstår helt enda, som har mange farlige egenskaper. Det er en grunn at man har hatt mange lockdowns og tiltak verden over, noe man aldri har sett i verden før. Hør hva leger som behandler corona pasienter verden over sier.... Både jeg og familien min har hatt korona. Vi var forkjøla i tre dager og hadde lav feber en kveld. Ganske likt forløp på oss alle sammen. Det er fire måneder siden nå og tro det eller ei, vi har ingen senskader. Jeg kjenner også flere som har fått påvist antistoffer nå i etterkant, de har ganske tilsvarende erfaring. At sykehjemspasienter dør er noe som skjer hver eneste dag, det er ikke noe å stenge ned landet for. Anonymkode: 8d1fe...716 11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 Mulig det vil blusse opp igjen. Det var jo skituristene som tok det med seg i februar, kanskje det samme skjer igjen med sydenturistene nå. Men kanskje folk er så flinke nå med hygiene at det ikke skjer. Anonymkode: 0c521...ba5 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 Helt ærlig så er jeg også skeptisk til unødvendige reiser til og fra utlandet. Det blir nok en del smitting på flyplasser. Det er det jeg er mest redd for. Smitte ved reisen. Samne gjelder også ferjer. Når man er i et land ute er det mye lettere å holde avstand så der synes jeg ikke at faren er sp stor. Anonymkode: 5f36a...c9b 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er gift med en lege som har stått midt i det. Og vi reiser utenlands Eneste faren er overbelastning av helsevesenet da overraskende mange trenger litt hjelp, men det har man kontroll på nå. Viruset i seg selv er ikke så ille. Anonymkode: 36cab...cc0 Men det er så mye motstridende info om akkurat det, hvor farlig det er! Utlandet har jo så mange grusomme historier, hvorfor hører vi ikke noe sånt her? Anonymkode: f7f56...5b0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men det er så mye motstridende info om akkurat det, hvor farlig det er! Utlandet har jo så mange grusomme historier, hvorfor hører vi ikke noe sånt her? Anonymkode: f7f56...5b0 Raskere smitte pga høyere befolkningstetthet! Samt hvor stor forflytning av mennesker over grensene et land har. Norge ligger lavt på begge disse punktene. Så hvis folk reiser til land med smitte og har nærkontakt/omgåes andre i stor grad under oppholdet, så er karantene etter de kommer hjem helt åpenbart. Man går ikke gjennom lockdown helvete en gang til. Anonymkode: 0a199...add 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både jeg og familien min har hatt korona. Vi var forkjøla i tre dager og hadde lav feber en kveld. Ganske likt forløp på oss alle sammen. Det er fire måneder siden nå og tro det eller ei, vi har ingen senskader. Jeg kjenner også flere som har fått påvist antistoffer nå i etterkant, de har ganske tilsvarende erfaring. At sykehjemspasienter dør er noe som skjer hver eneste dag, det er ikke noe å stenge ned landet for. Anonymkode: 8d1fe...716 Selv om dere tålte det bra, så er det ikke sånn for mange andre. Idiotisk utsagn: "At sykehjemspasienter dør er noe som skjer hver eneste dag, det er ikke noe å stenge ned landet for", Håper du ikke sier det i full offentlighet, folk vil ikke mistenke deg for å være idiot lenger. Du har den mentaliteten: Det gikk bra for meg da driter jeg i resten. Hva vet du om senskader? Er ikke så lenge siden. Men du har jo svaret så Espen Nakstad kan jo bare ringe deg.👍 Anonymkode: 0c521...ba5 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #13 Skrevet 10. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eneste faren er overbelastning av helsevesenet da overraskende mange trenger litt hjelp, men det har man kontroll på nå. Viruset i seg selv er ikke så ille. Anonymkode: 36cab...cc0 Vi har kontroll nå, ja. Når det åpnes for at folk skal reise på kryss og tvers av landegrenser igjen, så er det ganske naivt å tro at vi kommer til å ha den samme kontrollen utover høsten og vinteren. Jeg tror ikke selve oppholdet i utlandet nødvendigvis er noe mer risikabelt enn her. Men flyplassene, knutepunktene, alle steder der det møtes masse folk på liten plass. Det er yngleplasser for smitte. På en måte skulle jeg gjerne sett at nordmenn holdt seg hjemme i sommer, men nå kommer det vel til å velte inn med utenlandske turister her. Så da spiller det i og for seg ingen rolle om vi drar ut heller. Anonymkode: c68db...c17 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #14 Skrevet 10. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Er gift med en lege som har stått midt i det. Og vi reiser utenlands Eneste faren er overbelastning av helsevesenet da overraskende mange trenger litt hjelp, men det har man kontroll på nå. Viruset i seg selv er ikke så ille. Anonymkode: 36cab...cc0 Ja, er jo bare en halv million som har dødd, eller 4,5% av alle som er bekreftet smittet. Slett ikke ille det. På tide å reise utenlands og spre smitte til den store gullmedaljen, kanskje feire med et glass champagne på balkongen i syden når dødstallet overstiger én million? 🍹 blir så bra, atte. Anonymkode: 9388b...342 4
Krantz95 Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om dere tålte det bra, så er det ikke sånn for mange andre. Idiotisk utsagn: "At sykehjemspasienter dør er noe som skjer hver eneste dag, det er ikke noe å stenge ned landet for", Håper du ikke sier det i full offentlighet, folk vil ikke mistenke deg for å være idiot lenger. Anonymkode: 0c521...ba5 Du vet vel at sykehjem er endestasjonen? Alle som bor der skal dø. 3
Krantz95 Skrevet 10. juli 2020 #16 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er jo bare en halv million som har dødd, eller 4,5% av alle som er bekreftet smittet. Slett ikke ille det. På tide å reise utenlands og spre smitte til den store gullmedaljen, kanskje feire med et glass champagne på balkongen i syden når dødstallet overstiger én million? 🍹 blir så bra, atte. Anonymkode: 9388b...342 Litt over en halv million har dødd av Covid-19, men det døde flere av influeansa vinteren 2017/18. Ingen grunn til å stenge ned for en litt hard forkjølelse (noe som Covid-19 er for de aller fleste). 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 Jeg tror det hadde vært smart om de var mindre diffuse. Reddharer blir helt krakilsk av sprikende råd. Man kan reise hvis man måååå, men alle kan komme hit, men helst bli hjemme. På tide å innrømme at verden tok helt av grunnet en ny influensa. Anonymkode: e4f58...bdc 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #18 Skrevet 10. juli 2020 6 minutter siden, Krantz95 skrev: Du vet vel at sykehjem er endestasjonen? Alle som bor der skal dø. Alle dør en dag. Men man trenger ikke en uverdig avslutning, bare pga andres egoistiske valg. Anonymkode: a39a2...392 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #19 Skrevet 10. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er så mye motstridende info om akkurat det, hvor farlig det er! Utlandet har jo så mange grusomme historier, hvorfor hører vi ikke noe sånt her? Anonymkode: f7f56...5b0 Fordi media har integritet i dette landet, i alle fall til en viss grad. De blir anmeldt om de vrir på faktum for klikk på den måten. Anonymkode: 36cab...cc0 1
NorthernLight Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #20 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, Krantz95 skrev: Litt over en halv million har dødd av Covid-19, men det døde flere av influeansa vinteren 2017/18. Ingen grunn til å stenge ned for en litt hard forkjølelse (noe som Covid-19 er for de aller fleste). Hvor mange tror du hadde dødd i verden,hvis man ikke hadde hatt tiltak verden over?? Tallene hadde knust influensa som du kommer med... Så det blir for dum sammenligning. 8
Anbefalte innlegg