Minitroll Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Har en leilighet med litt uteplass (svalgang). Over plassen henger en antenne som tilhører borettslaget. Her sitter det fugler morgen og kveld med det resultat at plassen er teppebombet med fugledritt. Nå forsøker jeg i første omgang sånn reflektortape for å se om de kan ha bittelitt effekt. Sånn drage/fugleskremmer tror jeg ikke fungerer her. Noen andre som har lure tips? Antennen er festet ganske høyt, så det er litt vanskelig å feste ting i denne. Tror ikke jeg får flyttet antennen heller, da går det vel ut over noen andre.. Det er ikke slik at jeg hater fugler, jeg synes bare det er guffent å spyle ute flere ganger daglig, og aldri kunne ha det pent utenfor.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Går det an å få festet en slags plate under antennen slik at møkka lander der og ikke på plattingen? Anonymkode: 60abe...7e5 3
Million Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Kan du få lirket opp en ugle-kopi figur opp dit? Ugler er fugler instinktivt redde for. Så sitter det en ugle der, tør ingen andre fugler å lande der. Som denne eller denne. Bare eksempler, søk på "ugle fugleskremmer" på nett / google. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, Million skrev: Kan du få lirket opp en ugle-kopi figur opp dit? Ugler er fugler instinktivt redde for. Så sitter det en ugle der, tør ingen andre fugler å lande der. Som denne eller denne. Bare eksempler, søk på "ugle fugleskremmer" på nett / google. Beklageligvis blir de fort vant til det, og enda fortere om det er en falsk en. Jeg har et uglereir i garasjen og når uglene sitter utenfor så skremmer ikke det 4+ forskjellige fugletyper å komme rundt her. Anonymkode: 35466...722
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 https://www.aftenposten.no/norge/i/J1GEP/kraaker-er-smarte-og-langsinte Fugler er tydeligvis intelligente nok til å bevisst bæsje på tomten til folk de ikke liker, hvilket jeg erfarte for noen år siden da jeg skjøt med softgun på måker som hang rundt her (fordi nabokatten hadde matskål ute). Jeg fikk svi for dette de to neste somrene, utrolig nok. Måkebæsj overalt 😔 Så jeg begynte å gi dem mat for å smiske med dem, og vipps så var problemet borte. Høres helt søkt ut, men... Prøve å gi dem litt mat, så kanskje de slutter med bæsjingen akkurat der? Anonymkode: 55c9d...fec
Million Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklageligvis blir de fort vant til det, og enda fortere om det er en falsk en. Jeg har et uglereir i garasjen og når uglene sitter utenfor så skremmer ikke det 4+ forskjellige fugletyper å komme rundt her. Anonymkode: 35466...722 Ah....ok. Ja, det var vel for godt til å være sant. Skjærer f.eks er jo kjent for å være smarte som fy, så det er vel ikke så rart at de lister ut at det bare er en ufarlig figur etter en stund.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 4 minutter siden, Million skrev: Ah....ok. Ja, det var vel for godt til å være sant. Skjærer f.eks er jo kjent for å være smarte som fy, så det er vel ikke så rart at de lister ut at det bare er en ufarlig figur etter en stund. Ja, fugler er utrolig smarte generellt, merker jeg, og de lærer knallfort. Før var småfuglene redd meg, men nå kommer de og pirker rundt her mens jeg sitter med blomster og krukker også Anonymkode: 35466...722 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/J1GEP/kraaker-er-smarte-og-langsinte Fugler er tydeligvis intelligente nok til å bevisst bæsje på tomten til folk de ikke liker, hvilket jeg erfarte for noen år siden da jeg skjøt med softgun på måker som hang rundt her (fordi nabokatten hadde matskål ute). Jeg fikk svi for dette de to neste somrene, utrolig nok. Måkebæsj overalt 😔 Så jeg begynte å gi dem mat for å smiske med dem, og vipps så var problemet borte. Høres helt søkt ut, men... Prøve å gi dem litt mat, så kanskje de slutter med bæsjingen akkurat der? Anonymkode: 55c9d...fec Så folk klikker når katter blir skutt på med softgun, men det er greit med måker? Du fortjente måkebæsj over alt Anonymkode: 60abe...7e5
Minitroll Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.aftenposten.no/norge/i/J1GEP/kraaker-er-smarte-og-langsinte Fugler er tydeligvis intelligente nok til å bevisst bæsje på tomten til folk de ikke liker, hvilket jeg erfarte for noen år siden da jeg skjøt med softgun på måker som hang rundt her (fordi nabokatten hadde matskål ute). Jeg fikk svi for dette de to neste somrene, utrolig nok. Måkebæsj overalt 😔 Så jeg begynte å gi dem mat for å smiske med dem, og vipps så var problemet borte. Høres helt søkt ut, men... Prøve å gi dem litt mat, så kanskje de slutter med bæsjingen akkurat der? Anonymkode: 55c9d...fec Jeg kan ikke huske å ha gjort de noe galt, kanskje de bare hater meg... Er redd for å gi de mat. Da blir det sikkert Bodega Bay her. Men det har vært mye måker i området alltid. Så er det flere og flere steder som har begynt med effektive tiltak som har gjort at de sikkert har mistet flere tilholdssteder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå