Gå til innhold

Er det negativt dersom sexpartner har dårlig selvbilde ang kropp og underlivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om det? 

Anonymkode: dc6d3...2ad

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg tenker helt klart ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel ihvertfall ikke positivt. For noen.

Anonymkode: a523a...3e8

• Liker 2
Skrevet

For meg er det det ja. Altså jeg forventer ikke kjempegod selvtilit, men at hun hører på hva jeg sier og tar til seg det jeg sier. For det er jo tross alt en grunn til at jeg henger med henne og sier det jeg sier. Sier jo ikke slike ting bare for morro.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

For meg er det det ja. Altså jeg forventer ikke kjempegod selvtilit, men at hun hører på hva jeg sier og tar til seg det jeg sier. For det er jo tross alt en grunn til at jeg henger med henne og sier det jeg sier. Sier jo ikke slike ting bare for morro.  

Det er ikke alltid så lett å tro på komplimentene. Jeg føler i hvertfall at noe blir sagt for å være snill. Nå har jeg ikke hatt kjæreste da, da ville jeg nok trodd på han. Men med pulevenn eller ons så stoler jeg ikke på at de snakker sant😅

Anonymkode: 9451d...505

Skrevet

Dårlig selvbilde er sjelden noe pluss i noen sammenheng - ingen ønsker seg vel en partner som ikke har det bra med seg selv. Men det trenger heller ikke være likhetstegn mellom "negativ egenskap" og "uoverkommelig dealbreaker".

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid så lett å tro på komplimentene. Jeg føler i hvertfall at noe blir sagt for å være snill. Nå har jeg ikke hatt kjæreste da, da ville jeg nok trodd på han. Men med pulevenn eller ons så stoler jeg ikke på at de snakker sant😅

Anonymkode: 9451d...505

Slikt sårer meg når jeg sier dette til den dama jeg henger med. Det betyr at hun ikke orker høre på det jeg sier. Hun orker ikke bry seg om at jeg bryr meg om henne og at jeg faktisk liker henne for den hun er. Det har endt med at jeg trekkere meg bort og avslutter hele greia. 

Nå har ikke jeg sagt så mye til pulevenner da jeg ikke har hatt noen av den typen, men det samme gjelder der. (Kansje fordi jeg tenker lenger frem selv ved ff).

Jeg tenker også at du her henger med feil fyr hvis du faktisk ikke kan tro på det han sier. I min verden er ikke det forhold liv laga.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for meg er det turn off

Anonymkode: aa821...ac3

AnonymBruker
Skrevet

Ja. En jeg datet, og som dumpa meg senere rett dør eksamen min, ville fortsette å ha sex... «vil du ikke kysse meg litt på halsen så jeg kan sjekke om den funker» 

Han hadde betrodd meg problemer med å beholde den stiv og at han slet med å ta på kondom for det ble den slapp av osv. Så han ville bruke meg som prøvedukke for å «sjekke om den fortsatt funker» fordi jeg var en av få han funka med. Snakk om å få ei dame til å føle seg spesiell... Kombinasjonen med null selvinnsikt på størrelse (den var mikro, og han spurte om jeg fikk vondt 😂) og at han ville utnytte meg for å teste ut om han funka, er noe av det mest turnoff jeg har opplevd. Har du problemer eller dårlig selvtillit eller ikke føler deg fin eller hva, ikke SI det! Psykiske problemer vil man ikke ha med seg i senga. Man driver ikke med sympatiknull... 

Anonymkode: 4905b...35f

Skrevet

Selvfølgelig er det negativt.

Gjest commeilfaut
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om det? 

At det er problematisk. 

I et forhold, hvor alt annet matcher bra, og hvor partneren er klar over, ønsker å gjøre noe med sitt eget selvbilde, kan det gå , men som "kun" sexpartner blir dette veldig vanskelig å komme rundt.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man da dersom ikke selvtilliten er på topp? 

Skrevet

Jeg tenker at det er negativt for den personen som ikke er fornøyd med egen kropp. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør man da dersom ikke selvtilliten er på topp? 

Oppsøker psykolog, og fikse seg selv, slik at man unngår å ødelegge en partner. 

Anonymkode: 9067a...903

• Liker 2
Skrevet

Jeg er en av disse som har et grusomt dårlig selvbilde og forhold til egen kropp, det er sjeldent kjæresten får se meg lettkledd eller naken faktisk:/ men det virker som om han ikke har lyst heller så det hjelper ikke akkurat på selvtilliten min:/ 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke menn flest er opptatt av høy selvtillit. Menn og kvinner er opptatt av ulike ting. Kravet om høy selvtillit er det kvinner som har til menn, ikke motsatt.

Anonymkode: 25e41...90c

• Liker 3
Gjest Paramount
Skrevet

Realistisk selvbilde er alltid å foretrekke. Dårlig selvbilde er negativt dersom vedkommende har resignert fullstendig. Om du ikke kan gjøre noe med de problemene du står overfor, så kan du alltid gjøre noe med måten du forholder deg til dem.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Slikt sårer meg når jeg sier dette til den dama jeg henger med. Det betyr at hun ikke orker høre på det jeg sier. Hun orker ikke bry seg om at jeg bryr meg om henne og at jeg faktisk liker henne for den hun er. Det har endt med at jeg trekkere meg bort og avslutter hele greia. 

Nå har ikke jeg sagt så mye til pulevenner da jeg ikke har hatt noen av den typen, men det samme gjelder der. (Kansje fordi jeg tenker lenger frem selv ved ff).

Jeg tenker også at du her henger med feil fyr hvis du faktisk ikke kan tro på det han sier. I min verden er ikke det forhold liv laga.

Orker høre på hva du sier? Det har ingenting med mannen å gjøre når dama har dårlig selvbilde. Jeg har selv et vanvittig dårlig selvbilde, rett og slett fordi jeg er ekstremt stygg. Ikke har jeg pen kropp og alt er feil i forhold til dagens ideal. Når en mann sier til meg at jeg er pen eller deilig så vet jeg det er løgn, og at han har en skjult agenda, ettersom det er veldig urealistisk at en mann skal finne meg attraktiv. Jeg scorer ikke på noe. Eller jo, jeg er arving og rik, og mistenker ofte at mennene som legger an på meg er ute etter pengene mine. Jeg er ikke åpenbart rik og snakker/skryter overhodet ikke om det men når de blir kjent med meg så skjønner de det (kjører ny bil osv)......... 

Nå slipper jeg heldigvis slike komplimenter ettersom jeg i det daglige har sluttet å ordne meg, går kun i joggebukse osv, så jeg får INGEN oppmerksomhet fra menn. Men tidligere når jeg orka å ordne meg og kle meg pent så fikk jeg en del, og jeg forstår ikke hvorfor. Det ble til slutt så ille for meg at jeg dyssa ned utseende og klesstil for å unngå oppmerksomhet. 

Til deg, trådstarter - selvfølgelig er det negativt at du er usikker. Sier du til mannen at du er usikker så snur han på flekken. Det merkes også godt under sex og ellers i en relasjon.  

Anonymkode: 00bd0...579

Skrevet
6 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg forstår at det kan være vondt at du ikke føler du når inn. Likevel vil jeg si at når man har dårlig selvtillit så er det ofte umulig å tro på det andre sier - ikke fordi de ikke tror på personen som sier det, men fordi de ikke tror på seg selv. Det er vanskelig å ta imot kjærlighet når man ikke er glad i seg selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Jeg forstår at det kan være vondt at du ikke føler du når inn. Likevel vil jeg si at når man har dårlig selvtillit så er det ofte umulig å tro på det andre sier - ikke fordi de ikke tror på personen som sier det, men fordi de ikke tror på seg selv. Det er vanskelig å ta imot kjærlighet når man ikke er glad i seg selv. 

Nettopp. Men menn skal selvsagt få det til å handle om seg selv... Hadde disse mennene visst hvor jævlig det faktisk er å hate seg selv. Det er sykt vondt. Måtte se seg selv i speilet hver dag, høre sin egen stemme og konstant kjempe mot en indre demon som mobber og skriker til deg hver jævla dag... Det suger som faen. Men nei, det er bare å skjerpe seg og slutte å syns synd i seg selv. Hvem har sagt noe om å syns synd i seg selv.... 

Anonymkode: 00bd0...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...