Gå til innhold

Naboen gnager om hagen min, igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Lily_88
Skrevet

Jeg har ikke mulighet før neste uke å klippe plen og trimme alle utvekstene og ugress, rett og slett for at jeg ikke har bil med krok og henger (og forsåvidt aldri kjørt bil med henger), men på Tirsdag kommer en venninne hjem fra ferie som sa ja til å hjelpe med å få alt på henger da, og kjøre det på dynga.

Hvis jeg klipper alt idag, så må alt ligge i haug å råtne, så jeg tar alt på mandags ettermiddag. 

Men nå har pensjonist kjerringa stått å ropt til meg (sitter litt fyllesyk på verandaen) at plena er litt lang, folk som går forbi tror det bor hippier her...😶

Hun har gjort det i hele sommer; når jeg kommer hjem fra jobb er det sutring om at en blomsterpotte står feil eller plena må klippes hver 5. Dag, rosebuskene ser litt rar ut, rabarbra MÅ plukkes med en gang, ripsen ser ut som den er sopbefengt, snegler i fleng (har ikke sett noen).

Jeg blir så lei! Skulle ønske hun kunne flytte på et hjem snart, hun har det jo ikke bra hu gamla på 83 som må legge seg oppi alt...hva skal jeg gjøre??

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lily_88 skrev:

...hva skal jeg gjøre??

Flytt til et sted uten hage? 

Anonymkode: fb4e3...0ec

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fortelle henne at hun er ekstremt uhøflig og burde lære seg litt folkeskikk. Si at du gjør som du vil i din egen hage.

Anonymkode: 11152...d3b

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Bare smil og jatt med. Når man er menneske må bare rett og slett forholde seg til at folk prater til deg. Naboen har også lov å leve. 

Om du vil unngå situasjonen må du flytte til et sted uten naboer eller uten hage. 

Om det er så mye rusk i hagen din at du trenger henger og plenen ikke er klipt i hele sommer skjønner jeg at du får "tips og råd" av naboene om hvordan stelle hagen . 

Anonymkode: a3d10...816

• Liker 10
Skrevet (endret)

Det er vel tre muligheter:

1. Du strør kattemynte med jevne mellomrom i hagen hennes og klager jevnt og trutt på at alle kattene "hennes" lager leven.

2. Du byr henne på en kopp kaffe og prøver å bli venner med henne. Kanskje hun er ensom.

3. Du gir fullstendig faen i hva hun sier og hever deg over det.

Endret av Ze.Xhx
Dårlig norsk...
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ze.Xhx said:

Det er vel tre muligheter:

1. Du strør kattemynte med jevne mellomrom i hagen hennes og klager jevnt å trutt at alle kattene "hennes" lager leven.

2. Du byr henne på en kopp kaffe og prøver å bli venner med henne. Kanskje hun er ensom.

3. Du gir fullstendig faen i hva hun sier og hever deg over det.

4. Be kjerringa dra til helvete, og gi henne en overhøvling som gjør at hun vegrer seg for å mase mer.

Anonymkode: a84ef...a2f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Lily_88 skrev:

Jeg har ikke mulighet før neste uke å klippe plen og trimme alle utvekstene og ugress, rett og slett for at jeg ikke har bil med krok og henger (og forsåvidt aldri kjørt bil med henger), men på Tirsdag kommer en venninne hjem fra ferie som sa ja til å hjelpe med å få alt på henger da, og kjøre det på dynga.

Hvis jeg klipper alt idag, så må alt ligge i haug å råtne, så jeg tar alt på mandags ettermiddag. 

Men nå har pensjonist kjerringa stått å ropt til meg (sitter litt fyllesyk på verandaen) at plena er litt lang, folk som går forbi tror det bor hippier her...😶

Hun har gjort det i hele sommer; når jeg kommer hjem fra jobb er det sutring om at en blomsterpotte står feil eller plena må klippes hver 5. Dag, rosebuskene ser litt rar ut, rabarbra MÅ plukkes med en gang, ripsen ser ut som den er sopbefengt, snegler i fleng (har ikke sett noen).

Jeg blir så lei! Skulle ønske hun kunne flytte på et hjem snart, hun har det jo ikke bra hu gamla på 83 som må legge seg oppi alt...hva skal jeg gjøre??

Be gamla ta seg en bolle.

Anonymkode: 21dd2...f3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Neste år kan du anlegge naturplen, det er bra for bier og andre insekter. 

Anonymkode: 80e19...337

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hun bestemmer da ikke over din hage. 

Uansett er det veldig fint for biene at det ikke blir klippet hele tiden:-) 

Anonymkode: e044b...877

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ørepropper.
Klipper du plenen, plukker rabarbraen, retter opp potta, beskjærer busken og fjerner sneglene (hvilke snegler?), finner hun bare noe noe nytt å syte om. Jeg likte ideen om kartemynte. Eventuelt kan du hive noen never salt i hagen hennes, så plenen visner flekkvis, eller hive skvallerkålrøtter i rosebedet hennes. Da får hun fort andre ting å bry seg om enn hagen din.

Anonymkode: 8d97d...6a2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

4. Be kjerringa dra til helvete, og gi henne en overhøvling som gjør at hun vegrer seg for å mase mer.

Anonymkode: a84ef...a2f

Har gjort sånn flere ganger. Eneste som funker.

Anonymkode: 2d9d7...731

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Lily_88 skrev:

Du må nesten bare si fra, bestemt men høflig, om at hun må skaffe seg oppdragelse, og at 83 definitivt ikke er for sent for slikt. Alternativt kan du jo bare more deg med henne. «Men jeg Er jo en hippie! Mener du at du diskriminerer hippier?» og så ser du på henne som hadde hun bekjent at hun var rasist på sin hals. «Jada. Jeg går for naturfagene, jeg. Det kommer til å bli mer gjennvokst her, altså. Dette er bare starten, det.» «Å, synes du rosebusker mine ser rare ut? Og de som jeg har arva etter yndlingstante Klara. Nå ble jeg så lei meg at jeg må gå inn og gråte skikkelig, altså. Det var fryktelig stygt sagt.» 

Så slutter hun snakke til deg.

Anonymkode: 54a41...51f

• Liker 5
Gjest Lily_88
Skrevet

Jeg har bodd her 7 år, invitert henne på kaffe og vært på kaffe hos henne. Men hun blir verre og verre, surere og surere.

det er ikke sjuskete, jeg klipper ca. 14 dagers mellomrom hvis jeg får noen til å kjøre vekk og pollenallergien ikke slår meg helt ut. Blomsterpottene har mønster, kanskje den ble snudd litt når jeg plukket vekk døde blader og lignende...

vi vil ikke flytte, vi har alt av butikker, jobb og venner i gangavstand, derfor vi kjøpte det lille huset. Vi har 15 kvm hage tilsammen rundt huset. 

Takk for at dere svarer, jeg må vel bare rope tilbake til henne at hun får faen rydde og klippe selv eller holde fred, for jeg begynner å bli mektig provosert av dette kvinnemennesket. Hun har barn og barnebarn som besøker henne ofte, de er jo kjempehyggelige og legger ikke seg borti hvordan farge jeg har på huset eller om plena er klipt, så hun er ikke ensom. 

Jeg vil ikke være frekk, men må vel synke til hennes nivå. Kanskje henge ut klesvask på en SØNdAG..?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Lily_88 skrev:

Jeg vil ikke være frekk, men må vel synke til hennes nivå. Kanskje henge ut klesvask på en SØNdAG..?

*Gisp* 😳

Anonymkode: 8d97d...6a2

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Lily_88 skrev:

Jeg har bodd her 7 år, invitert henne på kaffe og vært på kaffe hos henne. Men hun blir verre og verre, surere og surere.

det er ikke sjuskete, jeg klipper ca. 14 dagers mellomrom hvis jeg får noen til å kjøre vekk og pollenallergien ikke slår meg helt ut. Blomsterpottene har mønster, kanskje den ble snudd litt når jeg plukket vekk døde blader og lignende...

vi vil ikke flytte, vi har alt av butikker, jobb og venner i gangavstand, derfor vi kjøpte det lille huset. Vi har 15 kvm hage tilsammen rundt huset. 

Takk for at dere svarer, jeg må vel bare rope tilbake til henne at hun får faen rydde og klippe selv eller holde fred, for jeg begynner å bli mektig provosert av dette kvinnemennesket. Hun har barn og barnebarn som besøker henne ofte, de er jo kjempehyggelige og legger ikke seg borti hvordan farge jeg har på huset eller om plena er klipt, så hun er ikke ensom. 

The HORROR!😂

Anonymkode: 11152...d3b

• Liker 4
Skrevet

Du er virkelig gærn om du klipper plen eller henger ut klesvask på en søndag 🤣 iallefall ifølge de over 50.

hvorfor må du kjøre vekk gresset om du skal klippe det? Naboene her strør det under hekken, jeg pleide å ta alt under et tre før jeg kjøpte bioklipper. 

hun er heldig, for naboen til søsteren min klipper gresset først når det er minst en halv meter høyt🤪

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Lily_88 skrev:

det er ikke sjuskete, jeg klipper ca. 14 dagers mellomrom hvis jeg får noen til å kjøre vekk

Er det nødvendig å kjøre vekk gresset fra en så liten hage?

Anonymkode: 21dd2...f3a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skulle tro det var nabodama vår. Noen ganger har jeg svart at her er min side av gjerdet og der er din side av gjerdet, andre ganger bare går jeg...

Men vår nabo er ikke helt frisk, annenhver gang er hun hyggelig og annenhver gang får man en sinnssyk overhaling for en eller annen bagatell eller absolutt ingenting. Hagen er hele livet hennes. Er du sikker på naboen din ikke også holder på å bli dement? Det tror jeg er det som er tilfellet hos oss, og det er mye sykdom og vondter og ubehageligheter, så skjønner for så vidt at de må eksplodere i blant - jeg bare håper det ikke går utover barna våre en dag 😱

Anonymkode: f6046...d60

• Liker 4
Skrevet

Gressklipp blir noe av den beste jorda, så jeg ville lagt det under busker eller i en komposthaug. Men hun har jo selvsagt ikke noe hun skulle ha sagt på din hage, den gjør du som du vil med.  Tror jeg ville oversett henne og ignorert i stedet for å ty til noen verbale motangrep. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bioklipper så jeg kjører ikke vekk noe. Annet hageavfall koster jeg i våtorganiskdunken. 

og jeg er bare 42 år, men klipper ikke plen på en søndag 😡

Anonymkode: 06f1e...0f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...