Gå til innhold

Middager til 1 åringen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan de spise eller hva kan man lage til middag til 1 åringer? Jenta mi er 16 måneder Og er litt usikker på hva hun kan ha, Hun har 4 tenner snart 6, Kan hun feks spise blomkål suppe? eller er det dårlig for magen med fløte osv?

Anonymkode: c6fd2...713

AnonymBruker
Skrevet

1 åringer kan spise det samme som resten av familien, bare litt mindre biter 🙂

Anonymkode: b4936...48e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 åringer kan spise det samme som resten av familien, bare litt mindre biter 🙂

Anonymkode: b4936...48e

Har noen besteforeldre som skjemmer henne litt mye bort når det kommer til mat😅 at hun ikke kan ha det og at hun vil få vondt i magen osv.

AnonymBruker
Skrevet

Min jente liker omelett med ost og skinke, bananlapper med havregryn, tomatsuppe, lasagne, fiskekaker, fiskepinner, osv..

Anonymkode: 76a3f...694

AnonymBruker
Skrevet

Da kan hun spise det samme som dere, men vent med å salte maten til dere har tatt av til barnet. 

gryteretter var veldig suksess hos min i den alderen. Og fiskekaker, torsk med ertepuré og tomat ved siden av, laks med agurkskiver og poteter, lasagne osv.. 

Anonymkode: 11938...bcb

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har noen besteforeldre som skjemmer henne litt mye bort når det kommer til mat😅 at hun ikke kan ha det og at hun vil få vondt i magen osv.

Det er gamle myter, så ikke noe å bry seg om. 

Anonymkode: 11938...bcb

Skrevet

Akkurat det samme som dere, bare pass på salt og hvor sterk maten er

AnonymBruker
Skrevet

Min er 16 mnd, med bare 6 tenner, men han spiser alt 😅 som de andre sier, pass på saltet, men krydder for å gi smak er ikke farlig. Indisk likte han lenge før han ble 1 år. 

Ved taco tar vi av litt kjøttdeig til han før vi kryderer, så slike minimale tilpasninger er alt vi gjør. Det eneste han ikke får er de 1-2 gangene vi har hatt seigt kjøtt , det er vanskelig nok å spise for en voksen 😛

Anonymkode: c1d22...ea4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...