Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei frøken på en måned som gulper veldig ofte - og ganske mye om gangen. Vi bruker vanlig NAN, tar to-tre pauser under måltidet for rap - prøver å holde henne i ro etter måltider, men det blir bare mer og mer gulp. Kan gulpe tjue minutt etter måltidet eller to timer etter. 

Og hun "grynter" ofte før hun gulper og. 

Nå skal det sies at hun er ekstremt aktiv og våken, så vet ikke om dette kan utløse gulpingen. 

Noen som har noen tips og råd?

Anonymkode: 6e73c...a07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en supergulper. Eller hadde, er vel mer riktig å si, for det har gått over. Hun ble ammet, så vet ikke om det blir det samme, men vi så tydelig at hun rett og slett overspiste. Gulpspruten sto, og de gangene det ikke ble sprutgulp var det allikevel store mengder. Som hos dere så kunne det skje leeenge etter måltid også, og heeele tiden. Var så lei gulp at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg. Vår løsning var å ta henne opp for rap litt oftere, og prøve oss frem for å se om hun egentlig var mer sulten. Virket hun greit fornøyd ga vi kos på andre måter (veeeldig forsiktig og i oppreist stilling, kan du si😝). Ammet heller litt hyppigere. Etter hvert modner lukkerefleksen hos de fleste og gulpingen avtar. Ble mye bedre rundt 5-6 måneder. Ofte hjelper det at de får mer fast føde også. 

Anonymkode: c2e03...f02

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye melk får hun? 

Anonymkode: fc311...63b

AnonymBruker
Skrevet

Min nr 2 var storgulper til hun var 1 år uansett hva vi gjorde. Nr 3 gulpet også mye de første mnd, brukte først Nan og så Hipp. Det roet seg veldig hos henne da hun var rundt 5 mnd. 

Anonymkode: 88e90...3dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...