Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg kjenner ganske kraftig spark i uke 17 når jeg holder hånden på magen. Er førstegangsgravid og tynn. Virker som dette er unormalt. Noen som vet årsaken til at jeg kjenner det så godt så tidelig? 

Anonymkode: 36ebe...9c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok ha litt med hvordan livmoren ligger å gjøre, litt med at du er tynn og litt med hvordan fosteret liker å ligge der inne. Jeg kjente kraftige dunk på samme tid, og på den ordinære ultralyden (uke 18) fikk jeg se at babyen slengte hodet bakover og dunket bakhodet i "veggen" som vendte ut mot magen min. Hun som utførte ultralyden sa at fosteret trente på den bevegelsen med nakken, det virket som det var vanlig på den tiden i svangerskapet. Kanskje det er samme greia du kjenner?

Anonymkode: 29d2d...2b1

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok ha litt med hvordan livmoren ligger å gjøre, litt med at du er tynn og litt med hvordan fosteret liker å ligge der inne. Jeg kjente kraftige dunk på samme tid, og på den ordinære ultralyden (uke 18) fikk jeg se at babyen slengte hodet bakover og dunket bakhodet i "veggen" som vendte ut mot magen min. Hun som utførte ultralyden sa at fosteret trente på den bevegelsen med nakken, det virket som det var vanlig på den tiden i svangerskapet. Kanskje det er samme greia du kjenner?

Anonymkode: 29d2d...2b1

Ja tror det kan være samme greia. Er heldig da som kjenner det såpass tidelig 😊

Anonymkode: 36ebe...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente dunkene i uke 15 med første og uke 14 med andre, så syns ikke det var unaturlig tidlig. Har i likhet med ab over fått se fosteret stange hodet i veggen på OUL 😊

Anonymkode: 2115c...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente de første bevegelsene i uke 15 og ganske kraftige spark i uke 17. Jeg vet ikke hvorfor det fremstilles som så unormalt å kjenne liv tidlig her inne. Jeg var nesten litt flau for å fortelle jordmor hvor tidlig jeg hadde kjent liv, for jeg hadde lest her inne at det var "så å si umulig", men hun stusset ikke i det hele tatt. Sannsynligvis har du morkaken på bakre vegg, for da kjenner du liv tidligere. Jeg hadde morkaken på bakre vegg, er/var slank og fikk mage sent.

Anonymkode: 98a3a...980

AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt normalt.

Anonymkode: 35624...3a4

AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke så unormalt? Kjente selv i uke 16 og kunne se bevegelser fra uke 18. 

Anonymkode: c1fd3...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...