aquaelia Skrevet 10. juli 2020 #1 Del Skrevet 10. juli 2020 Noe jeg har undret meg over en stund vedrørende gresk mytologi er hvordan det er relevant i dagens samfunn. Synes det er mye interessant ved temaet og kunne tenkt meg å eventuelt studere eller ta et kurs i det. Noen tanker rundt emnet og hvor aktuelt det er i dag? Forstår at man skal være spesielt interessert for å eventuelt studere det, og at det ikke byr på mange jobbmuligheter. Er mest for egen interesse, samt nye innskudd i kunnskapsbanken 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Del Skrevet 10. juli 2020 Det er ikke relevant i dagens samfunn. Anonymkode: 56308...df2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 10. juli 2020 #3 Del Skrevet 10. juli 2020 (endret) Er jo viktig for å forstå annen litteratur, mange klassikere (og nyere litteratur) som referer til denne myteologien, hvor du må ha kjennskap til den for å forstå hva forfatteren sier. I tillegg er det jo som med all annen gammel litteratur mye visdom å finne, sett bort ifra teknologien, har ikke menneskeheten endret seg nevneverdig siden da. Mange underholdende historier som er flettet inn med gudelæren er det jo også, som mange forfattere har laget sin egen tolkning av. Endret 10. juli 2020 av Lurium 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Del Skrevet 10. juli 2020 Uten at jeg har nevneverdig greie på det, vil jeg tro at greske guder er en del av studiet i religionshistorie. Du kan kanskje følge deler av et slikt studium? Ellers finnes det garantert bøker som tar for seg gresk mytologi, sånn at du kan bedrive selvstudier. Det er sikkert noen som kan gi deg et bedre svar. Anonymkode: 04b72...92a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå