Gjest sommermat Skrevet 7. juli 2005 #1 Skrevet 7. juli 2005 Hei. Er det noen som har en oppskrift på godt krydrede kjøttboller som kan serveres som fingermat/tapas? Eller evt andre forslag til kjøttretter som kan brukes som fingermat?
Smørblomsten Skrevet 7. juli 2005 #2 Skrevet 7. juli 2005 Søt chilisaus + rød chili i bittesmå biter, tilsettes kjøttdeig/karbonadedeig, sammen med et egg og litt mel + salt/pepper, formes til små boller og stekes på panna
Gjest Gjesta Skrevet 7. juli 2005 #3 Skrevet 7. juli 2005 Jeg pleier å krydre med salt, pepper, hvitløk, chili, hakket bladpersille, og masse revet parmesan. Et egg får det hele til å henge sammen. Som tilbehør pleier jeg å lage tomatsalsa med hakkede tomater, hvitløk, og chili.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 7. juli 2005 #4 Skrevet 7. juli 2005 Jeg blander finhakket paprika, svarte oliven, masse chilli og hvitløk, revet parmesan og friske urter og/eller finhakket persille i kjøttdeigen sammen med potetmel/maizena og et egg eller to. Serverer i tomatsaus med masse chilli og parmesan i.
Gjest piaf Skrevet 7. juli 2005 #5 Skrevet 7. juli 2005 Jeg liker best å bruke lammekjøttdeig til krydrete kjøttboller. Smaksetter med - løk, hvitløk, chili/paprikapulver, kanel bladpersille og dill (evnt også solsikkefrø og bløtlagte rosiner/korinter) - løk, hvitløk, malt koriander og spisskummen, bladpersille og mynte. 1 egg og 1-2 ss potetmel som bindemiddel. Vender dessuten kjøttbollene i mel før de stekes i panna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå