AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Jeg har ei vennine som dropper ut. Det gjør så vondt langt inne i sjelen. Alt minner om henne og jeg klarer ikke å legge henne bak meg. Vi var veldig nære. Vi satt sammen til langt ut på natta og snakket om alt. Vi kunne være oss selv 100%. Ingenting var for dumt å si og vi en humor som bare vi delte. Jeg hjalp henne gjennom tiden hun slet psykisk og var innlagt på DPS. Hun hjalp meg da jeg hadde problemer på jobben min. Ble godt kjent med familien hennes og var alltid velkommen. Hun begynte å ta opp fag i slutten av 20 årene for å fullføre videregående og studere og da begynte den største forandringen. Var glad for at hun hadde fått nye venner og et mål, men plutselig brukte hun brukte all tid på de nye vennene. Jeg var stolt over at hun hadde fått et nettverk, men det var ikke plass til meg lengre. Hun gjorde ikke ting med dem i tillegg til meg, men istedenfor. Hun sluttet å invitere meg til hytta. Det var de fra sonas som ble invitert. Dansefest i bygden hennes som jeg pleide å bli med på hvert år ble med dem, og konserter og filmkvelder. Jeg fikk aldri møte dem, det var et seperat liv. De tre gangene iløpet av de to årene jeg fikk møtt henne var hun fraværende og virket brydd. Svarte bare når hun måtte. Noe var forandret. Så flyttet hun til Bergen for å studere. Etter en måned sendte jeg en melding og lurte på hvordan det går i Bergen , når hun er innom hjemme eller om hun lyst har besøk? Ingen svar. Hun er veldig vimsete så jeg tenkte hun ikke hadde sett meldingen og prøvde igjen noen uker senere , ingen svar. Derfor ringte jeg henne mot sommeren og hun la på. Men hun sendte melding om at hun faktisk er hjemme i byen vår, men akkurat nå på hytta. Sender melding når jeg er tilbake fra hytta. Så reiste hun rett til Bergen. Det er et år siden. Men jeg ser på Facebook at hun jevnlig er byen vår og spanderer øl på folk og går topptur til prekestolen med studievenner hun har invitert over hit fra Bergen. Hun har alltid vært opptatt av de som skiller seg ut og er annerledes. Hun er ikke glad i A4. Hun synes det er kjedelig å snakke norsk selv om hun er norsk. Helst kunne hun snakket engelsk hele tiden og synes folk fra Karibien , Brasil, Midtøsten og Australia er mer spennende folk enn oss norske. De vennene hun har som er norske er hipstere, journalister, designere, og er over gjennomsnittlig samfunnsengasjerte. Jeg har nok alltid følt på å ikke strekke til på det punktet. Jeg har en helt vanlig jobb, utdanning og en hverdag som ikke er fylt med action og eksotisk mat. Jeg er rett og slett helt ordinær. Skulle ønske jeg var like fancy som dem, men jeg har dessverre ingen karisma, er superclassy eller har x-faktor. En gang hun ikke var helt edru sa hun at hun er veldig glad i meg og vennskapet vårt og for de kvalitetene jeg har, som å være lojal, trofast og alltid stille opp , men at da vi ble kjent hadde hun aldri trodd at vi skulle bli venner fordi jeg virket som en grå mus og kjedelig og at jeg gjør ingenting ut av meg. Men det var før jeg fant ut at du er super å være med og at du har egenskaper som er viktige i et vennskap ,sa hun. Jeg tenkte å gi en siste sjanse for en uke siden, men som jeg regnet med, ingen svar. Og nå skal jeg la det være med det og la henne i fred. Jeg skulle bare ønske hun kunne avvise meg hardt og brutalt, men høflig en gang. Istedet for gjør det litt vondt hele tiden. Til dere som tenker at jeg ikke tar et hint, at jeg er sjalu etc... Jeg er ingen av delene. Jeg ville bare gi vennskapet en håndfull sjanser før jeg ga opp, men jeg savner henne noe utrolig. Det føles akkurat som kjærlighetssorg. Jeg får vondt og føler meg helt tom når jeg tenker på dette. Anonymkode: c2d66...874 3
Gjest O.G. Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Hun høres slitsom ut og spørs om det ikke er best at du ikke ser mer til henne.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Hvordan ble dere kjent ? Anonymkode: 5bf95...78c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ble dere kjent ? Anonymkode: 5bf95...78c Vi ble kjent på et kokkekurs/matlaging. Ei jeg ble kjent med på kurset introduserte meg for henne, men det tok mer et år med sporadisk kontakt før det utviklet seg til å bli et vennskap Anonymkode: c2d66...874
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, O.G. skrev: Hun høres slitsom ut og spørs om det ikke er best at du ikke ser mer til henne. Ja det kan dessverre se sånn ut ;-( Anonymkode: c2d66...874
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Beklager å måtte si det, men dere er ikke venninner lenger. Hun har oppført seg skikkelig dårlig mot deg, greit nok at man glir fra hverandre, men å ignorere deg og lyve til deg på den måten er ikke OK! Ikke la deg behandle sånn av andre, særlig ikke folk som behandler deg dårlig og later som om de er vennen din. Jeg ville stoppet helt å ta kontakt, hun vil åpenbart ikke ha noe med deg å gjøre. Hvis hun allikevel mot formodning skulle ta kontakt med deg igjen, ville jeg ignorert henne. Hun er ikke bra for deg, venner behandler ikke venner på den måten hun har behandlet deg. Bruk max tre uker på å sørge, skikkelig velt deg i sorgen over at hun har slått opp med deg som venn, se triste filmer og spis masse godteri, kom deg deretter videre i livet uten å tenke mer på henne. ❤️ Anonymkode: a87be...837 17
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 Hei! Det er trist å høre. Jeg har også opplevd å bli dumpet av venninner et par ganger, og det føles like kjipt som å bli dumpet av en kjæreste. Første venninne som dumpet meg var på ungdomsskolen. Hun søkte mer spenning og moro enn med kjedelige meg. Det endte dessverre ikke bra med henne. Jeg fikk ny bestevenninne på videregående og hun har også ghostet meg et par år senere. Jeg tenker fortsatt på disse to selv nå 20 år senere. Men det hjelper å få nye venner😃 Anonymkode: ccfb0...55b 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 Ut i fra det lille du har skrevet så er hun nok en type som aldri vil slå seg til ro noe sted og når hun har fått det hun trenger så går hun videre uten særlig mye tanke for de hun har forlatt. Altså, hun vet at du alltid vil stille opp for henne, men hun har samvittighet til å ignorere deg fullstendig. Dette er ikke en frisk person. Det handler garantert ikke om deg og det her er til syvende og sist hennes tap. Selv om dette har skjedd så er du fortsatt god nok. Anonymkode: c7b1e...65d 5
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det er trist å høre. Jeg har også opplevd å bli dumpet av venninner et par ganger, og det føles like kjipt som å bli dumpet av en kjæreste. Første venninne som dumpet meg var på ungdomsskolen. Hun søkte mer spenning og moro enn med kjedelige meg. Det endte dessverre ikke bra med henne. Jeg fikk ny bestevenninne på videregående og hun har også ghostet meg et par år senere. Jeg tenker fortsatt på disse to selv nå 20 år senere. Men det hjelper å få nye venner😃 Anonymkode: ccfb0...55b Det var trist å høre at du har samme erfaring som meg, men da vet du hvordan det føles og hvor vondt det er ❤ Anonymkode: c2d66...874 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra det lille du har skrevet så er hun nok en type som aldri vil slå seg til ro noe sted og når hun har fått det hun trenger så går hun videre uten særlig mye tanke for de hun har forlatt. Altså, hun vet at du alltid vil stille opp for henne, men hun har samvittighet til å ignorere deg fullstendig. Dette er ikke en frisk person. Det handler garantert ikke om deg og det her er til syvende og sist hennes tap. Selv om dette har skjedd så er du fortsatt god nok. Anonymkode: c7b1e...65d ❤ Tusen takk, det var godt å høre. Spesielt den siste setningen du skrev var fin Anonymkode: c2d66...874 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager å måtte si det, men dere er ikke venninner lenger. Hun har oppført seg skikkelig dårlig mot deg, greit nok at man glir fra hverandre, men å ignorere deg og lyve til deg på den måten er ikke OK! Ikke la deg behandle sånn av andre, særlig ikke folk som behandler deg dårlig og later som om de er vennen din. Jeg ville stoppet helt å ta kontakt, hun vil åpenbart ikke ha noe med deg å gjøre. Hvis hun allikevel mot formodning skulle ta kontakt med deg igjen, ville jeg ignorert henne. Hun er ikke bra for deg, venner behandler ikke venner på den måten hun har behandlet deg. Bruk max tre uker på å sørge, skikkelig velt deg i sorgen over at hun har slått opp med deg som venn, se triste filmer og spis masse godteri, kom deg deretter videre i livet uten å tenke mer på henne. ❤️ Anonymkode: a87be...837 Tusen takk. ❤ Jeg satt stor pris på kommentaren din, jeg føler meg litt bedre nå 🙂 Anonymkode: c2d66...874
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi ble kjent på et kokkekurs/matlaging. Ei jeg ble kjent med på kurset introduserte meg for henne, men det tok mer et år med sporadisk kontakt før det utviklet seg til å bli et vennskap Anonymkode: c2d66...874 Til ts. Send henne en melding. Det kan henne hun har tilgitt deg nå. Men hun ble såret når du sa at × hun stjelte fra meg og bare brukte meg ×. For det gjorde jeg aldri. Jeg var innlagt og de tingene ble borte, Og det hadde jeg veldig dårlig samvittighet; men det ble kastet når jeg var innlagt og jeg mistet jo alt i leiligheten min selv. Anonymkode: 5bf95...78c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #13 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til ts. Send henne en melding. Det kan henne hun har tilgitt deg nå. Men hun ble såret når du sa at × hun stjelte fra meg og bare brukte meg ×. For det gjorde jeg aldri. Jeg var innlagt og de tingene ble borte, Og det hadde jeg veldig dårlig samvittighet; men det ble kastet når jeg var innlagt og jeg mistet jo alt i leiligheten min selv. Anonymkode: 5bf95...78c Jeg vet at det er det og det er meg du skriver om. Anonymkode: 5bf95...78c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #14 Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til ts. Send henne en melding. Det kan henne hun har tilgitt deg nå. Men hun ble såret når du sa at × hun stjelte fra meg og bare brukte meg ×. For det gjorde jeg aldri. Jeg var innlagt og de tingene ble borte, Og det hadde jeg veldig dårlig samvittighet; men det ble kastet når jeg var innlagt og jeg mistet jo alt i leiligheten min selv. Anonymkode: 5bf95...78c 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at det er det og det er meg du skriver om. Anonymkode: 5bf95...78c What???????????????? Anonymkode: d0c3f...e80 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: What???????????????? Anonymkode: d0c3f...e80 Jeg vet hvem du er ts. Send meg melding og det er i orden 😉 Anonymkode: 5bf95...78c
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #16 Skrevet 10. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet hvem du er ts. Send meg melding og det er i orden 😉 Anonymkode: 5bf95...78c Jeg er ikke TS. Hvis du ser av kodene så er jeg e80 og TS er 874. Men siden du vet hvem TS er så kan du jo kanskje forklare hvorfor du behandler henne så dritt? Anonymkode: d0c3f...e80 3
Gjest Horrorfreak Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 Aner ikke. Ble selv ghostet av en nær venn for to år siden og har ennå ikke kommet over det. Savnet er der fremdeles.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #18 Skrevet 10. juli 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg er ikke TS. Hvis du ser av kodene så er jeg e80 og TS er 874. Men siden du vet hvem TS er så kan du jo kanskje forklare hvorfor du behandler henne så dritt? Anonymkode: d0c3f...e80 Tror det må være noe mind fuck på gang her. Anonymkode: c7b1e...65d
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #20 Skrevet 10. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke TS. Hvis du ser av kodene så er jeg e80 og TS er 874. Men siden du vet hvem TS er så kan du jo kanskje forklare hvorfor du behandler henne så dritt? Anonymkode: d0c3f...e80 Historien stemmer ikke helt. Det er alltid to sider av saken. Nå hørte jo dere kun hennes side. Anonymkode: 5bf95...78c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå