Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt solkrem hele tiden, men likevel er jeg redd jeg har fått flekk :( stygg flekk ved kanten av ene brynet.... æsj! Hvorfor må vi få slik?

Anonymkode: 412e7...d9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen hudtyper har lettere for å få pigmentflekker enn andre, selv med solkrem. Det kan imidlertid hende at du har brukt for lav faktor og/eller ikke påført solkrem ofte nok (når du har vært utendørs), siden du likevel har fått den. 

Du kan prøve å innføre syreeksfoliering (AHA eller BHA), C-vitaminserum og etterhvert retinol i hudpleierutinen din. Disse virkestoffene vil kunne lysne eksisterende pigmentflekker og forebygge nye. Du kan også henvende deg til en hudpleier for å få behandling der.

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig kosthold, hormoner, p-piller annet som er dårlig i kroppen. Problemet er at når man først har fått dem, så nytter det som regel ikke endre det som fikk dem frem til å begynne med. 

Anonymkode: bc30c...7ae

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig kosthold, hormoner, p-piller annet som er dårlig i kroppen. Problemet er at når man først har fått dem, så nytter det som regel ikke endre det som fikk dem frem til å begynne med. 

Anonymkode: bc30c...7ae

Ligger ikke der. Bruker bare en type medisin og den går på andre ting og ikke kjent for å skade hud. 
Beuker faktor og kostholdet er bra, uten å være hysterisk. Noen vil nok si jeg er hysterisk.

Det bare irriterer meg at vi for dem! Alt skal bli så mye verre med alderen!! Mamma har også hatt dem og tatt laser mot det. Men hun sovnet mens hun solet seg i California....sov i solen i 2 timer. Dette har ikke jeg gjort... 

AnonymBruker
Skrevet

En fikk jeg fjernet ved hjelp av en krem fra hudlege, den var på overleppa :( Får også en i panna, der bruker jeg c-vitaminserum, så den vises ikke så godt. Bruker i tillegg faktor 50 når det er sol, får å unngå å få tilbake den på overleppa. Bruker faktor 30 når det ikke er sol.

Anonymkode: 1910a...ea6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

En fikk jeg fjernet ved hjelp av en krem fra hudlege, den var på overleppa :( Får også en i panna, der bruker jeg c-vitaminserum, så den vises ikke så godt. Bruker i tillegg faktor 50 når det er sol, får å unngå å få tilbake den på overleppa. Bruker faktor 30 når det ikke er sol.

Anonymkode: 1910a...ea6

Men jeg er ikke ute i det hele tatt! Bruker faktor jeg og

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er ikke ute i det hele tatt! Bruker faktor jeg og

Det kan være hormonelt, en del gravide får det. Du kan få resept på en krem som bleker dem. 

Anonymkode: 615bc...92c

AnonymBruker
Skrevet

Mye tror jeg er genetisk og mange får det når de begynner å nærme seg 40. Det kan fjernes lett med krem fra hudlege.

Anonymkode: f37c1...709

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvor ofte du smører deg og hvilken faktor du bruker. Vil du være helt sikker, bør du bruke 50 i ansiktet på sommeren, og 20 på vinteren. Selv bruker jeg 30, fordi jeg synes det er litt søtt med fregner. Mine pigmentflekker minner iallfall mer om fregner. 

Selv om ikke solen er sterk er du uansett utsatt for UV-stråler. Sommer som vinter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...