AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Hallo Hva gjør dere når småbarna ikke vil spise frokost før barnehagen? Man vil jo ikke tvinge, men frokosten er jo så viktig! Idag ville ikke ungen ha noe av det jeg foreslo, og hentet en paprika ut av kjøleskapet og knasket på den. Jeg lagde å tilbudte det jeg lagde, og da ville hun ha OM jeg matet henne.. (det jeg lagde er kjempegodt med paprika oppå og ved siden av) Anonymkode: 983aa...43e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Jeg antar at ungen ikke er sulten (sultne unger takker ikke nei til mat de liker) og tar med ei skive i bakhånd som jeg tilbyr på veien. Frokost er vel og bra, men det er ikke så viktig at å hoppe over det en dag gir uopprettelig skade. Anonymkode: bf8fa...29e 21
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Hadde servert noe frukt eller grønnsaker, det går alltid ned Anonymkode: d3ec6...a43 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde servert noe frukt eller grønnsaker, det går alltid ned Anonymkode: d3ec6...a43 Ja, det er friskt og godt på en sommerdag 😊 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg antar at ungen ikke er sulten (sultne unger takker ikke nei til mat de liker) og tar med ei skive i bakhånd som jeg tilbyr på veien. Frokost er vel og bra, men det er ikke så viktig at å hoppe over det en dag gir uopprettelig skade. Anonymkode: bf8fa...29e Sant nok😊 hun er veldig glad i frukt og rå grønnsaker, det er vel greit å servere det? Tror hun var sulten likevel, ble stekt loff i olivenolje med hjemmelaget pesto og mozzarella. Med paprika Anonymkode: 983aa...43e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 En yoghurt gikk alltid ned her. Anonymkode: a4881...80b
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Tvinger ikke i frokost. Tilbyr noe lett som feks en youghurt eller litt frukt. Ellers gir jeg beskjed til barnehagen om at barnet ikke ville ha frokost, så de vet det om barnet begynner å bli sulten før lunch. Anonymkode: 7be92...3e0 12
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 Jeg har aldri likt frokost. Moren min lot meg alltid slippe, var rett og slett ikke sulten. Frokost er ikke så viktig. Jeg er sunn, frisk den dag i dag, men også som barn. Synes ikke man skal stresse så mye med frokost hvis barnet ikke har lyst på. Tilby en banan eller noe tilsvarende på vei til BH. Anonymkode: 597d5...f53 15
Gjest WhisperingWind Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 Lar det gå. Frokost er faktisk ikke ekstremt viktig så lenge barnet spiser greit resten av dagen. Mange er ikke frokstmennesker. Hadde bare nevnt til bhg at ungen ikke har spist frokost så de kan følge litt med om barnet blir veldig sulten. Ofte hadde jeg en havrebar eller noe med de dagene så ungen kunne få i seg noe før lunsj ved behov.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 Leverer tidligere så hun får spise frokost med de andre barna i barnehagen. Der spiser hun alltid😊 Anonymkode: b6708...6f4 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er friskt og godt på en sommerdag 😊 Sant nok😊 hun er veldig glad i frukt og rå grønnsaker, det er vel greit å servere det? Tror hun var sulten likevel, ble stekt loff i olivenolje med hjemmelaget pesto og mozzarella. Med paprika Anonymkode: 983aa...43e 🤯 Anonymkode: f8cb0...182 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 Går ut fra at ungen er helt lik meg, som hater frokost og alltid har gjort det. Tar en time eller to eller tre før jeg er sulten, spiser jeg før det er det en oppskrift på kvalme. Har blitt bedre med årene, men fremdeles må jeg tvinge i meg mat 😛 Anonymkode: 11f75...261 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 Smører en sammenbrettet skive som jeg sier hun må holde i hånden i bilen på vei til bhg og at hun ikke trenger å spise den bare holde, den blir alltid spist opp. Anonymkode: 904c0...eac 6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #13 Skrevet 10. juli 2020 Skjønner henne godt egentlig, er ikke frokostmenneske selv, men jeg blir så stressa hvis hun ikke spiser og så blir jeg litt redd hva bhg skal tenke. Derfor lager jeg alltid, om det så bare er en yoghurt, bare for å friste litt.. Så får hun spise om hun vil ha Anonymkode: 983aa...43e
exictence Skrevet 10. juli 2020 #14 Skrevet 10. juli 2020 Hun ville ha det du lagde? Lag frokost og sett på bordet. Så spiser dere sammen, og forsyner dere av det som står på bordet. Selskap hjelper, og dele måltid sammen.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, exictence skrev: Hun ville ha det du lagde? Lag frokost og sett på bordet. Så spiser dere sammen, og forsyner dere av det som står på bordet. Selskap hjelper, og dele måltid sammen. Ja hun spiste opp nesten alt, med paprikaen oppå Det er sant, selskap er kos ❤️ Anonymkode: 983aa...43e 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #16 Skrevet 10. juli 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går ut fra at ungen er helt lik meg, som hater frokost og alltid har gjort det. Tar en time eller to eller tre før jeg er sulten, spiser jeg før det er det en oppskrift på kvalme. Har blitt bedre med årene, men fremdeles må jeg tvinge i meg mat 😛 Anonymkode: 11f75...261 Akkurat samme her. Hater frokost, lunsj er stort sett litt første måltid. Ble også tvunget i en brødskive da jeg var liten fordi «frokost er jo så viktig» 🤢 Har det mye bedre nå som voksen hvor jeg får meg en kaffekopp eller tre, og kanskje en banan - og har lunsj som første måltid. Jeg har som prinsipp at jeg aldri tvinger mat i ungene. Aldri. Det ekleste som finnes er å måtte spise når man ikke er sulten 😛 Nå er min glad i frokost ennå da, men de gangene han ikke har spist sender jeg med ekstra mat i barnehagen som han kan få hvis han er sulten før lunsj. Anonymkode: 2aa80...953 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja hun spiste opp nesten alt, med paprikaen oppå Det er sant, selskap er kos ❤️ Anonymkode: 983aa...43e Huh? Anonymkode: d5eb3...72a
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #18 Skrevet 10. juli 2020 Frokost er ikke viktig, tilby noe drikke om hun ikke vil spise. Gi beskjed til bhg om at hun ikke har spist, så de vet og evt kan tilby noe før lunsj. Ikke lag uvaner med å stelle istand noe frokostbuffé. Bra nok å knaske hel og frisk paprika. Anonymkode: c110d...723 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #19 Skrevet 10. juli 2020 Jeg tilbyr drikkeyoghurt eller banan, så han får i seg noe. Vil han ikke ha det heller så er han definitivt ikke sulten. Det har bare skjedd to ganger, og da har han blitt syk senere på dagen, så skjer det igjen så holder jeg ham hjemme. Men barn er forskjellige, noen orker ikke alltid å spise frokost selv om de er helt friske. Anonymkode: f7f9f...898 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 10. juli 2020 #20 Skrevet 10. juli 2020 Jeg gidder ikke å styre med det, og gir en yoghurt, halv banan eller noe sånt. Opplever at han spiser 2 brødskiver når han er sulten, andre ganger er det helt uinteressant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå