Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Hei! Vi har en liten problemstilling her hjemme... mannen min jobber skift. Så han jobber en del dag, ettermiddag og natt. Han har perioder der han jobber mye, men han har også fri innimellom. Vi har 2 unger. En på snart 3 og en på 7 mnd. Jeg står ofte opp med begge siden han jobber. Så jeg er mye mer alene med ungene enn det han er. Jeg har ikke er liv uten ungene nå, selvsagt jeg er med venner. Men jeg har ikke en jobb å gå til.. det har han. Så han får sosialisert seg mer enn meg å får en liten «avbrekk» fra familien sin. Jeg er jo i permisjon så jeg er så å si bare hjemme med minstemor. Han eldste går i bhg som regel. Men er jo ofte jeg som står opp med dem begge, leker med dem, leverer i bhg osvosv. Er hjemme på ettermiddagene med dem, står opp i helger når han jobber. Problemstillingen er at han ikke unner meg å sove ut av og til når han har fri. Og jeg kjenner dette irreterer meg litt. Hvorfor kan han ikke unne dama si dette? Jeg vet at jobb er jobb og at han ikke har noe valg om å gå. Men at jeg kunne få sove ut i blandt uten unger hadde vært deilig uten at det ble en stor diskusjon rundt det. Er jeg helt teit? Hva er normalen? 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Her så har vi det slik i ferien at han sover om morgenen og jeg har 3t fri/sovetid på dagen. Ellers har jeg alltid stått opp med barn. Anonymkode: 2eb4c...0de 2
Baker Harepus Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Hjemme med to barn er også jobb, du bør få sove de dagene han har fri. Mann, skjærp deg! Hilsen Mann (44) 20
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 Min samboer jobber skift, 2 uker på og 3 uker av. Samt litt ekstra (annen jobb og frivillig arbeid) i friperioden. Jeg går snart ut i permisjon. Det vi har snakket om er at han hjelper med det han kan i friperiodene. Men de første dagen etter endt skift forventer jeg ikke mye, da må han få ta seg litt inn (han jobber minst 200 timer pr uke når han er på jobb, samt telefoner på kveld og natt). Anonymkode: e73a3...113 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 Dårlig stil. Er i samme situasjon som deg, men mine er 3,5 år og 1 år. Mannen pleier å la meg sove «lenge» de dagene han kan. Sover som regel ikke lengre enn til 8, men ungene er ofte oppe før 6. Han får 1-2 timer senere på dagen hvis han føler behov for det. Anonymkode: f7a02...643 3
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, Baker Harepus skrev: Hjemme med to barn er også jobb, du bør få sove de dagene han har fri. Mann, skjærp deg! Hilsen Mann (44) Har prøvd å tatt dette opp med han. Men da begynner han med når han skal få sove ut og at han også er sliten. Noe jeg kan forstå. Men jeg føler jeg har et større behov... er ikke snakk om å få sove til 12 liksom. Kanskje 2 timer fra de er stått opp hjelper mye!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: (han jobber minst 200 timer pr uke når han er på jobb, samt telefoner på kveld og natt). Anonymkode: e73a3...113 Det har da ikke døgnet nok timer til... 😉 —— Du bør gå sove ut en dag innimellom, og det samme bør han få. En dag hver pr uke, kanskje? Anonymkode: cc010...7c9 6
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig stil. Er i samme situasjon som deg, men mine er 3,5 år og 1 år. Mannen pleier å la meg sove «lenge» de dagene han kan. Sover som regel ikke lengre enn til 8, men ungene er ofte oppe før 6. Han får 1-2 timer senere på dagen hvis han føler behov for det. Anonymkode: f7a02...643 Høres fair ut...
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har da ikke døgnet nok timer til... 😉 —— Du bør gå sove ut en dag innimellom, og det samme bør han få. En dag hver pr uke, kanskje? Anonymkode: cc010...7c9 Hmm... jeg ønsker jo at vi skal få morninger sammen også. At barna får være med oss i lag. Det er jo ikke snakk om 4 timer mer søvn. Kanskje 1-2 timer.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har da ikke døgnet nok timer til... 😉 —— Du bør gå sove ut en dag innimellom, og det samme bør han få. En dag hver pr uke, kanskje? Anonymkode: cc010...7c9 Unnskyld, 200 timer på to uker;) gikk visst litt fort der. Anonymkode: e73a3...113
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 Ja, jeg mener han burde stå opp med barna når han har fri. I hvert fall noen av dagene. Det er hans barn også. Jeg er alene med 2 små barn og har barnefri annenhver helg. Selv på fars samværsdager må jeg krangle med han. Han ønsker å hente dem sent fredag og levere dem tidlig søndag. Jeg er kjempesliten og har stort behov for de par dagene fri til å hente meg inn. Men det er kun hans behov som skal være møtt til en hver tid. Blir så provosert av fedre med den instillingen der. Anonymkode: 91c65...772 2
Baker Harepus Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, Lindy18 skrev: Har prøvd å tatt dette opp med han. Men da begynner han med når han skal få sove ut og at han også er sliten. Noe jeg kan forstå. Men jeg føler jeg har et større behov... er ikke snakk om å få sove til 12 liksom. Kanskje 2 timer fra de er stått opp hjelper mye! Da bør dere dele på tiden hvor det er mulig å sove litt ekstra så sant han reelt også er sliten og trenger søvn. Og - småbarnsperioden ER slitsom, hold ut og hold sammen.
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #13 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, jeg mener han burde stå opp med barna når han har fri. I hvert fall noen av dagene. Det er hans barn også. Jeg er alene med 2 små barn og har barnefri annenhver helg. Selv på fars samværsdager må jeg krangle med han. Han ønsker å hente dem sent fredag og levere dem tidlig søndag. Jeg er kjempesliten og har stort behov for de par dagene fri til å hente meg inn. Men det er kun hans behov som skal være møtt til en hver tid. Blir så provosert av fedre med den instillingen der. Anonymkode: 91c65...772 Alså han har jo 3 uker fri innimellom. Kanskje hver 12 uke. Så han ser dem jo.. er bare det at jeg aldri får sovet ut uten at det blir en heftig diskusjon. Prøver å ta det opp med han før vi skal legge oss. Men når vi står opp er alt glemt å han begynner å skape seg 1
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #14 Skrevet 10. juli 2020 2 minutter siden, Baker Harepus skrev: Da bør dere dele på tiden hvor det er mulig å sove litt ekstra så sant han reelt også er sliten og trenger søvn. Og - småbarnsperioden ER slitsom, hold ut og hold sammen. Vi har heldigvis ikke noen oppvåkninger pp nettene. Vi er svært heldige der. Enkle barn, men ja der kan jo være tøft selvom. Jeg føler kanskje at jeg trenger de timene der for å samle meg litt å få litt alenetid. «Redd» for at han bruker de gangene han har mulighet når han egentlig ikke trenger.. han er svært opptatt at Det skal være 100% rettferdig, men jeg mener det er umulig når vi er i ulike situasjoner i hverdagen 1
Baker Harepus Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 6 minutter siden, Lindy18 skrev: Alså han har jo 3 uker fri innimellom. Kanskje hver 12 uke. Så han ser dem jo.. er bare det at jeg aldri får sovet ut uten at det blir en heftig diskusjon. Prøver å ta det opp med han før vi skal legge oss. Men når vi står opp er alt glemt å han begynner å skape seg Du bør ikke ta det opp når/før dere skal legge dere og er trøtte men på dagtid.
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #16 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, Baker Harepus skrev: Du bør ikke ta det opp når/før dere skal legge dere og er trøtte men på dagtid. Andre tips til hvordan jeg kan få han til å forstå?😜
Baker Harepus Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 Har han hatt ansvar for de alene? Og da mener jeg ikke en ettermiddag, men flere uker i strekk? 1
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #18 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, Baker Harepus skrev: Har han hatt ansvar for de alene? Og da mener jeg ikke en ettermiddag, men flere uker i strekk? Nei 1
Lindy18 Skrevet 10. juli 2020 Forfatter #19 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, Lindy18 skrev: Nei Han har vel nesten ikke passet på de en ettermiddag heller 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #20 Skrevet 10. juli 2020 Da hadde jeg konsekvent vekket ham tidlig hver eneste dag i friperioder hans. Anonymkode: eda80...211 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå