Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er 21 år har flyttet for meg selv og klarte ikke å få en sommerjobb i år. Har nylig søkt på fem stillinger som deltid/ekstravakt, men skulle jo gjerne ha tjent noe før jeg eventuelt blir ansatt. 
er det noen som vet om en nettside eller lignende hvor privat personer kan tilby barnevakt, husvask ol?

Er med i flere grupper på Facebook, men føler ikke jeg har kompetansen til flere av de jobbene da de som regel spør etter snekkere/ rørleggere osv...

Jeg holder til i Stavanger hvis det er relevant og har ikke tilgang på bil, men har lappen!

Skulle så gjerne fått vært med venner, funnet på litt ting da tiden inne begynner å bli litt slitsom.

Takk for svar! 😊

Anonymkode: 16d14...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at Finn la ned "småjobber" er det vel Facebook som er tingen? Har du sett om det henger oppslag på butikkene i nærheten? Eller henge opp selv?

Skrevet
8 minutter siden, Baker Harepus skrev:

Etter at Finn la ned "småjobber" er det vel Facebook som er tingen? Har du sett om det henger oppslag på butikkene i nærheten? Eller henge opp selv?

Er innom butikkene i nærheten et par ganger i uka, men er ikke så populært å henge opp ting det lengre. Jeg får bare grave litt mer på Facebook, så kan det jo fulle opp noe etter hvert. Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg får en av jobbene jeg har søkt på!

Skrevet
3 minutter siden, Tussa32 skrev:

Er innom butikkene i nærheten et par ganger i uka, men er ikke så populært å henge opp ting det lengre. Jeg får bare grave litt mer på Facebook, så kan det jo fulle opp noe etter hvert. Så får jeg bare krysse fingrene for at jeg får en av jobbene jeg har søkt på!

Du forsøker deg vel i det som er det vanskeligste arbeidsmarkedet på lang tid. Er helse/sosial aktuelt? Sjekke med nærmeste sykehjem? Lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Tussa32 skrev:

1 minutt siden, Baker Harepus skrev:

Du forsøker deg vel i det som er det vanskeligste arbeidsmarkedet på lang tid. Er helse/sosial aktuelt? Sjekke med nærmeste sykehjem? Lykke til! 

Er fult klar over at det kan være vanskelig! Jeg har ingen erfaring når det kommer til helse/sosial fra før, så vet ikke om noen har brukt for meg der, men det er verdt å sjekke ut. Takk 😊

Skrevet
4 minutter siden, Tussa32 skrev:

Er fult klar over at det kan være vanskelig! Jeg har ingen erfaring når det kommer til helse/sosial fra før, så vet ikke om noen har brukt for meg der, men det er verdt å sjekke ut. Takk 😊

Skulle tro at det var mulig å få jobb som assistent på sykehjem / sykehus uten utdanning.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Tussa32 skrev:

Er nok ikke så dumt å henge opp lapper på butikkene. Er mange som sjekker disse, men som ikke er på Facebook eller Finn. Disse samme personene er også typisk i en aldersgruppe hvor de gjerne trenger litt hjelp til småjobber som å male, klippe gresset eller lignende ;)

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle så gjerne fått vært med venner, funnet på litt ting da tiden inne begynner å bli litt slitsom.

Hva mener du med dette? Er det fordi du har dårlig råd? Det er jo nå når du ikke har jobb at du kan være mye ute!

og 5 stillinger er alt for lite. Jeg har søkt på rundt 30 ulike utlyste stillinger de siste ukene (har vanligvis ikke wifi eller mye fritid, så får ikke søkt så mye). Gå innom matbutikk og spør om de trenger noen, lever CV. Send Mail til alle sykehjem e.l. Og skoler/SFO og spør om de trenger noen (skriv en kort hyggelig Mail og spør, blindkopi til ALLE i nærheten).

Anonymkode: d29ab...7a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og gå innom alle vikarbyråer og registrer deg der. 

Og McDonalds, cafeer etc  

Du er jo ekstremt sent ute med å søke sommerjobb, da. 

Anonymkode: 7c70d...630

AnonymBruker
Skrevet

De fleste kommuner har en småjobbsentral eller frivillighetssentral. Ikke så godt betalt, men alt hjelper jo 🙂

Anonymkode: e7b39...a0b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og gå innom alle vikarbyråer og registrer deg der. 

Og McDonalds, cafeer etc  

Du er jo ekstremt sent ute med å søke sommerjobb, da. 

Anonymkode: 7c70d...630

De jobbene jeg har søkt nå er ikke sommerjobber, det er jobber jeg kan ha ved siden av skolen. Derfor kan jeg heller ikke søke 30jobber, fordi det finnes ikke 30 jobber jeg kan ha ved siden av skolen. Jeg har en helt grei økonomi, jeg klarer meg uten de ekstra pengene, men det hadde vært kjekt å ha litt ekstra så jeg kan ta meg råd til å bli med ut å spise, ta ett glass med vin og sånt.

Skrevet

Har hørt bøndene mangler folk. TIl fleks. jordbærplukking osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...