AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #1 Skrevet 10. juli 2020 Har i tre måneder prøvd å finne eggløsning, uten å lykkes. Første måneden hadde de en del farge, men ikke i nærheten av positiv i følge mine apper, uten om en som var ikke langt unna(iallfall i forhold til andre tester). Neste dag var den hvit. Kan det ha vært EL i såfall? Andre måned testa jeg bare på den tiden jeg skulle ha EL da jeg gikk tom, og det var mye annet som skjedde i livet. Blendahvite tester. Denne måneden er det heller ingenting. Er så vidt jeg ser en antydning til en strek. Skulle hatt i dag, men ingenting.. håper er jo at den skal komme i morgen... Men kan de gå fra så hvite, til å bli helt positive? Ser folk sammenligner tester der de bygger seg opp fram til EL...? Er tre måneder siden jeg sluttet på p-piller, så vet at det ikke har gått lang tid, men virker som om alle får eggløsning relativt kjapt etter slutt? Blir så bekymra for at noe er galt med meg. Syklusen har vært så som så. Fikk bortfallsblødning, før jeg fikk mensen en mnd senere. Deretter gikk det under 3 uker før jeg fikk mensen igjen, dvs en kort syklus. Noen råd, erfaringer eller trøstende ord? 😩 Anonymkode: b96b6...36f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #2 Skrevet 10. juli 2020 Det finnes grei, og relativt bivirkningsfri behandling som kan sette i gang eggløsning. Ville tatt det opp med lege. Så slipper du å stresse unødig Anonymkode: 4fc82...018
cerruti Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes grei, og relativt bivirkningsfri behandling som kan sette i gang eggløsning. Ville tatt det opp med lege. Så slipper du å stresse unødig Anonymkode: 4fc82...018 Hvorfor gjøres ikke det for alle, vet du det?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes grei, og relativt bivirkningsfri behandling som kan sette i gang eggløsning. Ville tatt det opp med lege. Så slipper du å stresse unødig Anonymkode: 4fc82...018 Kan man få hjelp til dette, selv om man ikke har prøvd ett år? Anonymkode: b96b6...36f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #5 Skrevet 11. juli 2020 Bekkenet mitt verker og i går hadde jeg skikkelig murringer. Ingenting av det er vanlig, i går var det en uke igjen til forventet mens. Men kjenner jeg får litt panikk om bekkenet skal klure seg så tidlig om jeg er gravid.. Anonymkode: d92f1...441
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #6 Skrevet 11. juli 2020 På 10.7.2020 den 2.34, AnonymBruker skrev: Har i tre måneder prøvd å finne eggløsning, uten å lykkes. Første måneden hadde de en del farge, men ikke i nærheten av positiv i følge mine apper, uten om en som var ikke langt unna(iallfall i forhold til andre tester). Neste dag var den hvit. Kan det ha vært EL i såfall? Andre måned testa jeg bare på den tiden jeg skulle ha EL da jeg gikk tom, og det var mye annet som skjedde i livet. Blendahvite tester. Denne måneden er det heller ingenting. Er så vidt jeg ser en antydning til en strek. Skulle hatt i dag, men ingenting.. håper er jo at den skal komme i morgen... Men kan de gå fra så hvite, til å bli helt positive? Ser folk sammenligner tester der de bygger seg opp fram til EL...? Er tre måneder siden jeg sluttet på p-piller, så vet at det ikke har gått lang tid, men virker som om alle får eggløsning relativt kjapt etter slutt? Blir så bekymra for at noe er galt med meg. Syklusen har vært så som så. Fikk bortfallsblødning, før jeg fikk mensen en mnd senere. Deretter gikk det under 3 uker før jeg fikk mensen igjen, dvs en kort syklus. Noen råd, erfaringer eller trøstende ord? 😩 Anonymkode: b96b6...36f For meg tok det 5 mnd etter ppilleslutt å få syklus med eggløsning. Anbefaler sterkt Vitex kosttilskuddet! Jeg fikk tak i det på iherb.com. Leste om det i bla boken Womancode som jeg og anbefaler! Husk også å spise nok sunt fett og karbohydrater og holde deg moderat aktivt. Om du fortsatt om 2-3 mnd ikke har eggløsning ville jeg tatt tur til legen og fått henvisning til gynekolog! For min del tok det som sagt 5 mnd, og deretter ytterligere 7 mnd å bli gravid (men jeg hadde veldig lange sykluser da, så gikk på 5te eggløsning). Rakk å ha vært hos gynekolog og testet meg for og fått beskjed om at de trodde jeg hadde lett PCO. Jeg er slank og både trener og spiser sunt, så det hadde jeg ikke gjettet. Men uansett endte historien bra for når jeg først ble gravid så satt den og skal nå føde om 4 uker. Lykke til! Går nok bra!☺️ Anonymkode: 475e5...9c0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #7 Skrevet 11. juli 2020 På 10.7.2020 den 14.32, AnonymBruker skrev: Kan man få hjelp til dette, selv om man ikke har prøvd ett år? Anonymkode: b96b6...36f Jeg er 31, gikk til fastlegen etter 4,5 mnd og ble henvist til gynekolog Etterhvert. Fikk time hos gynekolog når det hadde gått 6-7 mnd etter ppilleslutt. Fikk piller på resept som skulle gi eggløsning raskere siden min syklus var lang 3 mnd etter (måtte gjennom en del utredning først og så var det sommerferie i mellom og sånn). Brukte de aldri da jeg tenkte at jeg ville prøve litt mer naturlig, og så BANG så satt den!☺️😁 Anonymkode: 475e5...9c0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg tok det 5 mnd etter ppilleslutt å få syklus med eggløsning. Anbefaler sterkt Vitex kosttilskuddet! Jeg fikk tak i det på iherb.com. Leste om det i bla boken Womancode som jeg og anbefaler! Husk også å spise nok sunt fett og karbohydrater og holde deg moderat aktivt. Om du fortsatt om 2-3 mnd ikke har eggløsning ville jeg tatt tur til legen og fått henvisning til gynekolog! For min del tok det som sagt 5 mnd, og deretter ytterligere 7 mnd å bli gravid (men jeg hadde veldig lange sykluser da, så gikk på 5te eggløsning). Rakk å ha vært hos gynekolog og testet meg for og fått beskjed om at de trodde jeg hadde lett PCO. Jeg er slank og både trener og spiser sunt, så det hadde jeg ikke gjettet. Men uansett endte historien bra for når jeg først ble gravid så satt den og skal nå føde om 4 uker. Lykke til! Går nok bra!☺️ Anonymkode: 475e5...9c0 Tusen hjertelig takk for svar masse lykke til med fødselen! Anonymkode: b96b6...36f
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 31, gikk til fastlegen etter 4,5 mnd og ble henvist til gynekolog Etterhvert. Fikk time hos gynekolog når det hadde gått 6-7 mnd etter ppilleslutt. Fikk piller på resept som skulle gi eggløsning raskere siden min syklus var lang 3 mnd etter (måtte gjennom en del utredning først og så var det sommerferie i mellom og sånn). Brukte de aldri da jeg tenkte at jeg ville prøve litt mer naturlig, og så BANG så satt den!☺️😁 Anonymkode: 475e5...9c0 Så utrolig fint!! Så bra det ordnet seg for deg! Håper på det samme her Anonymkode: b96b6...36f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 On 7/11/2020 at 4:58 PM, AnonymBruker said: For meg tok det 5 mnd etter ppilleslutt å få syklus med eggløsning. Anbefaler sterkt Vitex kosttilskuddet! Jeg fikk tak i det på iherb.com. Leste om det i bla boken Womancode som jeg og anbefaler! Husk også å spise nok sunt fett og karbohydrater og holde deg moderat aktivt. Om du fortsatt om 2-3 mnd ikke har eggløsning ville jeg tatt tur til legen og fått henvisning til gynekolog! For min del tok det som sagt 5 mnd, og deretter ytterligere 7 mnd å bli gravid (men jeg hadde veldig lange sykluser da, så gikk på 5te eggløsning). Rakk å ha vært hos gynekolog og testet meg for og fått beskjed om at de trodde jeg hadde lett PCO. Jeg er slank og både trener og spiser sunt, så det hadde jeg ikke gjettet. Men uansett endte historien bra for når jeg først ble gravid så satt den og skal nå føde om 4 uker. Lykke til! Går nok bra!☺️ Anonymkode: 475e5...9c0 Ikke meningen å kuppe tråden, men jeg sliter med å finne informasjon om hvordan jeg kan bruke Vitex. Har PCO, og leser at mange anbefaler dette. Tok du det konstant eller i visse syklusdager? Tar du det etter du ble gravid? Gratulerer med graviditet! 😊 Anonymkode: a08e8...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå