Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å søke på et universitet i Washington, Texas eller Georgia men det er ganske høye skolepenger. Studiet dekkes av Lånekassen men jeg sitter igjen med høyt lån likevel. Vurderer å studere økonomi, ledelse, markedsføring eller historie, statsvitenskap eller annet innen humaniora. 

Jeg synes USA virker som et spennende land og jeg fikk 6 i engelsk på videregående. Så tenker det kan passe meg. Men det er likevel langt og det vil jo være billigere i Norge. Samtidig er jeg litt lei Norge og vil prøve noe eksotisk og se verden.

Anonymkode: 95e1e...cda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

USA er et fantastisk land å studere i. Det er store kulturelle, politiske og klimatiske forskjeller mellom Texas, Georgia og Washington. Husk det er en føderasjon, så hver stat er nesten som sitt eget land.  Du må gjøre grundig research på hva som passer deg best.

Uansett hva du velger å studere vil du få en god utdannelse og amerikanere er utrolig gjestfrie. 

Anonymkode: 4567f...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Økonomisk vil det neppe lønne seg, så da spørs det hvor mye du er villig til å betale for opplevelsen? 

Anonymkode: f8fc5...ff2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vurderer å søke på et universitet i Washington, Texas eller Georgia men det er ganske høye skolepenger. Studiet dekkes av Lånekassen men jeg sitter igjen med høyt lån likevel. Vurderer å studere økonomi, ledelse, markedsføring eller historie, statsvitenskap eller annet innen humaniora. 

Jeg synes USA virker som et spennende land og jeg fikk 6 i engelsk på videregående. Så tenker det kan passe meg. Men det er likevel langt og det vil jo være billigere i Norge. Samtidig er jeg litt lei Norge og vil prøve noe eksotisk og se verden.

Anonymkode: 95e1e...cda

Er det ikke på tide at du slutter å spamme forumet nå med nesten de samme spørsmålene? Mistenkelig flere tråder om USA her den siste tiden, inkludert kritikk av karakterer i USA. 

To answer your question: Klart at det er smart å ta på seg gjeld opptil 1 000 000 kroner! 🤣 😂 Det gir god start på livet!

Southern States er helt konge. Rasister, Confederate Flags, religiøse skrullinger, KKK, fattigdom og generelt sett et konservativt samfunn. Flere av disse tingene gjelder også andre stater i USA. Passer som hånd-i-hanske for en liberal kvinne fra Norge! 😀  Masse krydder og mye eksotisk !

Anonymkode: 31363...53c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

USA er et fantastisk land å studere i. Det er store kulturelle, politiske og klimatiske forskjeller mellom Texas, Georgia og Washington. Husk det er en føderasjon, så hver stat er nesten som sitt eget land.  Du må gjøre grundig research på hva som passer deg best.

Uansett hva du velger å studere vil du få en god utdannelse og amerikanere er utrolig gjestfrie. 

Så lenge du deler deres ekstreme religion og politikk. Ellers ikke. 

Anonymkode: 4097a...98a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det finnes også universiteter i USA hvor du faktisk  ikke vil få en spesielt god utdannelse, og hvor du kvalitetsmessig heller burde holdt deg hjemme (og da ser jeg helt bort fra hva det koster = MYE). Kvaliteten på utdanningsinstitusjonene i USA varierer mye. Fra noen av verdens beste universiteter, til... absolutt ikke blant verdens beste. 

Anonymkode: f8fc5...ff2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...