AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #41 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette viruset har virkelig fått frem det verste i enkelte. Vil du ikke ha noen i setet ved siden av deg så får du klare deg med ståplass, eller holde deg unna bussen. Å okkupere to seter for seg selv er bare ren egoisme. Anonymkode: 6d9c6...0ed Viruset har fått frem det verste i de som i månedsvis har gitt F i rådene fra myndighetene om smittevern. Og som nå er grunnen til at folk som meg ikke vil ha vilt fremmede ved siden av seg , for den personen som setter seg der er kanskje en av dem. Jeg har etter mange måneder mistet troen på enkelte. Det er dere egoister som har gått rundt med den: Dette er ikke så farlig holdningen som er grunnen til at dette viruset fortsatt er her. Folk som etter knapt noen dager etter at dette begynte startet å hyle om at de kjedet seg. Og nå skal dere reagere fordi at VI er skeptiske til å ha noen ved siden av oss. Det skulle dere tenkt på før, når dere viste hvor lite dere tenkte på de rundt dere. Jeg har i alle månedene dette har pågått gjort mitt beste for å overholde de anbefalingene . Ikke bare for min skyld, men for andres også. Jeg vet jo at dette kan smitte lett, men jeg er en av de som faktisk tenker på de rundt meg og vil ikke smitte noen. Dere andre gir jo fullstendig f i det har jeg merket. Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #42 Skrevet 10. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viruset har fått frem det verste i de som i månedsvis har gitt F i rådene fra myndighetene om smittevern. Og som nå er grunnen til at folk som meg ikke vil ha vilt fremmede ved siden av seg , for den personen som setter seg der er kanskje en av dem. Jeg har etter mange måneder mistet troen på enkelte. Det er dere egoister som har gått rundt med den: Dette er ikke så farlig holdningen som er grunnen til at dette viruset fortsatt er her. Folk som etter knapt noen dager etter at dette begynte startet å hyle om at de kjedet seg. Og nå skal dere reagere fordi at VI er skeptiske til å ha noen ved siden av oss. Det skulle dere tenkt på før, når dere viste hvor lite dere tenkte på de rundt dere. Jeg har i alle månedene dette har pågått gjort mitt beste for å overholde de anbefalingene . Ikke bare for min skyld, men for andres også. Jeg vet jo at dette kan smitte lett, men jeg er en av de som faktisk tenker på de rundt meg og vil ikke smitte noen. Dere andre gir jo fullstendig f i det har jeg merket. Anonymkode: b0ecd...012 Det er ikke slik at du er den eneste i landet som har vært flink. Hadde det vært tilfellet kunne vi jo ikke åpnet igjen. Anonymkode: 9ca6f...ff4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #43 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke slik at du er den eneste i landet som har vært flink. Hadde det vært tilfellet kunne vi jo ikke åpnet igjen. Anonymkode: 9ca6f...ff4 Problemet er det x antall personer som ikke har vært så flinke, og det er et ganske høyt tall. Så det er pga folk som det at jeg ikke vil ha noen ved siden av meg. Det er andre som også er enige i dette, leser selv på kommentarfeltet på bt.no , folk mener at det er for tidlig, og det er det. Så det at jeg og mange ikke vil la andre sitte ved siden av meg er pga. idiotene som i mange måneder nå har gitt fullstendig f. Og det blir stadig flere av de idiotene. Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #44 Skrevet 10. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Viruset har fått frem det verste i de som i månedsvis har gitt F i rådene fra myndighetene om smittevern. Og som nå er grunnen til at folk som meg ikke vil ha vilt fremmede ved siden av seg , for den personen som setter seg der er kanskje en av dem. Jeg har etter mange måneder mistet troen på enkelte. Det er dere egoister som har gått rundt med den: Dette er ikke så farlig holdningen som er grunnen til at dette viruset fortsatt er her. Folk som etter knapt noen dager etter at dette begynte startet å hyle om at de kjedet seg. Og nå skal dere reagere fordi at VI er skeptiske til å ha noen ved siden av oss. Det skulle dere tenkt på før, når dere viste hvor lite dere tenkte på de rundt dere. Jeg har i alle månedene dette har pågått gjort mitt beste for å overholde de anbefalingene . Ikke bare for min skyld, men for andres også. Jeg vet jo at dette kan smitte lett, men jeg er en av de som faktisk tenker på de rundt meg og vil ikke smitte noen. Dere andre gir jo fullstendig f i det har jeg merket. Anonymkode: b0ecd...012 Hvorfor skriver du "dere"? Jeg har fulgt smittevernreglene hele tiden. Som de fleste andre, og dermed har smittetallene falt drastisk sånn at rådene nå kunne endres. Så da setter jeg meg ved siden av deg på bussen. Og jeg håper virkelig sjåførene sier fra til sånne som deg, på samme måte som de ber folk trekke lenger innover i bussen osv. Du har ikke betalt for to seter. Anonymkode: 6d9c6...0ed 4
Den Sagnomsuste Skrevet 10. juli 2020 #45 Skrevet 10. juli 2020 (endret) Jeg jobber som lærer på UiO og når jeg må reise kollektivt igjen vil jeg bruke munnbind. Jeg vet at mange ler av munnbindbruk her inne, men dersom jeg skal sitte ved siden av noen er det enten munnbind eller å holde seg hjemme for mitt vedkommende. Endret 10. juli 2020 av Den Sagnsomsuste 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #46 Skrevet 10. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du mener at det å fjerne andre sekker er lovlig? Feil. Så pass deg du, ellers så er det akkurat du som ender i bakken. Anonymkode: b0ecd...012 Kjøper du 2 billetter? Anonymkode: d357e...90d 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #47 Skrevet 10. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du "dere"? Jeg har fulgt smittevernreglene hele tiden. Som de fleste andre, og dermed har smittetallene falt drastisk sånn at rådene nå kunne endres. Så da setter jeg meg ved siden av deg på bussen. Og jeg håper virkelig sjåførene sier fra til sånne som deg, på samme måte som de ber folk trekke lenger innover i bussen osv. Du har ikke betalt for to seter. Anonymkode: 6d9c6...0ed Lykke til med å sette deg ved siden av meg når jeg setter meg helt ytterst, da må du fysisk fjerne meg med makt. Og jeg skal med glede betale for to billetter hvis det er det som er nødvendig for å få sitte ifred. Da skal med glede kjøpe TO periodebilletter . De har ikke falt nok. Og når andre jeg kjenner , både familie og venner reagerer og så må du skjønne at det er et problem. Folk på bt.no reagerer også på dette. Det er for tidlig! Og nå skal vi da ta inn masse turister , så du kan glemme at jeg fjerner meg. Bussjåføren pga egen helse vil ikke gjøre annet enn å i verste fall be meg om å gå av hvis jeg ikke flytter meg, gjør jeg ikke det så vil han gi opp og kjøre videre. Ikke bli sint på meg, bli sint på de idiotene som i mange måneder har gitt f i alt som heter smittevern. Jeg har en kjæreste og hun er enig og hun kommer også til å nekte folk. Det at myndighetene sier at det er greit betyr ikke at er bra. Det er disse som mente at homofili skulle straffes før i tiden, men var det riktig av den grunn, kun fordi at myndighetene mente at det var slik? Nei! Jeg vil ikke ha en potensiell smittet ved siden av meg, og sånn er det bare. Så hvis du tror at du skal få sitte ved siden av meg så kan du og alle andre glemme det. Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #48 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med å sette deg ved siden av meg når jeg setter meg helt ytterst, da må du fysisk fjerne meg med makt. Og jeg skal med glede betale for to billetter hvis det er det som er nødvendig for å få sitte ifred. Da skal med glede kjøpe TO periodebilletter . De har ikke falt nok. Og når andre jeg kjenner , både familie og venner reagerer og så må du skjønne at det er et problem. Folk på bt.no reagerer også på dette. Det er for tidlig! Og nå skal vi da ta inn masse turister , så du kan glemme at jeg fjerner meg. Bussjåføren pga egen helse vil ikke gjøre annet enn å i verste fall be meg om å gå av hvis jeg ikke flytter meg, gjør jeg ikke det så vil han gi opp og kjøre videre. Ikke bli sint på meg, bli sint på de idiotene som i mange måneder har gitt f i alt som heter smittevern. Jeg har en kjæreste og hun er enig og hun kommer også til å nekte folk. Det at myndighetene sier at det er greit betyr ikke at er bra. Det er disse som mente at homofili skulle straffes før i tiden, men var det riktig av den grunn, kun fordi at myndighetene mente at det var slik? Nei! Jeg vil ikke ha en potensiell smittet ved siden av meg, og sånn er det bare. Så hvis du tror at du skal få sitte ved siden av meg så kan du og alle andre glemme det. Anonymkode: b0ecd...012 Ikke noe problem. Jeg setter meg bare bak deg. Når jeg hoster eller nyser får mye mer virus mot deg enn hvis jeg hadde satt meg ved siden av deg. Anonymkode: 35c99...734 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #49 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke noe problem. Jeg setter meg bare bak deg. Når jeg hoster eller nyser får mye mer virus mot deg enn hvis jeg hadde satt meg ved siden av deg. Anonymkode: 35c99...734 Og da får du et blått øye og evt. en knekt nese tilbake Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #50 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og da får du et blått øye og evt. en knekt nese tilbake Anonymkode: b0ecd...012 Da får du et år i fengsel. Og husk at det ofte er en del smitte der 🙂 Anonymkode: 35c99...734 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #51 Skrevet 10. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke bli sint på meg, bli sint på de idiotene som i mange måneder har gitt f i alt som heter smittevern. Anonymkode: b0ecd...012 Hvem og hvor er alle disse idiotene du snakker om da, og hva har konsekvensen blitt? Er du opprørt fordi vi har så ekstremt høye smittetall i Norge, og folk dør som fluer? Anonymkode: 6d9c6...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #52 Skrevet 10. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem og hvor er alle disse idiotene du snakker om da, og hva har konsekvensen blitt? Er du opprørt fordi vi har så ekstremt høye smittetall i Norge, og folk dør som fluer? Anonymkode: 6d9c6...0ed Har du levd under en stein? Det er ikke så lenge siden mange gikk ut å sa at vi måtte bruke voksenstemme, rett og slett fordi at folk har vært for slappe lenge, og det er dem fortsatt. "FHI-sjef Camilla Stoltenberg og helsebyråd Robert Steen mener folk nå må konfrontere vilt fremmede dersom de ser at de bryter smittevernreglene." Det ville de ikke gjort hvis det du sier hadde stemt. Folk har vært slappe lenge og er fortsatt det. Det er bare å gå ut døren det, til ditt nærmeste kjøpesenter, lokalbutikk eller hva det nå måtte være. Anonymkode: b0ecd...012 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #53 Skrevet 10. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da får du et år i fengsel. Og husk at det ofte er en del smitte der 🙂 Anonymkode: 35c99...734 Det bryr jeg meg fint lite om, så kan jeg anmelde deg tilbake for å bevisst utsette meg for mulig smitte. Du vet at det også er ulovlig? Hvis du ikke gjør noe for å hindre at du hoster eller nyser på noen. Du er klar over at det også er ulovlig? I ditt tilfelle ender det med en fin bot, men tror ikke du vil det, eller? Anonymkode: b0ecd...012 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #54 Skrevet 10. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det bryr jeg meg fint lite om, så kan jeg anmelde deg tilbake for å bevisst utsette meg for mulig smitte. Du vet at det også er ulovlig? Hvis du ikke gjør noe for å hindre at du hoster eller nyser på noen. Du er klar over at det også er ulovlig? I ditt tilfelle ender det med en fin bot, men tror ikke du vil det, eller? Anonymkode: b0ecd...012 Bot er grei for meg, så lenge du havner i fengsel. Har mer enn nok penger 🙂 Anonymkode: 35c99...734
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #55 Skrevet 10. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bot er grei for meg, så lenge du havner i fengsel. Har mer enn nok penger 🙂 Anonymkode: 35c99...734 Med det rettsystemet som er her i Norge? Drøm videre. Jeg har sluppet unna fengsel og anmeldelser som er blitt henlagt ved at både fastlege og andre har pratet veldig godt for seg. Har aldri fått en betinget dom, jeg er en av de man leser om som alltid "slipper unna". Så det at du skal få nyte å se meg i fengsel kan du se langt etter 1 betinget dom og en god del bøter, ikke noe ubetinget. Og i dette tilfellet så kan man vise til at du bevisst utsatte meg for fare, som gjorde meg redd og jeg gikk til forsvar, at du tilfeldigvis ble skadet var bare "uheldig". Det kan hende at det blir dyre for deg enn meg, men for all del, gjør som du vil Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #56 Skrevet 10. juli 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med det rettsystemet som er her i Norge? Drøm videre. Jeg har sluppet unna fengsel og anmeldelser som er blitt henlagt ved at både fastlege og andre har pratet veldig godt for seg. Har aldri fått en betinget dom, jeg er en av de man leser om som alltid "slipper unna". Så det at du skal få nyte å se meg i fengsel kan du se langt etter 1 betinget dom og en god del bøter, ikke noe ubetinget. Og i dette tilfellet så kan man vise til at du bevisst utsatte meg for fare, som gjorde meg redd og jeg gikk til forsvar, at du tilfeldigvis ble skadet var bare "uheldig". Det kan hende at det blir dyre for deg enn meg, men for all del, gjør som du vil Anonymkode: b0ecd...012 De som alltid slipper unna er de som er utilregnelige (gale i hodet). Nå skjønner jeg hvorfor du skriver som du gjør. Anonymkode: 35c99...734
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #57 Skrevet 10. juli 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som alltid slipper unna er de som er utilregnelige (gale i hodet). Nå skjønner jeg hvorfor du skriver som du gjør. Anonymkode: 35c99...734 Nemlig, og slik oppførsel tolereres ikke av meg eller noen egentlig. Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #58 Skrevet 10. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da får du et år i fengsel. Og husk at det ofte er en del smitte der 🙂 Anonymkode: 35c99...734 Ja, folk som deg er gjerne tøffe i trynet. Du må gjerne prøve deg å fjerne sekken min og forsøke å slå meg ned når jeg nekter, men angriper du meg så ville jeg nok gjort mer enn å knekke en nese. Jeg skulle faen meg slått deg helseløs. Anonymkode: b8f72...e92
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #59 Skrevet 10. juli 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med det rettsystemet som er her i Norge? Drøm videre. Jeg har sluppet unna fengsel og anmeldelser som er blitt henlagt ved at både fastlege og andre har pratet veldig godt for seg. Har aldri fått en betinget dom, jeg er en av de man leser om som alltid "slipper unna". Så det at du skal få nyte å se meg i fengsel kan du se langt etter 1 betinget dom og en god del bøter, ikke noe ubetinget. Og i dette tilfellet så kan man vise til at du bevisst utsatte meg for fare, som gjorde meg redd og jeg gikk til forsvar, at du tilfeldigvis ble skadet var bare "uheldig". Det kan hende at det blir dyre for deg enn meg, men for all del, gjør som du vil Anonymkode: b0ecd...012 Dream on at du slipper unna i all fremtid. Nei, i Norge får man ikke så streng straff de første gangene, men en dag driter du deg ut, skader en eller annen litt mer enn du skal, og med historikken din med betinget dom og bøter så øker du før eller senere inn i kasjotten ubetinget. Om du ikke treffer på en som både er sterkere og raskere enn deg først som dreper deg. Anonymkode: b8f72...e92
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #60 Skrevet 10. juli 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dream on at du slipper unna i all fremtid. Nei, i Norge får man ikke så streng straff de første gangene, men en dag driter du deg ut, skader en eller annen litt mer enn du skal, og med historikken din med betinget dom og bøter så øker du før eller senere inn i kasjotten ubetinget. Om du ikke treffer på en som både er sterkere og raskere enn deg først som dreper deg. Anonymkode: b8f72...e92 Ikke i dette tilfellet her. Fyren utsetter meg for mulig fare, så akkurat her slipper jeg unna. At jeg ikke slipper unna i all evighet det vet jeg, men det er ikke det viktigste . Og drepe er vel å overdrive? Så langt vil ingen gå uansett. Anonymkode: b0ecd...012
Fremhevede innlegg