Gå til innhold

Bergen :Fjerner Skyss annethvert sete policy?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, man har lov til å forsvare seg, men hvis noen setter seg på et side ved siden av deg, så har du ikke lov til å gjøre noe fysisk mot den som setter seg på setet.

Anonymkode: 35c99...734

Ehm, det har aldri vært snakk å kun sette seg på et tomt sete ved siden av meg. Det er snakk om å ta i en person private eiendel og det er IKKE lov. 

Anonymkode: b0ecd...012

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man har lov til å forsvare seg, men hvis noen setter seg på et side ved siden av deg, så har du ikke lov til å gjøre noe fysisk mot den som setter seg på setet.

Snakket ikke om at noen setter seg ved siden av, men eksempelet var en som bare begynner å rive eiendeler vekk fra deg og kaste dem på gulvet. Det vil jeg anse som et aggressivt angrep som truer meg og mitt og agere deretter. 

Anonymkode: b8f72...e92

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, det har aldri vært snakk å kun sette seg på et tomt sete ved siden av meg. Det er snakk om å ta i en person private eiendel og det er IKKE lov. 

Det er lov å flytte bagasje som er plassert i strid med reglene på busser/tog osv.

Man er også pålagt å bruke sitteplassene når de er ledige.

Så det er faktisk du som bryter reglene...

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv, jeg gjentar PRØV! Da ender du på gulvet, tro meg. Det er ytterst få seter hvor man er såkalt ansikt mot ansikt. Hele 2 slike seter finnes det på en buss. Det er en enkel løsning. Jeg setter meg innerst, prøv å fjern meg du, for jeg skal love deg at jeg veier mer enn en sekk. 

Da blir du anmeldt, så den er grei. På mange busser er det mer enn «hele to seter hvor man er såkalt ansikt til ansikt.» Hvem har sagt jeg ikke skal følge busselskapet og myndighetene sine råd? Jeg setter meg ikke på seter de har sperret. Dine regler derimot kan ikke resten av samfunnet forholde seg til. 

Anonymkode: 9ca6f...ff4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man reiser kollektivt så har man ikke noe å si og kan ikke kreve to seter alene mens andre står som sild i tønne i resten av bussen. På bussen betaler man for ett sete eller en ståplass. Har man problemer med det får man kjøre egen bil eller kjøpe komfortbillett på tog. Nye retningslinjer er satt, ferdig snakka. 

Anonymkode: 2ed45...4df

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man handler i selvforsvar, så har man rett til å bruke den makt som er nødvendig for å uskadeliggjøre andre. Og tro meg, den du siterer er ikke den eneste som hadde lagt noen i bakken dersom en person i sinne hadde forsøkt å rive noe ut av hendene mine eller ta meg for noe. 

Det er da heller ikke snakk om å ønske å skade noen, men forsvare seg og sitt ved å legge dem i bakken. 

Verken politi eller domstol ville vært enig med deg, men du virker ganske ustabil så kanskje psykisk helsehjelp hadde vært mer riktig enn straff.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du mener at det å fjerne andre sekker er lovlig? Feil. Så pass deg du, ellers så er det akkurat du som ender i bakken.

Kan du være snill og henvise til lovparagrafen som sier dette?

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste at Skyss i Bergen skal fjerne lappene som hindrer folk i å sitte på hvert sete på bussene. Fikk bare lest overskriften siden dette var bak betalingsmur. 

Stemmer det?Så nå skal vi sitte skulder mot skulder og nyse i øret på hverandre? Øker de avgangene også nå da? 

Kan ikke si jeg liker dette😑

Anonymkode: 6d4b7...c96

3 av 4 blir smittet av familie og venner. I andre land så går dette helt fint, så hvorfor skal det ikke fungere i Norge?

Fortsett å vask hender og bruk håndsprit så går dette fint. Spesielt når du er med venner og familie, for det er oftest da vi er slappes med hygienen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å flytte bagasje som er plassert i strid med reglene på busser/tog osv.

Man er også pålagt å bruke sitteplassene når de er ledige.

Så det er faktisk du som bryter reglene...

Det må isåfall gjøres av bussjåfør og KUN han. Du som ikke er ansatt i det busselskapet har ikke lov. Det blir som at jeg skal ta på meg rollen som en bouncer og kaste folk som er kranglete på et utested. Det er ikke min jobb, jeg har ikke lov til gjøre det. Jeg kan bli anmeldt for akkurat det, de kan ikke det. Skjønner du forskjellen?

AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det må isåfall gjøres av bussjåfør og KUN han. Du som ikke er ansatt i det busselskapet har ikke lov. Det blir som at jeg skal ta på meg rollen som en bouncer og kaste folk som er kranglete på et utested. Det er ikke min jobb, jeg har ikke lov til gjøre det. Jeg kan bli anmeldt for akkurat det, de kan ikke det. Skjønner du forskjellen?

Det er nok du som skjønner veldig lite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir du anmeldt, så den er grei. På mange busser er det mer enn «hele to seter hvor man er såkalt ansikt til ansikt.» Hvem har sagt jeg ikke skal følge busselskapet og myndighetene sine råd? Jeg setter meg ikke på seter de har sperret. Dine regler derimot kan ikke resten av samfunnet forholde seg til. 

Ja, det er hele to, det er akkurat det som er poenget.   Mine "regler" som du kaller det er det mange som er enige med meg i. Og jeg har pratet med andre i familie og venner som også synes dette er hårreisende og lite gjennomtenkt og skal gjøre det samme. Du sier ikke det den dagen du ligger der på et likhus og er en del av statistikken. Evt. at du blir så syk at du føler at du skal dø. 

Du er sikkert en av disse som mener at dette viruset er overdrevet kun fordi at vi har så lavt smittetall, og at vi egentlig burde åpnet MYE tidligere. Uff, det er ikke rart at verden en dag kommer til å gå under, pga. folk som deg.

DET ER IKKE SÅ FARLIG gjengen kan ta en bolle

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok du som skjønner veldig lite.

Nei, det er det ikke. Du har ikke hjemmel til å fjerne noe som helst. Det er kun bussjåfør eller evt en vekter som kan fjerne noe som helst fra det setet. Ikke dum deg ut mer nå er du snill.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Du har ikke hjemmel til å fjerne noe som helst. Det er kun bussjåfør eller evt en vekter som kan fjerne noe som helst fra det setet. Ikke dum deg ut mer nå er du snill.

Du har heller ikke hjemmel til å kreve to seter for deg selv i bussen...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Verken politi eller domstol ville vært enig med deg, men du virker ganske ustabil så kanskje psykisk helsehjelp hadde vært mer riktig enn straff.

Og du mener en passasjer som begynner å rive vekk andres sekker/eiendeler fra setet og kaster det på gulvet er så veldig stabile? Det er en type selvtekt som jeg ikke finner meg i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste som dummer seg ut er du. Burde ikke være vanskelig å komme med lovparagrafen som viser du har rett hvis du er så sikker i din sak.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du mener en passasjer som begynner å rive vekk andres sekker/eiendeler fra setet og kaster det på gulvet er så veldig stabile? Det er en type selvtekt som jeg ikke finner meg i. 

Det er ikke snakk om å rive/kaste noe. Man flytter bare forsiktig en sekk fra et sete og ned på gulvet. Ingen skade skjedd.

Den som driver med selvtekt er deg som krever to seter til eget bruk. Selv om du ikke har rett til det...

Kanskje bedre hvis du bruker bil eller sykkel istedenfor siden du ikke vil innrette deg etter hvordan samfunnet fungerer?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette viruset har virkelig fått frem det verste i enkelte. Vil du ikke ha noen i setet ved siden av deg så får du klare deg med ståplass, eller holde deg unna bussen. Å okkupere to seter for seg selv er bare ren egoisme.

Anonymkode: 6d9c6...0ed

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om å rive/kaste noe. Man flytter bare forsiktig en sekk fra et sete og ned på gulvet. Ingen skade skjedd.

Den som driver med selvtekt er deg som krever to seter til eget bruk. Selv om du ikke har rett til det...

Kanskje bedre hvis du bruker bil eller sykkel istedenfor siden du ikke vil innrette deg etter hvordan samfunnet fungerer?

Snakk om lite gjennomtenkt svar. Jeg har ikke råd til bil, det ville blitt for dyrt. Og det å gå året rundt i all slags vær. Ikke vet du noe om hvor jeg bor heller, hvor lite busser det er der jeg går og hvor langt det er til nærmeste butikk eller senter.  Det at myndighetene mener at noe er ok, behøver ikke å bety at det er det, du vet det ikke sant?

Jeg hadde med glede hatt noen ved siden av meg, hvis det ikke hadde vært for det faktum at jeg i månedsvis har observert at folk har gitt fullt F i restriksjonene . Det er pga. sånne folk og det ville ikke sjokkert meg om du var en av dem at jeg nekter.  For med min flaks så får jeg sikkert en av dere ved siden av meg. Nei, at myndighetene sier noe betyr ikke at det er rett. Og jeg står på min rett .

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mitt svar var egentlig ment som en kommentar til noen som sa de skulle rive vekk sekken hvis de så en kar/dame som opptok to seter på kollektivtransport. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om lite gjennomtenkt svar. Jeg har ikke råd til bil, det ville blitt for dyrt. Og det å gå året rundt i all slags vær. Ikke vet du noe om hvor jeg bor heller, hvor lite busser det er der jeg går og hvor langt det er til nærmeste butikk eller senter.  Det at myndighetene mener at noe er ok, behøver ikke å bety at det er det, du vet det ikke sant?

Jeg hadde med glede hatt noen ved siden av meg, hvis det ikke hadde vært for det faktum at jeg i månedsvis har observert at folk har gitt fullt F i restriksjonene . Det er pga. sånne folk og det ville ikke sjokkert meg om du var en av dem at jeg nekter.  For med min flaks så får jeg sikkert en av dere ved siden av meg. Nei, at myndighetene sier noe betyr ikke at det er rett. Og jeg står på min rett .

Hvilke rett er det mener du? Etterspør forresten lovparagrafen igjen...

• Liker 1
  • Opprett ny...