AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Leste at Skyss i Bergen skal fjerne lappene som hindrer folk i å sitte på hvert sete på bussene. Fikk bare lest overskriften siden dette var bak betalingsmur. Stemmer det?Så nå skal vi sitte skulder mot skulder og nyse i øret på hverandre? Øker de avgangene også nå da? Kan ikke si jeg liker dette😑 Anonymkode: 6d4b7...c96
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Jeg holder meg iallfall unna kollektivtransport for det har jeg muligeht til, så er det noe som er lenger borte en gåavstand så for det vente til jeg har bil eller denne dritten er "over". Anonymkode: 166f8...4bb 4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #3 Skrevet 10. juli 2020 Jeg er ikke noe fan av dette i det hele tatt og jeg kommer til å nekte folk å sitte ved siden av meg, da får heller bussjåføren personlig kaste meg av bussen, ellers nekter jeg. Jeg har ofte på meg sekk , og den sekken skal jeg sette på setet og ikke faen om den skal flyttes. Jeg er avhengig av buss, så jeg har ikke noe valg. Dette er tullete og lite gjennomtenkt. Anonymkode: b0ecd...012 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #4 Skrevet 10. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe fan av dette i det hele tatt og jeg kommer til å nekte folk å sitte ved siden av meg, da får heller bussjåføren personlig kaste meg av bussen, ellers nekter jeg. Jeg har ofte på meg sekk , og den sekken skal jeg sette på setet og ikke faen om den skal flyttes. Jeg er avhengig av buss, så jeg har ikke noe valg. Dette er tullete og lite gjennomtenkt. Anonymkode: b0ecd...012 Enig med deg, men jeg er redd for hva som skjer hvis jeg nekter folk å sette seg ved siden av meg. Jeg tar ofte buss 16/17 fra sentrum, og de er stappa full på første busstopp. Ts Anonymkode: 6d4b7...c96 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg, men jeg er redd for hva som skjer hvis jeg nekter folk å sette seg ved siden av meg. Jeg tar ofte buss 16/17 fra sentrum, og de er stappa full på første busstopp. Ts Anonymkode: 6d4b7...c96 Stå på ditt, for det skal jeg gjøre. Da får de sette seg et annet sted. Vi må alle vise at vi nekter å godta dette. Da var det bedre slik det var før, jeg nekter å ha en fremmed ved siden av meg, og slik er det bare. Anonymkode: b0ecd...012 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Ja det stemmer og jeg skjønner det godt. Er selv avhengig av buss hver dag. Tar stort sett de mest brukte rutene hver eneste dag for å komme meg på jobb. Det er latterlig at man står som sild i tønne på ståplassene mens folk sitter med god avstand. Årsaken er at det er tryggere å sitte ved siden av hverandre enn å stå ansikt til ansikt. Jeg jobber på Haukeland sykehus og er avhengig av buss. Vi kan ikke gjøre noe med at idioter som ikke trenger det tar buss. Det er realiteten. Jeg liker det ikke, men slik er det. Jeg vil heller være sikker på at jeg kommer meg på jobb enn å stå som en tulling på bussholdeplassen fordi en halvtom buss kjører forbi. Det er langt mer risikofylt å dra på byen enn å ta buss. Jeg begrenser smitte der jeg kan som å droppe alle relasjoner og å gå ut. Men buss må jeg ta. Anonymkode: 567f0...677 7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe fan av dette i det hele tatt og jeg kommer til å nekte folk å sitte ved siden av meg, da får heller bussjåføren personlig kaste meg av bussen, ellers nekter jeg. Jeg har ofte på meg sekk , og den sekken skal jeg sette på setet og ikke faen om den skal flyttes. Jeg er avhengig av buss, så jeg har ikke noe valg. Dette er tullete og lite gjennomtenkt. Anonymkode: b0ecd...012 Hvis alternativet mitt er å stå, så kan jeg love deg at den sekken hadde blitt lempet rett på gulvet eller i fanget på deg. Jeg er også avhengig av buss og p.g.a sykdom må jeg sitte på bussen. Anonymkode: 9ca6f...ff4 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe fan av dette i det hele tatt og jeg kommer til å nekte folk å sitte ved siden av meg, da får heller bussjåføren personlig kaste meg av bussen, ellers nekter jeg. Jeg har ofte på meg sekk , og den sekken skal jeg sette på setet og ikke faen om den skal flyttes. Jeg er avhengig av buss, så jeg har ikke noe valg. Dette er tullete og lite gjennomtenkt. Anonymkode: b0ecd...012 Hvorfor vil du ikke følge myndighetenes råd? Før var rådet annethvert sete, men nå er rådet at det ikke er nødvendig lenger. Hvis du skal leve sammen med andre i et samfunn må du akseptere reglene sånn som de er eller holde deg hjemme. Anonymkode: 35c99...734 9
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe fan av dette i det hele tatt og jeg kommer til å nekte folk å sitte ved siden av meg, da får heller bussjåføren personlig kaste meg av bussen, ellers nekter jeg. Jeg har ofte på meg sekk , og den sekken skal jeg sette på setet og ikke faen om den skal flyttes. Jeg er avhengig av buss, så jeg har ikke noe valg. Dette er tullete og lite gjennomtenkt. Anonymkode: b0ecd...012 Egoistiske menneske. Bare jeg får plass , så kan det være det samme med alle andre. Anonymkode: d357e...90d 8
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke noe fan av dette i det hele tatt og jeg kommer til å nekte folk å sitte ved siden av meg, da får heller bussjåføren personlig kaste meg av bussen, ellers nekter jeg. Jeg har ofte på meg sekk , og den sekken skal jeg sette på setet og ikke faen om den skal flyttes. Jeg er avhengig av buss, så jeg har ikke noe valg. Dette er tullete og lite gjennomtenkt. Anonymkode: b0ecd...012 Da får du velge: Sitte skulder mot skulder, eller ha noen som står foran deg, puster og kanskje nyser. Jeg vet hva jeg ville valgt ☺😅 Anonymkode: 6341d...163 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis alternativet mitt er å stå, så kan jeg love deg at den sekken hadde blitt lempet rett på gulvet eller i fanget på deg. Jeg er også avhengig av buss og p.g.a sykdom må jeg sitte på bussen. Anonymkode: 9ca6f...ff4 Prøv, jeg gjentar PRØV! Da ender du på gulvet, tro meg. Det er ytterst få seter hvor man er såkalt ansikt mot ansikt. Hele 2 slike seter finnes det på en buss. Det er en enkel løsning. Jeg setter meg innerst, prøv å fjern meg du, for jeg skal love deg at jeg veier mer enn en sekk. Anonymkode: b0ecd...012 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #12 Skrevet 10. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du ikke følge myndighetenes råd? Før var rådet annethvert sete, men nå er rådet at det ikke er nødvendig lenger. Hvis du skal leve sammen med andre i et samfunn må du akseptere reglene sånn som de er eller holde deg hjemme. Anonymkode: 35c99...734 Er du en amøbe? Eller bare lite smart? Myndighetene vet ikke nødvendigvis hva som er rett. Jeg vil ikke si at myndighetene har vært så flinke til å håndtere denne koronakrisen i det hele tatt. Det tok år og dag før noe ble gjort. Grensen og all innen og utenlands trafikk burde blitt stengt med en gang og grensen stengt. Det handler ikke om å være egoist , det handler om å tenke på egen helse. Så jeg kommer til å stå på mitt og det oppfordrer jeg andre til å gjøre og Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #13 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv, jeg gjentar PRØV! Da ender du på gulvet, tro meg. Anonymkode: b0ecd...012 Lykke til med å bruke vold mot andre. Når du havner i fengsel får du god tid til å endre dine holdninger. "Med legemsfornærmelser mener man de mindre alvorlige krenkelser. Begrepet er imidlertid vidt, og favner om alt fra å krenke noen ved å for eksempel kaste vann på en til slag som ikke gir sår i huden. Legemsfornærmelser er forbudt etter straffeloven § 228. Strafferammen for overtredelse av straffeloven § 228 er fengsel i inntil 1 år, men viss skaden man blir påført er alvorlig kan man få opp til 6 års fengsel." Anonymkode: 35c99...734
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #14 Skrevet 10. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du en amøbe? Eller bare lite smart? Anonymkode: b0ecd...012 Mindre smarte mennesker velger å ty til personangrep... Anonymkode: 35c99...734 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #15 Skrevet 10. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med å bruke vold mot andre. Når du havner i fengsel får du god tid til å endre dine holdninger. "Med legemsfornærmelser mener man de mindre alvorlige krenkelser. Begrepet er imidlertid vidt, og favner om alt fra å krenke noen ved å for eksempel kaste vann på en til slag som ikke gir sår i huden. Legemsfornærmelser er forbudt etter straffeloven § 228. Strafferammen for overtredelse av straffeloven § 228 er fengsel i inntil 1 år, men viss skaden man blir påført er alvorlig kan man få opp til 6 års fengsel." Anonymkode: 35c99...734 Og du mener at det å fjerne andre sekker er lovlig? Feil. Så pass deg du, ellers så er det akkurat du som ender i bakken. Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #16 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mindre smarte mennesker velger å ty til personangrep... Anonymkode: 35c99...734 Nei, mindre smarte mennesker stoler blindt på myndighetene,samme hva de kommer med. Myndighetene sitter inne med fasiten på alt, og de kan ta feil. Og det gjør de nå. Anonymkode: b0ecd...012
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #17 Skrevet 10. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lykke til med å bruke vold mot andre. Når du havner i fengsel får du god tid til å endre dine holdninger. "Med legemsfornærmelser mener man de mindre alvorlige krenkelser. Begrepet er imidlertid vidt, og favner om alt fra å krenke noen ved å for eksempel kaste vann på en til slag som ikke gir sår i huden. Legemsfornærmelser er forbudt etter straffeloven § 228. Strafferammen for overtredelse av straffeloven § 228 er fengsel i inntil 1 år, men viss skaden man blir påført er alvorlig kan man få opp til 6 års fengsel." Anonymkode: 35c99...734 Når man handler i selvforsvar, så har man rett til å bruke den makt som er nødvendig for å uskadeliggjøre andre. Og tro meg, den du siterer er ikke den eneste som hadde lagt noen i bakken dersom en person i sinne hadde forsøkt å rive noe ut av hendene mine eller ta meg for noe. Det er da heller ikke snakk om å ønske å skade noen, men forsvare seg og sitt ved å legge dem i bakken. Anonymkode: b8f72...e92
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #18 Skrevet 10. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og du mener at det å fjerne andre sekker er lovlig? Feil. Så pass deg du, ellers så er det akkurat du som ender i bakken. Anonymkode: b0ecd...012 Å flytte en sekk fra et sete og ned på gulvet er ikke legemsfornærmelse. Men å gå til fysisk angrep på et annet menneske er det. Anonymkode: 35c99...734
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #19 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Når man handler i selvforsvar, så har man rett til å bruke den makt som er nødvendig for å uskadeliggjøre andre. Og tro meg, den du siterer er ikke den eneste som hadde lagt noen i bakken dersom en person i sinne hadde forsøkt å rive noe ut av hendene mine eller ta meg for noe. Det er da heller ikke snakk om å ønske å skade noen, men forsvare seg og sitt ved å legge dem i bakken. Anonymkode: b8f72...e92 Ja, man har lov til å forsvare seg, men hvis noen setter seg på et side ved siden av deg, så har du ikke lov til å gjøre noe fysisk mot den som setter seg på setet. Anonymkode: 35c99...734
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #20 Skrevet 10. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Å flytte en sekk fra et sete og ned på gulvet er ikke legemsfornærmelse. Men å gå til fysisk angrep på et annet menneske er det. Anonymkode: 35c99...734 Tror at du skal lese litt mer om Juss før du uttaler deg. Du har IKKE lov til å røre andres folk private ting. Og da har jeg lov til å fysisk hindre deg i å gjøre det. Snakk om å feile. Anonymkode: b0ecd...012
Anbefalte innlegg