Gå til innhold

Hva gjøre dere alenemødre de dagene dere er syke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stort sett frisk- men i dag opplevde jeg å bli plutselig skikkelig dårlig. Kviknet til etterhvert men var helt sengeliggende i noen timer ..

kom da til å tenke på- hva om jeg nå hadde ansvar for en baby?

jeg kunne nok greid å bitt tenne sammen i dag, men lurer litt på hvordan dere som har vært i situasjonen håndterer det..

Anonymkode: d4fd0...697

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mødre blir ikke syke🤷‍♀️ 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Man får det til på et vis.. Er det skikkelig ille kan man jo ringe søster eller mor eller noen i nærheten. 

Men nå er ikke jeg alenemor, men har opplevd at mannen ikke kan ta fri og ingen i nærheten, bor langt vekk fra egne foreldre. 

Da ble det stillesittende leker, mye tv titting og snarveier. Boklesing:) 

Anonymkode: 002b7...9f9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man håndterer det. Hva annet skal man gjøre?

Blir det for ille eller langvarig må jeg ringe til foreldrene mine eller få venner til å passe barna.

Anonymkode: 99bf4...98e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Biter tenna sammen og gjør det beste utav det. Ble så som så med stell av nesten ettåringen da jeg lå strak ut med 40 i feber i februar. Er heldigvis ikke sjuk så ofte! *bankibordet* og takk gud for at jeg har fjerna blindtarmen før jeg fikk babyen..da var jeg så sjuk at han måtte vel ha dratt i sånn beredskapshjem innen barnevernet hvis han hadde vært født...

Anonymkode: 850ad...c19

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Biter tenna sammen og gjør det beste utav det. Ble så som så med stell av nesten ettåringen da jeg lå strak ut med 40 i feber i februar. Er heldigvis ikke sjuk så ofte! *bankibordet* og takk gud for at jeg har fjerna blindtarmen før jeg fikk babyen..da var jeg så sjuk at han måtte vel ha dratt i sånn beredskapshjem innen barnevernet hvis han hadde vært født...

Anonymkode: 850ad...c19

Beredskapshjem innen barnevernet???? Har han ingen tanter og onkler eller bestemødre?

Anonymkode: e6a76...d08

Skrevet

Når man er mamma så må man, enkelt og greit. Så de gangen jeg har vært syk så har det blitt mye ferdig pizza og ipad, går helt fint det og han koste seg stort de gangene jeg var såpass syk. 😄 Nå er han så stor at han fikser seg selv om jeg skulle bli sengeliggende men det pleier jeg ikke å bli, jeg pleier nå å holde det gående.

Ellers så har jeg venner han kan være hos om jeg skulle bli såpass syk at jeg må på sykehus og slikt. Det er jo noe de aller fleste som er alene (iallfall som jeg kjenner) har ordnet seg. Man må jo tenke langt frem, hva hvis noe skulle skje da må man ha noen som kan steppe inn. Så  å bygge nettverk er noe av det viktigste man må gjøre som alenemamma hvis man ikke har det fra før.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er stort sett frisk- men i dag opplevde jeg å bli plutselig skikkelig dårlig. Kviknet til etterhvert men var helt sengeliggende i noen timer ..

kom da til å tenke på- hva om jeg nå hadde ansvar for en baby?

jeg kunne nok greid å bitt tenne sammen i dag, men lurer litt på hvordan dere som har vært i situasjonen håndterer det..

Anonymkode: d4fd0...697

Må man så må man. Husker da baby var rett under året og både jeg og han fikk omgangssyken. Helt grusomt! 

Anonymkode: b0682...4fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beredskapshjem innen barnevernet???? Har han ingen tanter og onkler eller bestemødre?

Anonymkode: e6a76...d08

Det er jo ikke alle som har det eller har familie i nærheten. 

Anonymkode: ec719...8fb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det verste med å ha barn. Å ikke ha muligheten til å vare krype under dyna og pleie seg selv når man er syk. 

Anonymkode: 69ad4...7e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må jo bare. Tror det verste var den gangen begge barna og jeg fikk omgangssyke samtidig. De var og så små, så det meste havnet jo i senga, gulvet osv. Så i 2 dager så krabbet jeg rundt på gulvet og vasket, så på do og spy, så sette på vaskemaskin, så spy. Det var grusomt. For jeg hadde jo ingen mulighet til å legge meg. Jeg måtte jo ta meg av barna.

Men så blir barna større, og det blir lettere. 

Anonymkode: 769f5...958

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Alt går faktisk. Har jo ikke noe valg da. 
Husker jeg var syk og fikk omgangssyke. Hadde heldigvis slutter å kaste opp før bhg stengte, tok taxi til bhg. Ga beskjed at jeg er dårlig. De gjorde datteren min klar og fikk henne i taxien. 
Så dro vi hjem. Hun fikk brødskiver til middag. Lekte på gulvet mens jeg lå på sofaen og gledet meg til klokka ble 19 for leggetid 🤪 Var bedre dagen etter! 🤣

Anonymkode: 437f8...64a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må man så må man... Husker jeg var alene med en på 8 mnd og en på rett over to hvor jeg og eldste hadde omgangssyke. Jeg gikk (krabbet) med en bøtte uansett hvor jeg var. Gud bedre det var to fine dager... 

Men ja, må man, så går det. De er så avhengig av deg at sånn er det bare. 

Anonymkode: f9c8c...e66

• Liker 2
Skrevet

Var høygravid og jeg og barnet på under to hadde begge omgangssyke... flyttet inn på bade gulvet. Lenge leve brødskiver og at man har ekstra sengetøy så du bare kan dra av og på Med nytt uten å vaske.

også tenker man « i morgen er vi helt sikkert litt bedre begge to» og når barnet var bedre og jeg like dårlig satte seg godt i gravide kroppen den omgangssyken så overlevde man bare. Gikk ut for da underholder hun seg lettere seg å jeg kunne sitte / stå å se på. Men man klarer det.

Man må huske at situasjonen akkurat nå er ikke konstant. Det blir bedre og værre omhverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Ringer pappaen 

Anonymkode: bd1e5...97d

AnonymBruker
Skrevet

Setter på tegnefilm og låser rommet man ligger på. Tar bort alt barnet kan skade seg på. Strør masse leker rundt osv. 

Anonymkode: 58fae...c8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringer pappaen 

Anonymkode: bd1e5...97d

Gjorde jeg også. "Jeg er kjempesyk, du må komme og hente barnet". Det er ikke verre. Det var et par ganger han var på jobbreise mens jeg hadde omgangssyken. Barnet var heldigvis frisk, så da ble det ei tante som måtte komme og hente henne. Men ellers klarer man det man må. Det blir bare mer og mer barne-tv et par dager og fjordland til middag. 

Anonymkode: f2fa2...4f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tv/iPad og hurtigmat levert på døra 😅 Har heldigvis besteforeldre som stiller opp, men jeg bruker dem ikke ekstra hvis ikke jeg er helt nødt da jeg er ganske avhengig av dem for å få hverdagskabalen til å gå opp.

Anonymkode: afa39...d2b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var alene med mine i flere år da de var små. Har heldigvis et veldig godt immunforsvar, så det var bare et par ganger jeg var syk. Ble smitta av omgangssyke av dem en gang, men var heldigvis mest dårlig én natta mens ungene sov (og var ferdig med spying). Var slapp dagen etter, men klarte det på et vis. Det ble mye TV og brødskiver til middag.

Anonymkode: 9c085...b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...