AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hei. Jeg ønsker å finne ut når jeg har eggløsning men synes dette er vanskelig siden jeg har så lange sykluser. Syklusene er på 42 dager, altså 6 uker mellom hver menstruasjon. Ved en vanlig syklus sier man at EL er 14 dager etter mens, men hvordan blir dette for meg? Noen som vet? på forhånd, takk for svar! Anonymkode: cbda2...7c4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Du har EL ca 14 dager FØR mensen kommer. Ved en 28 dagers syklus, stemmer det også at det er 14 dager etter første dag på mensen. Anonymkode: 037fb...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har EL ca 14 dager FØR mensen kommer. Ved en 28 dagers syklus, stemmer det også at det er 14 dager etter første dag på mensen. Anonymkode: 037fb...cb3 Takk for svar! er dette alltid tilfelle uansett hvor lange sykluser man har? Anonymkode: cbda2...7c4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Jeg har sjeldent eggløsning, og min gynekolog som er overlege på sykehuset sier man sjeldent har eggløsning om syklusen er lengre enn 35 dager. Anonymkode: 6a42e...f45 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! er dette alltid tilfelle uansett hvor lange sykluser man har? Anonymkode: cbda2...7c4 Ja, mensen er et resulatet av eggløsningen som skjedde ca 14 dager før. Anonymkode: 037fb...cb3
Teyla Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 Du har fått det "vanligvise" svaret. Men kroppene våre er ingen fasit. Jeg har ca 28 dagers sykluser, men har eggløsning på dag 22-24. Så medisinsk sett har jeg altså en blødning før selve mensen. Men før jeg begynte å logge visste jeg ikke det, antok blødningen som mens. Jeg blør også veldig lenge, derfor jeg begynte å logge. Jeg brukte temping og eggløsningstester i noen måneder, kan anbefale det 😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 20 timer siden, Teyla skrev: Du har fått det "vanligvise" svaret. Men kroppene våre er ingen fasit. Jeg har ca 28 dagers sykluser, men har eggløsning på dag 22-24. Så medisinsk sett har jeg altså en blødning før selve mensen. Men før jeg begynte å logge visste jeg ikke det, antok blødningen som mens. Jeg blør også veldig lenge, derfor jeg begynte å logge. Jeg brukte temping og eggløsningstester i noen måneder, kan anbefale det 😊 Tusen takk for svar! Da prøver jeg å ta el tester for å få helt sikkerthet i når el er😊 Anonymkode: cbda2...7c4 1
Body Lotion Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 På 10.7.2020 den 0.12, Teyla skrev: Du har fått det "vanligvise" svaret. Men kroppene våre er ingen fasit. Jeg har ca 28 dagers sykluser, men har eggløsning på dag 22-24. Så medisinsk sett har jeg altså en blødning før selve mensen. Men før jeg begynte å logge visste jeg ikke det, antok blødningen som mens. Jeg blør også veldig lenge, derfor jeg begynte å logge. Jeg brukte temping og eggløsningstester i noen måneder, kan anbefale det 😊 Vil det si at du har en veldig kort lutealfase? Har selv 5-6 dager lang lutealfase, og slik jeg har forstått må man ha mer enn 10 dager for å klare å bli gravid. Hva gjorde du? 😅
Teyla Skrevet 11. juli 2020 #9 Skrevet 11. juli 2020 1 time siden, Body Lotion skrev: Vil det si at du har en veldig kort lutealfase? Har selv 5-6 dager lang lutealfase, og slik jeg har forstått må man ha mer enn 10 dager for å klare å bli gravid. Hva gjorde du? 😅 Har ikke barn, så det kan jeg ikke svare på 😜 Svarte bare her i forhold til syklus. Har vært til 3 forskjellige gynekologer, som bare svarer "finner ingenting galt, prøv spiral" 🙄 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #10 Skrevet 11. juli 2020 Anbefaler å registrere basaltemperatur for å finne EL om du har lang syklus. Jeg hadde både lang og uregelmessig syklus når vi prøvde, lengste syklusen var faktisk på over 90 dager, den syklusen ble jeg gravid på (hadde tydelige EL-symptomer) . Men som oftest lå de på rundt 45 dager. Når vi prøvde på barn nr 2, hadde jeg lang syklus og kort lutealfase, merket dette selv fordi jeg hadde tydelige symptomer på EL og fikk det bekreftet når jeg begynte å tempe. Til deg som spurte om kort lutealfase så brukte jeg temping, akupunktur, Agnus castus og wild yam for å bli gravid med nr 2, vet så klart ikke om det var noe av det som gjorde utslaget på at jeg ble gravid, men verdt å prøve Anonymkode: 073ea...39a 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #11 Skrevet 12. juli 2020 På 10.7.2020 den 0.08, AnonymBruker skrev: Jeg har sjeldent eggløsning, og min gynekolog som er overlege på sykehuset sier man sjeldent har eggløsning om syklusen er lengre enn 35 dager. Anonymkode: 6a42e...f45 Jeg hadde eggløsninger og mine sykluser var 37-38 dager. Eggløsningstest viste at jeg hadde dem ca 14 dager før mens, og jeg ble gravid.:) Anonymkode: d3f43...af5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå