AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hvilke inneplanter/blomster anbefaler du til en nybegynner? Altså noe som krever lite stell/arbeid? Og samtidig ser kul/moderne/fin ut? Anonymkode: 6d744...21a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Kaktus eller svigermors tunge/bajonettpalme. Anonymkode: 9063f...f4e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 Smaragdpalme trenger lite vann og lite lys. Jeg synes den er fin i mørke kroker hvor andre planter ikke trives. Den eneste måten du kan drepe den på er ved å vanne for mye. I tillegg til smaragdpalme så er gullranken den planten jeg har som er mest hardfør. Anonymkode: 98ead...1bd 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #6 Skrevet 10. juli 2020 Monstera og philodendron går også for å være enkle å få til. Anonymkode: 98ead...1bd
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #7 Skrevet 10. juli 2020 Monstera (vindusblad) er bombesikker, bare du ikke overvanner eller overpotter den. Anonymkode: 94279...0ad
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #8 Skrevet 10. juli 2020 Sølvranke Fredslilje er enkel i den forstand at den viser veldig tydelig når den vil ha vann, da henger alle bladene rett ned! Som et generelt tips: Bruk en litt dyp potteskjuler og sett planten i plastpotta på oasis. Da kan du vanne store mengder sjelden Mine sølvranker har levd sånn i flere år, og er nå flere meter lange. (Men ikke sett sånne planter som trenger lite vann sånn, feks smaragdplante og svigermors tunge.) Anonymkode: cfdf4...718 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #9 Skrevet 10. juli 2020 Svigermors tunge! skal nesten ikke ha vann, og tåler både full sol og mørke plasseringer😊 Anonymkode: 1c08a...b6d
Wolfmoon Skrevet 10. juli 2020 #10 Skrevet 10. juli 2020 Støtter fredslilje. Den sier fra når den trenger vann 😂 2
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 10. juli 2020 #11 Skrevet 10. juli 2020 22 timer siden, Scherbatsky skrev: Gullranke. Svigermorstunge. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Monstera (vindusblad) er bombesikker, bare du ikke overvanner eller overpotter den. Anonymkode: 94279...0ad Jeg mener dette er de to beste forslagene. Du kan også bytte ut gullranken med en neon - altså akkurat det samme som gullranken men den ser litt annerledes ut. Monestera og gullranke er begge planter hvor det skjer mye i form av at de vokser, får mye nye skudd og er lett å formere.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #12 Skrevet 19. juli 2020 Smaragdpalme er min favoritt. Liker også ulike sukkulenter/kaktuser, aloe vera-plante, pengetre. Vanner omtrent aldri plantene mine Anonymkode: 5ce8b...777 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #13 Skrevet 19. juli 2020 Av ekte planter er smaragdplante, kaktus og fredslilje de plantene jeg har god erfaring med. Men ettersom planter også kan gi små svarte irriterende fluer, har jeg i stor grad landet på falske planter fra Ikea. Så koser jeg meg heller med levende planter ute. Anonymkode: 181f9...b71
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2020 #14 Skrevet 19. juli 2020 Smaragdpalme, gullranke, "jadeplante" (pengetre). Fredliljer om du ikke har husdyr. "Vindusblad" (Monstera), men dette er som å kjøpe en liten chihuahua og ende opp med en st.bernardshund. Min er helt gigantisk og tar opp en god porsjon av stua. Men fantastisk flott plante. Den bruker gjerne 2+ år på å bli "voksen", og først da får man sånne gigablad med hull osv. Elsker gullranker! Vokser kjempefort, klatrer villig. Har noen som bare står rett i vann istedet for jord, og ser like bra ut. Tåler mye rart. Anonymkode: 8a4f8...d37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå