Gå til innhold

Er dette en god vinterdress?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser på vinterdresser til minsten som begynner i barnehage nå i august. ÅHan er strl 86. 

Vinterdressen har teipede sømmer, 1000 vannsøyle og pusteevne 3000. Er dette en god dress som vil holde poden varm og tørr i vinter? Vi bor på Østlandet. 

Anonymkode: 54bb1...323

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket merke? 

Anonymkode: 41d15...bcb

AnonymBruker
Skrevet

Vannsøyle og pusteevne sier lite om dressen er varm. Hvilket merke?

1000 i vannsøyle er lite, ikke definert som vanntett, mener du 10000 kanskje?

Anonymkode: 90090...b53

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vannsøyle og pusteevne sier lite om dressen er varm. Hvilket merke?

1000 i vannsøyle er lite, ikke definert som vanntett, mener du 10000 kanskje?

Sorry. Jeg mente 10 000 vannsøyle

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket merke ? 

Anonymkode: 1713c...f58

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig pysteevne 

Anonymkode: ff9ba...66b

AnonymBruker
Skrevet

Det er flere hensyn å ta, feks hvordan er det rundt anklene og håndleddene? Er den god og romslig så den er god å røre seg i selv med et ekstra lag klær under? Hvilke stoff er den laget av? Hvordan er den inni? 

Hjelper ikke om dressen er vanntett hvis den ikke sitter godt rundt skoa, eller blir slapp rundt håndleddene. Hjelper ikke om dressen i seg selv er varm hvis fôret inni drar i klærne under og gir bar hud. Eller o den er trang så barnet ikke får rørt seg.

Anonymkode: 12e9e...260

Skrevet

Vannsøyle trenger ikke bety så mye. Vi har to vinterdresser begge med lik vannsøyle (10 000). Den ene blir gjennomvåt bare man ser på den omtrent og vi kan kun bruke den på tørre, snøfrie dager. Den andre funker gull. 

Anbefaler reima sine vinterdresser på det varmeste, koster litt, men vel verdt det. Slitesterke, varme og gode i all slags vær. Vi kjøper ikke annet nå. Lett å finne til halv pris om man planlegger litt :)

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket merke? 

Anonymkode: 41d15...bcb

Nordbjørn dressen heter Igloo

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere hensyn å ta, feks hvordan er det rundt anklene og håndleddene? Er den god og romslig så den er god å røre seg i selv med et ekstra lag klær under? Hvilke stoff er den laget av? Hvordan er den inni? 

Hjelper ikke om dressen er vanntett hvis den ikke sitter godt rundt skoa, eller blir slapp rundt håndleddene. Hjelper ikke om dressen i seg selv er varm hvis fôret inni drar i klærne under og gir bar hud. Eller o den er trang så barnet ikke får rørt seg.

Anonymkode: 12e9e...260

Dette er på en nettbutikk ikke fysisk butikk. Jeg aner ikke hva slags stoff det er inni eller hvordan den sitter på. Den heter Nordbjørn Igloo og koster bare 239 kr. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Det var ikke bra :( Da får vi heller gå for Reima som alle anbefaler. Litt dumt at størrelsen til mini ikke er på salg i nettbuttikken deres. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Det var ikke bra :( Da får vi heller gå for Reima som alle anbefaler. Litt dumt at størrelsen til mini ikke er på salg i nettbuttikken deres. 

Reima får du i mange nettbutikker. Fullt mulig å finne på salg(eller kampanje lenger utpå høsten). Sjekk ut barnihagen.no

petterpia.com, ellos.no, sportamore.no, addnature.no

Sjekk også ut Reflex på Barnas Hus. Gode dresser til litt rimeligere pris og ofte på kampanje. Vinterdressene er nok ikke i butikk enda, men det er jo noen mnd til det trengs.

Skrevet

Du kan kjøpe brukt vinterdress når det er til er så lite barn. Iallfall en dress som er kun brukt til ett barn. 

Min erfaring med barneklær er at for barn in1-2 års alderen slites lite. De er mindre ute enn de større barna. 

Planlegger du å få flere barn, ville jeg kjøpt en ny dress i kjønnsnøytral farge som Evt nr to kan arve. Tre åringen kan sannsynligvis også arve. Større barn enn det opplever jeg må ha mye nytt fordi klær slites mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...