Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle begynne å lage smaksprøver til baby. Jeg har fryst litt morsmelk. Kan jeg tine denne bruke den i smaksprøvene og fryse det igjen? tenkte på hvis jeg lager smaksprøver/terninger i puré/mos.. Eller er ikke det helt bra? 

Anonymkode: 1cbdd...4b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke fryst ned melk 2 ganger, nei. Hvis du vil ha melk i smaksprøver er det bedre å bare pumpe ut litt når du skal gi feks. Trenger ikke være mye, da morsmelken vil "bryte ned" maten å gjøre den ganske tyntflytende. Jeg ammet heller først og ga smaksprøver etterpå. 

Anonymkode: 26956...53a

AnonymBruker
Skrevet

Du kan dessverre ikke frys den to ganger på grunn av bakterievekst. 

Anonymkode: 9c4d8...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg pumper alltid ekstra og lager mat med fersk melk. Selv om det er «i mat» er bakterieveksten i melk den samme. Du hadde ikke gitt melk på flaske som var fryst to ganger?

Anonymkode: b1766...f5d

Gjest Albbas
Skrevet

Du bør generelt ikke fryse mat med morsmelk i, morsmelk bryter ned maten kjapt og maten kan bli en rennende suppe ved opptining. Bedre å tilsette mm rett før servering. 

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar!!😁

Anonymkode: 1cbdd...4b5

Skrevet

Et godt tips er å fryse ned morsmelk som isbiter. Da tilsetter du bare en isbit i måltider bed hver smaksprøve 😊 perfekt til å kjøle ned middager og grøt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...