AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hei! Tenkte jeg skulle begynne å lage smaksprøver til baby. Jeg har fryst litt morsmelk. Kan jeg tine denne bruke den i smaksprøvene og fryse det igjen? tenkte på hvis jeg lager smaksprøver/terninger i puré/mos.. Eller er ikke det helt bra? Anonymkode: 1cbdd...4b5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Ville ikke fryst ned melk 2 ganger, nei. Hvis du vil ha melk i smaksprøver er det bedre å bare pumpe ut litt når du skal gi feks. Trenger ikke være mye, da morsmelken vil "bryte ned" maten å gjøre den ganske tyntflytende. Jeg ammet heller først og ga smaksprøver etterpå. Anonymkode: 26956...53a
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Du kan dessverre ikke frys den to ganger på grunn av bakterievekst. Anonymkode: 9c4d8...0ab
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Nei. Jeg pumper alltid ekstra og lager mat med fersk melk. Selv om det er «i mat» er bakterieveksten i melk den samme. Du hadde ikke gitt melk på flaske som var fryst to ganger? Anonymkode: b1766...f5d
Gjest Albbas Skrevet 10. juli 2020 #5 Skrevet 10. juli 2020 Du bør generelt ikke fryse mat med morsmelk i, morsmelk bryter ned maten kjapt og maten kan bli en rennende suppe ved opptining. Bedre å tilsette mm rett før servering.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2020 #6 Skrevet 12. juli 2020 Tusen takk for svar!!😁 Anonymkode: 1cbdd...4b5
Skogkløver Skrevet 12. juli 2020 #7 Skrevet 12. juli 2020 Et godt tips er å fryse ned morsmelk som isbiter. Da tilsetter du bare en isbit i måltider bed hver smaksprøve 😊 perfekt til å kjøle ned middager og grøt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå