Gå til innhold

Hvorfor er det viktig for mange at ting ser luksuriøst ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste årene har jeg oppdaget at det er så viktig for mange folk å se så  luksuriøse ut. Selv om de ikke har penger til det, så er det viktig å fremstå som om du er millionær. 

Du selv skal se eksklusiv og oppspjåket ut, bilen skal være dyr og fancy, huset eller leiligheten din skal helst ligge i et fasjonabelt strøk, hvis ikke så må leiligheten være strøken og se ut som noe fra et interiør blad. 

Det er jo viktig at en bolig er i bra stand og at alt fungerer, men for mange er det så viktig at det ser så luksuriøst ut. 

Jeg kjenner noen som har kjøpt seg en ferieleilighet på Nord-kypros for der er det ekstremt billig.

Leiligheten er helt nøktern og enkel standard, men utvendig så ser fellesområder for leilighetskomplekset ut som Beverly Hills, med svømmebassenger, palmer & beplantning. Alt glitrer og spraker og det var veldig viktig for de at det så luksuriøst utenfor leiligheten. Hadde de kjøpt i Spania eller Hellas måtte de ha spyttet ut 1 million mer. 

🙄

Anonymkode: add18...05d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker veldig god luksuriøse ting. Aner ikke hvorfor, men fine ting gir meg en god følelse. Veldig overfladisk. 

Men det er ikke alle luksuriøse ting som gir meg den følelsen. Klær, sko og vesker bryr jeg meg nada om. 

Luksuriøse biler er jeg veldig svak for. Følelsen av å bestille seg en ny bil, akkurat den du vil ha. Og ikke minst hente den. En ny bil gir meg en veldig god følelse, spesielt lukten. En ny bil kan gi meg en overfladisk lykke en god stund. 

For min del handler det aldri om show off, det er bare enkelte ting jeg setter pris på ligger i øvre kvalitetssjiktet. 

Anonymkode: 2cb92...b03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker ting som ser pene ut. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 758dd...554

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker ting som ser pene ut. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 758dd...554

Vil det si at pene ting alltid ser luksuriøst ut?  Jeg har en annen oppfatning

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beklagar fordommar, men er dette eit vestkant-fenomen? 🙂 

Eg kjem faktisk ikkje på ein einaste luksus-ting som eg likar. Har riktignok kjøpt ny leiligheit, men innreia med Jysk og Ikea. Glad vi ikkje har fasjonable og mindre fasjonable strøk her eg bur! Har ikkje bil, men elsykkel fra Biltema 😁

Anonymkode: b7422...a20

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det gir en følelse av å være spesiell og like luksuriøs som tingen.

Er en grunn til at luksusbutikker ikke vil ha inn "fattigfolk" fordi kundesegmentet som butikken henvender seg til da ikke vil føle seg like spesielle lenger. Bunner i ego og behov for anerkjennelse.

Anonymkode: 9f823...456

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor har dette fenomenet blitt så tydelig i samfunnet vårt de siste ca fem årene?

Kommer det fra USA via sosiale medier? Influencere er jo også veldig opptatt av å markedsføre en luksus livsstil, selv om alt de har på seg er sponset, så er det veldig viktig å ha vesker, møbler, tapeter og klær fra visse designere. 

Ikke alt er fint selv om det er fra en designer. Ta for eksempel Versace som er veldig glorete og faktisk harry.

Mange vil ha Versace på kroppen selv om det egentlig ser glorete og harry ut. Hadde de samme klærne kommet fra Lindex hadde det ikke vært aktuelt å bruke de.

Ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk får bruke pengene sine på hva de liker, så om du synes det er luksuriøst så er ikke sikkert de synes det.

De som kjøpte ferieleilighet på Kypros kan vel ikke klandres for at det ser luksuriøst ut utenfor leilighetskomplekset, og de trives vel bedre der enn i Spania eller Hellas. 

Anonymkode: 4cf01...324

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk får bruke pengene sine på hva de liker, så om du synes det er luksuriøst så er ikke sikkert de synes det.

De som kjøpte ferieleilighet på Kypros kan vel ikke klandres for at det ser luksuriøst ut utenfor leilighetskomplekset, og de trives vel bedre der enn i Spania eller Hellas. 

Det som ser veldig luksuriøst ut oppfattes jo som luksuriøst for alle mennesker, tror jeg.

De kjøpte leilighet på Nord Kypros fordi det var viktig for de at det ser eksklusivt ut utenfor leilighetskomplekset. Hadde de kjøpt et annet sted måtte de betalt mye mye mer for at det skulle se luksuriøst ut. 

Ts

Skrevet

Meg, meg, meg... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som ser veldig luksuriøst ut oppfattes jo som luksuriøst for alle mennesker, tror jeg.

De kjøpte leilighet på Nord Kypros fordi det var viktig for de at det ser eksklusivt ut utenfor leilighetskomplekset. Hadde de kjøpt et annet sted måtte de betalt mye mye mer for at det skulle se luksuriøst ut. 

Ts

Det er jeg uenig med deg i. Ikke alt som ser luksuriøst ut for noen ser ikke det ut for andre. Hva jeg synes er luksus er ikke nødvendigvis det for deg, og omvendt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Men synes du dette er merkelig? Folk flest vil vel ha mest mulig luksus på ferie?

Jeg forstår godt at de heller valgte en luksuriøs leilighet på Nord Kypros fremeir en kjip en i Spania.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men synes du dette er merkelig? Folk flest vil vel ha mest mulig luksus på ferie?

Jeg forstår godt at de heller valgte en luksuriøs leilighet på Nord Kypros fremeir en kjip en i Spania.

Leiligheten på Nord - Kypros og Spania har den samme standarden innvendig. 

For noen mennesker er sånne ting som luksuriøst uteområde veldig viktig. Det ser sikkert bra ut på sosiale medier, dessuten gir det inntrykk av at man er rikere enn man egentlig er... 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg hadde ikke ferien blitt noe mer luksus fordi  det er flotte palmer og beplantning og ovalt svømmebasseng utenfor. Solen er den samme og svømmebassenget gir meg ikke en bedre svømmetur om det er turkise mosaikkfliser, enn om det er helt standard avlangt basseng med lyseblå bunn. 

Men nå er ikke jeg så opptatt av å ha en showoff livsstil heller da.. 

Ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi janteloven holder på å forvitre her til lands, på godt og vondt 

Anonymkode: 96891...38b

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg hadde ikke ferien blitt noe mer luksus fordi  det er flotte palmer og beplantning og ovalt svømmebasseng utenfor. Solen er den samme og svømmebassenget gir meg ikke en bedre svømmetur om det er turkise mosaikkfliser, enn om det er helt standard avlangt basseng med lyseblå bunn. 

Men nå er ikke jeg så opptatt av å ha en showoff livsstil heller da.. 

Ts 

Så dersom du gir blanke f i hvordan omgivelsene dine ser ut, så kan det ikke være andre som føler luksus ved pene omgivelser? 

Jeg vil tro at de aller fleste preferer et ekstra pent bassengområde, fremfor et mindre pent et når de investerer i en feriebolig. Og nei, jeg tviler på de fleste gjør det for show off. Heller for å behage seg selv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så dersom du gir blanke f i hvordan omgivelsene dine ser ut, så kan det ikke være andre som føler luksus ved pene omgivelser? 

Jeg vil tro at de aller fleste preferer et ekstra pent bassengområde, fremfor et mindre pent et når de investerer i en feriebolig. Og nei, jeg tviler på de fleste gjør det for show off. Heller for å behage seg selv. 

Alt med måte, det er forskjell på at uteområdet ser ut som hagen til en nyrik russer eller et helt vanlig uteområde. Det trenger ikke være gull&glitter&glam... 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mange er det nok viktig sånn at det ser bra ut på Sosiale medier, for da tror folk at de er rike. 

Skrevet

Fordi folk har blitt altfor opptatt av fasade...

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 9.7.2020 den 23.10, AnonymBruker skrev:

Kommer det fra USA via sosiale medier? Influencere er jo også veldig opptatt av å markedsføre en luksus livsstil, selv om alt de har på seg er sponset, så er det veldig viktig å ha vesker, møbler, tapeter og klær fra visse designere. 

Har du eksempler på dette? Kan ikke komme på en eneste influencer som har lagt penger i møbler... 

Anonymkode: 4d35b...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...