Gå til innhold

Forholdet til mannen i småbarnsfasen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Poster det her, da jeg ønsker svar fra dem med barn.

Lurer på hvordan mannfolk har oppført seg mot dere kvinner i graviditet, og de første årene etter dere fikk barn? Tenker på omsorg, komplimenter, kjærlighet, sex, osv. 

Opplever at jeg er mer og mer skuffet over mannens manglende interesse for meg. Vi har to små på ett og to år, og det er jo tidvis ganske hektisk. Men allerede under graviditeten med eldste trakk han seg unna, og viste aldri særlig omsorg for meg. Det var aldri stryking på magen, initiativ til sex, komplimenter for at jeg holdt meg i form og trente. Så kom barnet, og han ble etterhvert en flott pappa, men fortsatt ikke rom for meg. Graviditet nr to var enda verre, jeg var nedgradert til rugekasse følte jeg. Var periodevis veldig sliten og lei meg, så jeg la på meg mer enn nødvendig også. Men nå er yngste ett år, kroppen er tilbake, jeg trener, er aktiv, spiser sunt, så det burde ikke stå på det fysiske. Har forsøkt å snakke med ham mange ganger, men når ikke inn. 

Er det rimelig å være skuffet? Jeg har vært ordentlig lei meg for dette lenge, men nå er jeg mer skuffet, og litt likegyldig til ham. Det høres nok teit ut, men jeg forventet litt oppvartning som gravid og i barseltiden, en mann som skulle ta seg av meg. En klem i blant, litt interesse for babyen i magen, og liknende. Hva er vanlig? Jeg jobbet hele veien, og var ikke en stakkarslig gravid altså. Og har for lengst akseptert at jeg må jobbe med meg selv for et godt selvbilde, noe jeg virkelig har gått inn for siste tiden. Men annet enn at han er pappaen til barna, begynner han å bli overflødig for min del. Det er ikke noe oss der lenger.. 

Anonymkode: 1c7b9...e94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle menn vet hva som er riktig å gjøre. Mange føler seg distansert i et svangerskap, fordi det er jo du som er gravid og ikke han. Han er kanskje redd for å gjøre noe feil, mase på deg, eller kanskje han synes det er rart med magen? Tenker det er helt legitimt..

Kan du ta initiativ til fysisk kontakt? Kan du ikke snakke med ham om forventningene dine? Vis at du setter pris på ham :) jeg er gravid med nr to nå, og jeg ser at jeg trenger å snakke med ham om hva jeg vil at han skal gjøre. Han synes det var rart å snakke om baby når jeg ikke engang har mage enda 😅skjønner det veldig godt. 

Anonymkode: d4d32...41e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...