Gå til innhold

Ringer ungene til den andre forelderen i «ungeløs uke»?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er vanlig? Har blitt sammen med en mann som har ungene annenhver uke. Jeg har også barna mine annenhver uke, og er ikke vant til det, derfor jeg spør;

ungene hans ringer hele tiden når de er hos mora. Er det vanlig hos de fleste? Hva er deres erfaringer? 
(Kan legge til at de ikke ringer mora spesielt mye når de er hos han.)

Anonymkode: a97cb...f0e

Videoannonse
Annonse
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

De ringer av og til. Kanskje et par ganger i uken. Ofte for å fortelle noe ekstra kjekt, eller snakke om noe som de har felles interesse med far om.

AnonymBruker
Skrevet

Ringer så mye de ønsker 

Anonymkode: e71c4...13a

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Er da bare koselig at ungene ringer for å prate. Hvorfor reagerer du på det?  

Anonymkode: d411c...d1c

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det noe å henge seg opp i? 

Det er da kjempe bra at barna har et så godt forhold til faren sin? 

Anonymkode: d3dcc...df1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor nær hverandre så her stikker de innom også i "pappauken" og jeg elsker det. Faren kommer også innom på middag når ungene har uken med meg for å se ungene eller stikker nedom. 

Jeg får ofte en god natt mld fra datteren og sønnen min får låne farens mobil og ringer for god natt. 

Kommunikasjon er jo nærhet og trygghet for dem. Synes det bare er positivt 😊

Anonymkode: b10c3...764

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Her får ikke stebarnet lov av mor å ha mobilnummeret til  sin egen far. Så ingen ringing her. 

Anonymkode: 90e07...6de

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så lenge det er barna selv som tar initiativ til å ringe ser jeg ikke problemet. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vanlig? Har blitt sammen med en mann som har ungene annenhver uke. Jeg har også barna mine annenhver uke, og er ikke vant til det, derfor jeg spør;

ungene hans ringer hele tiden når de er hos mora. Er det vanlig hos de fleste? Hva er deres erfaringer? 

Hva er galt med at de har et godt forhold til ham og liker å holde kontakten også ukene når de ikke er der? Det tyder jo på at du har funnet deg en bra mann. Vær heller glad for at han du har funnet deg sannsynligvis er en skikkelig og stødig kar, siden han tilsynelatende har så sterke bånd til barna sine.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor nær hverandre så her stikker de innom også i "pappauken" og jeg elsker det. Faren kommer også innom på middag når ungene har uken med meg for å se ungene eller stikker nedom. 

Jeg får ofte en god natt mld fra datteren og sønnen min får låne farens mobil og ringer for god natt. 

Kommunikasjon er jo nærhet og trygghet for dem. Synes det bare er positivt 😊

Anonymkode: b10c3...764

❤️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bonusdatteren min ringer faren akkurat når hun vil når hun er hos moren sin, og motsatt. De ringer via FaceTime :) 

Anonymkode: 0c812...fbd

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ut ifra mine erfaringer, etter å ha lest mange tråder her på KG om problemstillingen, gjerne av stemor/far (har ingen egen erfaring, så alt er etter hva jeg har lest i tråder her på KG). Så er det slik at i de fleste tilfeller hvor barna/barnet ringer mye den forelderen de ikke er hos, så er det gjerne slik at barna/barnet ønsker at de er hos den forelderen de ringer mye. Altså at de ikke trives hos den andre, men det finnes unntak selvfølgelig. 

Du har også den andre delen av dette og det er at det er forelderen, å ikke barna/barnet som ringer når barna/barnet er hos den andre forelderen og da er det gjerne fordi forelderen som ringer ikke vil at barna/barnet skal ha det bra hos den de er hos, igjen det finnes unntak her også, men veldig ofte så er det en av disse to tingene/alternativene som gjerne kommer frem lenger ut i trådene som er grunnen for hvorfor det er hyppig kontakt mellom forelderen som ikke har barna/barnet, når barna/barnet er hos den andre forelderen.

Men som andre i denne tråden sier, det er ingen grunn for at dette er unormalt så lenge det ikke er andre ting i tillegg, som gjør at man som forelder/omsorgsperson er skeptisk til om dette er normalt eller ei. 

Igjen vil understreke at dette er de erfaringene jeg har gjort meg, etter å ha lest en god del tråder om problemstillingen her på KG.

PS: Det jeg har satt i fet og kursivt skrift i sitatet er hva jeg mener kan være en ting som gjør at man kanskje kan bli litt skeptisk til om dette er normalt eller ei

Sitat

Endret av CrystalGold
Satte på et PS:
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette problematisk for deg siden du føler behov for å spørre om det er vanlig  eller ikke...  ? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barna til kjæresten min ringer som regel når det er noe de vil ha eller trenger hjelp til. Dette synes min kjæreste er synd. Men kommunikasjon mellom mor er elendig. 

Anonymkode: b95d6...ec4

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt ringer far mye når han er hos meg, og lite når han er hos far. De spiller mye online sammen også 💕 Men guttungen er kun hos far i ferier da han bor langt unna og jeg har oppmuntret til å holde kontakten med far utenom samvær. Så her er det jo litt anerledes. Vet ikke helt om jeg hadde reagert så mye annet enn positivt hvis det var sånn ved 50/50.

Anonymkode: 06810...e68

AnonymBruker
Skrevet

De ringer faren annenhver dag når de er hos mor, mor ringer de når de er fri for mobildata! 

Anonymkode: 096a5...3f0

Skrevet

Det er vel vanlig for de fleste som har et godt forhold til sin foreldre. 

• Liker 1
Skrevet

Rollen som stemor er ikke enkel, men om det er mulig, kanskje du skal oppfordre kjæresten din til å snakke med barna og finne ut om det er noe galt/om de har det vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet

Vi ringes veldig sjelden, fordi barnet liker å være «der han er» og blir av og til mer urolig og full av savn etter en samtale. Men han får ringe så mye han vil, hos begge to.

Vi foreldrene snakkes ofte, via melding, om ting som skole, klær, lekser etc. så barnet skal slippe å være ansvarlig for det ekstra praktiske bryderiet det medfører å ha to hjem. Han har nok med det emosjonelle. 

Anonymkode: 81e64...d2c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Se på det som når barnas foreldre er sammen, men den ene er borte over lengre tid. Klart flere barn savner den andre og vil snakke med de om dagen og ting som har skjedd/skal skje. Det er like naturlig å ringe forelderen når de er i turnus, på jobbreise, tur osv som når foreldrene ikke er sammen. Bare fordi foreldrene ikke er sammen betyr det ikke at barna skal bli hindret fra kontakt med den andre forelderen når de ikke er hos den? 

Noen barn liker mer kontakt med foreldrene, andre klarer seg uten. Samme i voksen alder. Folk er forskjellige. Dine barn har bare ikke samme behovet eller har ikke hatt samme mulighet til kontakt. 

Anonymkode: da29b...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...