AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Jeg var utdannet Sivilingeniør akkurat når oljekrisen begynte, som førte til at jeg gikk 6 mnd. arbeidsledig. Etterhvert fikk jeg en helt grei kontorjobb, men som dessverre ikke var veldig relevant for utdanningen min. Lønna var grei nok - ca. det samme jeg hadde tjent som fersk siv.ing - men arbeidet var kjedelig. Etterhvert ble jobben rutine, og nå, 4 år senere, sitter jeg enda i stillingen. Nesten daglig tenke jeg på Ingeniør-karrieren jeg ikke fikk startet, og lengter etter mer tekniske oppgaver. Har søkt på relevante jobber de siste 10 mnd, men 9 av 10 ganger får jeg ikke engang svar. Når jeg først ber om tilbakemelding på en høflig måte, så får jeg som svar at det er for lenge siden jeg var ferdig utdannet, uten noen relevant erfaring, og det er mange kandidater om jobbene - da folk med erfaring, eller nyutdannede som har stoffet ferskt i minnet. Vet ikke hva jeg kan gjøre. Anonymkode: 15d15...089
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var utdannet Sivilingeniør akkurat når oljekrisen begynte, som førte til at jeg gikk 6 mnd. arbeidsledig. Etterhvert fikk jeg en helt grei kontorjobb, men som dessverre ikke var veldig relevant for utdanningen min. Lønna var grei nok - ca. det samme jeg hadde tjent som fersk siv.ing - men arbeidet var kjedelig. Etterhvert ble jobben rutine, og nå, 4 år senere, sitter jeg enda i stillingen. Nesten daglig tenke jeg på Ingeniør-karrieren jeg ikke fikk startet, og lengter etter mer tekniske oppgaver. Har søkt på relevante jobber de siste 10 mnd, men 9 av 10 ganger får jeg ikke engang svar. Når jeg først ber om tilbakemelding på en høflig måte, så får jeg som svar at det er for lenge siden jeg var ferdig utdannet, uten noen relevant erfaring, og det er mange kandidater om jobbene - da folk med erfaring, eller nyutdannede som har stoffet ferskt i minnet. Vet ikke hva jeg kan gjøre. Anonymkode: 15d15...089 De gir deg jo svaret hvorfor. Du kan: 1. Ta kurs/videreutdanning rettet mot tekniske oppgaver. Øke kunnskapen din. 2. Deretter søke jobb. 3. Videreutvikle deg innen den jobben du har nå, for å få mer spennende arbeidsoppgaver. Anonymkode: 9a65a...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå