AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Del Skrevet 9. juli 2020 Jeg føler at vi har brukt altfor mye på mat i det siste. Vi er en familie på 3, meg, mannen og lillemann på snart 4 måneder. Lillemann får mme. Jeg har satt 5000kr som mål nå. De 5000kr skal dekke mat, bleier, mme og diverse vi kjøper i matbutikken (tannkrem, såper, oppvaskpulver). Er det ett greit budsjett eller er jeg for optimistisk her? Hva bruker dere andre i samme situasjon på mat hver måned? Anonymkode: edf21...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 9. juli 2020 #2 Del Skrevet 9. juli 2020 Det burde gå fint. Da vi var tre i husstanden brukte vi ca 4500. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 9. juli 2020 #3 Del Skrevet 9. juli 2020 (endret) Uten barn, og altså uten utgifter til MME og bleier, bruker vi mer enn det. Det finnes tråder om matbudsjetter i søkk og kav her inne, og de spriker i alle retninger. Hva man bruker kommer veldig an på matvaner og handlevaner, men noe særlig under 1500 kroner per uke, altså 6000 per måned, synes jeg ikke du bør sikte på å komme under. Det er bedre å heller legge budsjettet der og ta det som en bonus om du kommer under den summen. Sjekker du SIFOs referansebudsjett og legger inn de dataene som stemmer for dere, vil du også se at du havner i området 6000 kroner for mat, andre dagligvarer og husholdningsartikler. Det er et "rimelig forbruksnivå" som legges til grunn. Det er nøkternt, men ikke så lavt at man må leve på helt sære måter. Endret 9. juli 2020 av Ullvott 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gåsemor Skrevet 9. juli 2020 #4 Del Skrevet 9. juli 2020 Det spørs hvilke matvaner dere har. Har du sett på hva dere bruker nå? Da er det lettere å se realistisk hvor mye dere må kutte/endre vaner. Skal det dekke godis, alkohol og take away inkludert alt det du nevner ville jeg følt at det var litt trangt budsjett. Her kan du legge inn alder og kjønn og få beregnet matbudsjettet: (obs å ta med alle postene; mat og drikke, andre dagligvarer, husholdningsartikler) https://www.oslomet.no/om/sifo/referansebudsjettet For oss, et par uten barn er sifo budsjettet satt opp til 6030. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Del Skrevet 9. juli 2020 Ja det holder helt fint Anonymkode: 5418e...b75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #6 Del Skrevet 9. juli 2020 Veldig lite. Jeg kan klare 6000, men da er det stressende og kjipt. 8-10 000 er et fint budsjett, da uten at man splurger på indrefilet og hunmerhaler selvsagt. Altså inkludert alt av husholdning, ikke kun mat. Anonymkode: 30e45...37c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Del Skrevet 9. juli 2020 Litt lite. Det hår nok rundt men er trangt. Jeg hadde sagt at 6000-7000 er passe. Anonymkode: 17d05...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #8 Del Skrevet 9. juli 2020 Vi lå mellom 3000 og 4500 når vi hadde bare ett barn. Men var nokså konsekvent på å handle bare en gang i uken. Er ofte småhandlingen mange ganger i uken som drar penger. Krevde jo også god planlegging og lite rom for utskeielse. Gikk greit for en periode når vi ikke hadde så mye valg. Anonymkode: 8309d...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Del Skrevet 9. juli 2020 Vi bruker vel rundt 7000-8000 i mnd 🙈 2 voksne + 1 barn på 4 år Anonymkode: 888b6...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #10 Del Skrevet 9. juli 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler at vi har brukt altfor mye på mat i det siste. Vi er en familie på 3, meg, mannen og lillemann på snart 4 måneder. Lillemann får mme. Jeg har satt 5000kr som mål nå. De 5000kr skal dekke mat, bleier, mme og diverse vi kjøper i matbutikken (tannkrem, såper, oppvaskpulver). Er det ett greit budsjett eller er jeg for optimistisk her? Hva bruker dere andre i samme situasjon på mat hver måned? Anonymkode: edf21...795 Vi bruker 4-5k på dette. 2 voksne og et barn. Anonymkode: e194d...d5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #11 Del Skrevet 9. juli 2020 Vi er 2 voksne og et barn på 2 år. Vi bruker 7000 i mnd og i Verste fall 8000 😬🤭 Det er alt innen bleier, vaskemiddel, smokker, tannkrem, såper osv.. men allikevel kanskje litt mye 😩 Anonymkode: 4ac20...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #12 Del Skrevet 9. juli 2020 5000 høres stramt ut for meg, særlig fordi MME er svindyrt. Men mange får jo til veldig lave budsjetter om de bare er veldig motivert. Vi er to voksne og to barn på 3 og 4 år. Vi bruker i en normalmåned ca 12.000,- på kolonial. Da inngår mat, snop, bleier, dopapir, vaskemiddel osv, brus og litt øl til helgen. Kanskje mat til et par gjestemiddager, uten at vi bruker å servere svindyr mat. Har ett bleiebarn. Vi kan sikkert knipe det ned til ca 10.000. Husker jeg og sambo pleide å ligge på ca 8000 før barn. Vil ikke si vi spiser veldig dyr mat. Anonymkode: 216e8...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå