Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hyttemat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Potetmosposer er mye mat med lite vekt.

Anonymkode: 6f7b7...52a

Det smaker, høgg. 

Anonymkode: 2fd10...5c4

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det smaker, høgg. 

Anonymkode: 2fd10...5c4

De med tørrmelk er ikke gode, men de vanlige, hvor man tilsetter melk i tillegg til vann, synes jeg er ok. Ikke som potetmos laget av kokte poteter, men ok.

Anonymkode: 6f7b7...52a

Skrevet (endret)

Ville nok tatt med noe frysetørket turmat, nå finnes de til både frokost, middag og dessert. Unngå hermetikk, en pakke pølser er greit, men hva jeg ville hatt med avhenger av hvor mye dere ellers har å bære og hvor kupert terreng det er. 

Ser dere har kjøleskap og kokemuligheter. Da er det bare å satse på å få fisk også. Men det er nå f.eks. pinnekjøtt ville vært smart å ha med (kan brukes til lapskaus også). Tror man får kjøpt frysetørkede grønnsaker, hvis ikke kan man tørke selv. 

40 minutter til bilen er ikke så langt å gå for en sprek voksen. Der kan dere ha ekstra av kokosmelk, vikingmelk, havregryn, knekkebrød, spekemat og syltetøy etc. Pizzasnurrer er smart som en sa, og det samme er ferdigmix med f.eks. sjokoladekake og pannekaker /vafler med tanke på barna. 

Har litt erfaring med å bære med mat, og sekken blir raskt veldig tung når det var over en time med kun stigning. Men det kommer an på hva som er i hytta fra før. Førstehjelps-saker, kompass, solkrem, klær til ulike værtyper, myggspiral, ev. fiskesaker, alt veier. Den turen jeg snakker om som hadde stigning innebar også soveposer, liggeunderlag og telt. Til en hytte som lå 20 min. unna veien var det likevel tungt, men vi tok flere turer og unnet oss mer. Og vi hadde ikke barn med. Har bare tatt dagsturer eller en overnatting med småbarn. Tørket frukt og bær kanskje? Man skal være nøysom, men likevel kose seg. 

Ville planlagt mat til det første døgnet, og tatt med mest mulig av ferskvarer, og latt det andre ligge i bilen til dagen etter. Ikke regn med at en treåring kan bære stort, kanskje noen småbiler og litt tegnesaker. 40 min. er et stykke, men ta pauser så kan det gå bra. Kan dere ta flere pauser underveis, og bære i etapper slipper dere å stresse med å hente resten neste dag, men det vil ta tid. Tror jeg ville valgt det siste avhengig av været. 

Endret av Jytte
  • Liker 1
Skrevet

Mulig det bare er meg...men syns kanskje at det blir langt og stressende for kun ei uke.  Men jeg har nå alltid syns ei uke var for lite.

Håper bare TS m/ familie får kost seg mer enn de stresser... og at de spiser godt.    😀

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...