AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Jeg har en gutt på 1.5 år som er veldig aktiv og vi skal snart ha 3 ukers ferie hjemme. Hva gjør dere med deres små? Vi har prøvd å male men han holder ut i 2 minutt før han syns det er kjedelig, og i tillegg så spiser han mer maling enn han maler med. Vi går mye ut på lekeplassen og turer, men han liker ikke å sitte i vogn på tur så blir mest lekeplass. Nå er det meldt mye regnvær i tillegg, så hva gjør dere innendørs på regnværsdager og hvordan fyller dere feriedager hjemme med så små barn? Anonymkode: a3442...8cc
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 såpebobler, kritt ( til å tegne ute med) maling,lego (bygg og rase ned) Anonymkode: a97de...d0d
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Blir smågal, så følger Anonymkode: a4c86...267
Million Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 I den alderen leste jeg mye, veldig mye, for sønnen min. Han elsket å bli lest for. Kjøpte haugevis av bøker. Hver gang vi hadde lest oss gjennom stablene, begynte vi forfra og leste på nytt, eller vi valgte ut favorittene hans og bladde og leste i dem i timesvis. Han hadde en bok (stort format) om Thomas-toget og hans verden, og hver side var fylt med tegninger av landskap og gjenstander. Han lærte mye språk av å se på, peke og bli forklart hva ting het i den boka! Han hadde også fullstendig dilla på alt med hjul, så vi kunne dra til togstasjonen og stå der og følge med på togene som kom og gikk en stund. Det var stor stas! Kjempefascinert av tog, buss, bil, sykkel. Alt med hjul. Ja, faktisk var hans aller første ord her i verden "BUSS!". Vi hadde også en velfylt lekekasse med småbiler. Han kunne i to-års alderen navnet på alle bilmodellene i den kassen. Helt sykt, ikke engang jeg kan det. Men som sagt...alt på hjul fascinerte og kunne lekes med og underholdes med i timesvis. Finn det som fascinerer ditt barn mest. Om det er biler, dinosaurer, baller, klosser, hva som helst. Prøv deg frem. Bruk kanskje noen penger på noen nye leker i sommer, og se hva som fenger. Ikke alt på en gang, kjøp én og se om det begeistrer. Jeg anbefaler bøker. Les mye for barnet, det fremmer språket! 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en gutt på 1.5 år som er veldig aktiv og vi skal snart ha 3 ukers ferie hjemme. Hva gjør dere med deres små? Vi har prøvd å male men han holder ut i 2 minutt før han syns det er kjedelig, og i tillegg så spiser han mer maling enn han maler med. Vi går mye ut på lekeplassen og turer, men han liker ikke å sitte i vogn på tur så blir mest lekeplass. Nå er det meldt mye regnvær i tillegg, så hva gjør dere innendørs på regnværsdager og hvordan fyller dere feriedager hjemme med så små barn? Anonymkode: a3442...8cc I den alderen elsker de vann. Fyll baljer med vann på badet og la ungen plaske med leker i vannet. Anonymkode: 7f8d2...17f 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 Såpeboblemaskin som jobber selv. De kjøpes billig på Nille, o.l Anonymkode: 7f8d2...17f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 25 minutter siden, Million skrev: I den alderen leste jeg mye, veldig mye, for sønnen min. Han elsket å bli lest for. Kjøpte haugevis av bøker. Hver gang vi hadde lest oss gjennom stablene, begynte vi forfra og leste på nytt, eller vi valgte ut favorittene hans og bladde og leste i dem i timesvis. Han hadde en bok (stort format) om Thomas-toget og hans verden, og hver side var fylt med tegninger av landskap og gjenstander. Han lærte mye språk av å se på, peke og bli forklart hva ting het i den boka! Han hadde også fullstendig dilla på alt med hjul, så vi kunne dra til togstasjonen og stå der og følge med på togene som kom og gikk en stund. Det var stor stas! Kjempefascinert av tog, buss, bil, sykkel. Alt med hjul. Ja, faktisk var hans aller første ord her i verden "BUSS!". Vi hadde også en velfylt lekekasse med småbiler. Han kunne i to-års alderen navnet på alle bilmodellene i den kassen. Helt sykt, ikke engang jeg kan det. Men som sagt...alt på hjul fascinerte og kunne lekes med og underholdes med i timesvis. Finn det som fascinerer ditt barn mest. Om det er biler, dinosaurer, baller, klosser, hva som helst. Prøv deg frem. Bruk kanskje noen penger på noen nye leker i sommer, og se hva som fenger. Ikke alt på en gang, kjøp én og se om det begeistrer. Jeg anbefaler bøker. Les mye for barnet, det fremmer språket! Ts her. Han elsker kjøretøy og hjul, vi har masse lekebiler i alle størrelser og fasonger, men han blir fort lei. Vi har også masse bøker som jeg prøver å lese for han men han vrir seg vekk fra meg og vil ikke være med på lesestund. Du er heldig som kan sitte å lese i timesvis, det er så koselig😊 Anonymkode: a3442...8cc
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I den alderen elsker de vann. Fyll baljer med vann på badet og la ungen plaske med leker i vannet. Anonymkode: 7f8d2...17f Ja han elsker vann og vi har vannbane i hagen og vi leker mye med vann, men nå er det litt kaldt for det ute. Hver kveld en time før legging så får han leke med vann i baljen på badet. Anonymkode: a3442...8cc
Million Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Han elsker kjøretøy og hjul, vi har masse lekebiler i alle størrelser og fasonger, men han blir fort lei. Vi har også masse bøker som jeg prøver å lese for han men han vrir seg vekk fra meg og vil ikke være med på lesestund. Du er heldig som kan sitte å lese i timesvis, det er så koselig😊 Anonymkode: a3442...8cc Kanskje du ikke har funnet bøkene med riktig tema eller figurer? Ikke gi opp Fortsett å kjøpe bøker, se om du finner de som interesserer og fenger interessen hans.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 Vi har også en gutt på rundt 1 1/2 år som er veldig aktiv. Dette gjør vi: -Leker med biler, duplo, Brio togbane. Dette kan han holde med på lenge. -Vi er masse ute, uansett vær. Er det regn tar vi på regntøy og er ute allikevel. På lekeplassen, går i skogen og i nabolaget er det alltid mye gøy å oppleve og se på. Han har en liten sykkel han er veldig glad i som han kjører masse rundt på ute. Han behøver å være ute hver dag for å få ut energi. -Tar han med på husarbeid: han elsker å få være med på alt vi gjør. Tørker jeg støv får han egen bøtte og klut, støvsuger jeg så får han være med å holde støvsugeren, han hjelper meg med å legge klær i klesmaskinen når jeg vasker klær. Når jeg baker så får han en liten bolle med mel og en litt vann i et krus og en sleiv så «baker» han også. -Vi drar og ser på biler, tog og brannstasjonen. Han elsker alt med kjøretøy! Anonymkode: b5644...818 1
Marisana Skrevet 9. juli 2020 #11 Skrevet 9. juli 2020 Vi blåser såpebobler (også innendørs), bygger klosser, har danseparty på stua med favorittmusikken hennes (akkurat nå er det «hode, skulder, kne og tå», fortsetter det i det får jeg stramme lår og rumpe i løpet av ferien 😂), går turer både i oppholdsvær og i regnvær da hun elsker regn og sølepytter (bruker ikke vogna på tur), leser bøker, finner frem gymmatta og lar henne hoppe og herje på den (ellers gjør hun det i sofaen...) og finner frem vannleker hun egentlig har utendørs og bruker dem på badet her er barnehagen stengt hele juli, og hun er også veldig aktiv 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå