Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullførte ikke VGS, jeg havnet i en ulykke 3 året allmennfag og sluttet i løpet av det første semesteret det året. Det viste seg at ulykken var mer alvorlig enn de trodde, men det kom ikke frem før mange år senere. Nå er jeg nesten 40, ble ufør den gangen som følge av varige men, og har endelig fått såpass oppfølging og hjelp at jeg kan fungere litt i hverdagen.  Jeg kan ikke begynne på skolen eller noe, men tenkte kanskje at jeg kan fullføre via privatisteksamen, jeg har jo 2 års skolegang og var inne i 3 året når jeg sluttet så kanskje jeg ikke må ta alt opp? Vet noen hvem jeg skal ta kontakt med? 

Anonymkode: ddecc...fd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med veileder på skolen

Anonymkode: 5b754...3d7

AnonymBruker
Skrevet

Ja ta kontakt med skole og du kan også få gratis rådgivning ved privatistskoler. Men hva vil du med vitnemålet? Det er så mange ulike veier å gå. Fagskole, vitnemål, kompetansebevis etc..

Anonymkode: 59d63...7c2

AnonymBruker
Skrevet

nei du kontakter ikke skolen. du kontakter fylkeskommunen og opplæringskontoret om du har spørsmål ang å ta fag som privatist

Anonymkode: afa1f...0ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det mer som regel den videregående skolen du har gått på som kan veilede deg i hvordan du kan fullføre løpet du har påbegynt hos dem. Mye har nok endret seg siden du sist gikk på vgs, og det er helt andre navn og koder på fagene. Det å sette sammen et vitnemål på bakgrunn av fagene du har fra før er det altså din gamle skole som skal hjelpe deg med.

Selv om du går og tar de manglende fagene på f.eks. Sonans eller gjennom fylkeskommunen, er det også din gamle skole som kommer til å utstede vitnemålet. (Hvis du ikke går for å bare ta de seks studiekompetansefagene, og søke opptak gjennom 23/5-regelen, da kan vel hvem som helst utstede kompetansebeviset).

Anonymkode: d2648...628

Skrevet

hva er målet ditt? Høyere utdanning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...