Gjest maud Skrevet 16. september 2002 #1 Skrevet 16. september 2002 Er det bare jeg som er skeptisk til disse vaksinene.To barn døde i Sverige av Hib-vaksinen noen år siden.Hvorfor blir man presset til å ta disse vaksinene? :blunke:
Gjest Lottemor Skrevet 16. september 2002 #2 Skrevet 16. september 2002 Man blir faktisk ikke presset ,vi som foreldre har et valg om vi vil gi barna våre vaksinene eller ikke.... Er bare det at det er få tallet som vet om at de kan la vær og de fleste som vet at man kan la vær gir vaksinene til barna alikavel,netopp fordi at det er for barnets beste... Jeg er veldig skeptisk til MRR vaksinen og det er pga media....det finnes ingen statistikker på hvor mange som blir rammet av alvorlige bivirkninger fordi at legen som forsket på dette ble sett på som useriøs av sine kolegarerr og derme vil de ikke ta hans resultater og statistiker alvorlig...Han hadde vist vert veldig useriøs i sin forsking.... det finnes der i mot statistik fra Damark som sier at 3 av 1000 barn har død av å ikke få vasinen.... Siden leger og Helsestasjoner ikke vet nokk om bivirkningene på MRR-vasinen kan man da vente til barnet er kommet over 15 månder før man gir dem vasinen og da kan man få den oppdelt.... Det er nemmelig spekulasjoner i at barnets umunforsvar ikke er sterkt nokk til å takle disse tre vaskinene på en gang nå de er 15 månder og denne alderene er også alderen der de mener at autisme utvikles.....og de spekulere no på om det er en sammenheng mellom reaksjonere på vasinen og utviklingen av autisme..... Jeg personlig har valgt å utsette å gi vasinen til min datter og vil få den oppdelt,men det er no på helsestasjoen som vi går 6 månders vente tid på den oppdelte MRR-vasinen....
Henna Skrevet 16. september 2002 #3 Skrevet 16. september 2002 Var selv meget skeptisk til dette. Men valgte allikevel å ta den. Da jeg synes det er mer skummelt utfallet av hva som kan skje hvis en ikke tar den. Leste for en stund siden at det var fryktet en epidemi, i Danmark eller Sverige tror jeg, fordi foreldre valgte å ikke vaksinere barna sine. Hvis du søker litt på internett finner du helt sikkert noe om det. Det står det også om hvilke spesielle grupper barn som er mer utsatt for å reagere på disse vaksinene, som bla. barn med svakt immunforsvar(som har vært MYE syk første leveåret), barn med diverse sykdommer m.m Let deg fram! Husker ikke helt hvor sidene er. Husker et av diskusjonsprogrammene på TV2 (tabloid, holmgang?) hadde om dette og også nettsider med fakta og linker. Men det er jo en stund siden da... Og ikke minst : snakk med helsestasjonen, de er jo oppdatert. Be om fakta og ikke deres egne meninger.
Gjest motorrypa Skrevet 16. september 2002 #4 Skrevet 16. september 2002 nei du er nok ikke alene om å være skeptisk til alle disse vaksinene. jeg er også spesielt skeptisk til sprøytene som blandes. jeg kommer ikke til å vaksinere ungen min med disse som er flere i en opplegget. kommer til å forlange å få dem hver for seg synes det er skummelt med alt som blandes klem fra motorrypa 23+1
Gjest Pysa Skrevet 16. september 2002 #5 Skrevet 16. september 2002 Jeg spurte på helsestasjonen om det gikk an å få delt oppp MMR vaksinen.Fikk da beskjed om at det ikke gikk an i Norge.Viss det ikke stemmer håper jeg at noen skriver om det her. Jeg ønsker å få delt opp vaksinen, betaler gjerne selv
Gjest Lottemor Skrevet 16. september 2002 #6 Skrevet 16. september 2002 Jo da det går fint ann å dele opp MRR -vasinen i Norge...jeg ringte helsestasjonen som jeg går på og snakket om mine bekymmringer angående denne vaksinen og da fikk jeg beskje på at jeg kunne få den oppdelt gjennom fast legen min.... Så kontakt fast legen din og bestill den oppdelt,det skal gå fint ann,men det er lang vente liste på den ...... og jo lenger du venter etter 15 månder jo mindre sjangse er det for at den gir bivirkinger som Autisme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå