Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så innmari fort mett, enda jeg bare er 11 uker. 

Før svangerskapet kunne jeg fint spise to brødskiver og være akkurat passe mett, men nå? Jeg er heldig om jeg får ned en halv brødskive og da er jeg stapp mett, og må ligge helt i ro en liten stund etterpå. :blink:

Trodde ikke dette skulle komme før baby var stor? Er det flere som har det slik?? 

Anonymkode: 0339d...23a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så heldig. Da slipper du å bli diger. 

Anonymkode: b1dbf...603

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet at folk med kols o.l. blir rådet til å spise mindre men oftere, vil anta at det er for at det skal være mer plass til lungene å utvide seg? Blir vel kanskje litt sånn når man er gravid også. Men en halv brødskive er jo litt i underkant lite, må man jo spise kjempeofte:P Men kan vel bli bedre etterhvert. Er det enklere med mer flytende ting som yogrhut, grøt, supper osv?

Anonymkode: a4c70...b8b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det kan endre seg. Fram til uke 14 gikk jeg ned i vekt, var trøtt og uvel (kastet ikke opp) og hadde null appetitt. Etter dette fikk jeg enorm appetitt og spiste som en hest. 

Anonymkode: cbad3...018

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker mye heller å få i meg noe mat, for slik det er nå så svimler jeg store deler av dagen, og er sliten og trett. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at folk med kols o.l. blir rådet til å spise mindre men oftere, vil anta at det er for at det skal være mer plass til lungene å utvide seg? Blir vel kanskje litt sånn når man er gravid også. Men en halv brødskive er jo litt i underkant lite, må man jo spise kjempeofte:P Men kan vel bli bedre etterhvert. Er det enklere med mer flytende ting som yogrhut, grøt, supper osv?

Anonymkode: a4c70...b8b

Kan godt hende det er noe med det! Ja, en halv brødskive er altfor lite for meg. Jeg må spise hyppig, og da hvile etter det igjen. Så går mye tid til å spise/hvile, og deretter svimle og være trett... Lettere måltider som de tingene du nevner, har ikke hatt noen betydning, uheldigvis. Blir like fort mett av alt. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det kan endre seg. Fram til uke 14 gikk jeg ned i vekt, var trøtt og uvel (kastet ikke opp) og hadde null appetitt. Etter dette fikk jeg enorm appetitt og spiste som en hest. 

Jeg håper det samme skjer med meg om noen få uker! Høres ordentlig godt ut å spise masse mat!! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper det samme skjer med meg om noen få uker! Høres ordentlig godt ut å spise masse mat!! 

Ts

Det håper jeg også! 

Jeg tror altså jeg sov 16 timer i døgnet de første 13-14 ukene, og fikk altså ikke i meg mat. Samboer hadde satt noe smågodt i skåler på bordet før et besøk, og jeg kjente altså lukten av det fra andre siden av stua og ble dødskvalm. 

Så endret det seg, som sagt, og jeg fikk litt for god appetitt, heldigvis mest på vanlig mat. Maten smakte så godt, og jeg åt grønnsakssuppe, spagetti bolognese og grovbrød med brunost i ganske store mengder. La på meg selvsagt, men følte meg frisk og rask og sunn. Helt på slutten var det fullt etter en halv brødskive, men den perioden varer jo ikke så lenge, og etter det (altså fødsel) smaker mat (og kaffe!) helt nydelig godt igjen. :fnise: 

Jeg la på meg 15 kg (ser bort fra de kiloene jeg gikk ned) og var tilbake til vanlig vekt etter ca 8 mnd, men da justerte jeg ikke kosthold og trente ikke utover 1-2 timer tur med vogna hver dag. 

Håper du får tilbake matlysten! Det er så viktig å fungere i hverdagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I svangerskap to hadde jeg ikke matlyst, ble fort mett. La kun på meg en kg under hele graviditeten. Må legge til at jeg er overvektig og at barnet kom ut friskt og i normal størrelse likevel.

Anonymkode: 67e49...2c1

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer mye rart med appetitten i graviditeten, og det går gjerne i faser. Jeg har både vært gjennom ulvehunger, null matlyst (både med og uten kvalme involvert) og normal matlyst. Jeg ble også i dårlig form da jeg spiste lite, så jeg prøvde å spise oftere da, siden jeg orket lite om gangen.

Anonymkode: 760e1...bea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...