Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket med eksen her om dagen. Han har alltid vært grepet av "MÅ ha den nyeste telefonmodellen" hysteri, og har byttet en gang i året stort sett. Nå skrøt han av at han hadde droppet det i fjor og hadde en hele to år gammel mobil.... Det var bare skryt, tenk han hadde en to år gammel mobil, noe han knapt har hatt før...! 

Jeg rister litt på hodet av denne kjøpemanien. Men selv om jeg kan forstå at folk vil bytte og ha det nyeste (det er jo lett å forstå at det er stas), så skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder å bruke penger på noe nytt, når den du har fremdeles fungerer utmerket? (ser bort i fra de som får mobil helt dekket av jobben)

Min mobil er 3 år og en iphone 7. Det er mange modeller som har kommet på markedet etter den, så det er en "gammel" modell, selv om jeg kjøpte den ny for tre år siden. Da var den ikke siste skrik lenger, da heller. Jeg ser for meg å kanskje bytte i løpet av det neste året, fordi jeg merker at den nå må lades oftere. Dette med dårligere batteri er jo noe som går stadig fortere nedoverbakke når det først har begynt med en tlf. Fire år er gammelt for en iphone. 

Hvor gammel er din mobil? Hvor ofte bytter du ca? Hva synes du om dette kjøpehysteriet som råder på markedet, hvor folk skal ha den nyeste modellen hele tiden?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke kjøret med nyeste mobil.. ei jeg kjenner stod til og med i kø på elkjøp da en eller annen iPhone ble lagt ut for salg. Til 10.000!!! 

Jeg har en samsung et eller anna kjøpt i 2017, og den planlegger jeg å ha til den slutter å fungere. 

Anonymkode: d1f07...643

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Min mobil er ca 4 år(Samsung), kjøper ikke ny før den gamle er ødelagt. Jeg syns det er galskap med dette kjøpehysteriet og sløsing av penger.

AnonymBruker
Skrevet

Men ja jeg merker dette med batteriet, hadde 100% i morres og nå er den på 22%. Har med powerbank i veska og må lade i bilen nå og da også. Batteriet på denne er integrert så det er ikke bare å bytte selv heller som før i tida. 

Anonymkode: d1f07...643

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte ny mobil (Samsung) i desember i fjor, da byttet jeg ut min over 3 år gamle huawei som begynte å streike. Jobber innen IT og er avhengig av å kunne teste en del funksjoner på mobil, så da ble det ny. Håper å ha denne i minst 2-3 år :)

Anonymkode: 517c7...83c

Skrevet (endret)

Min er mellom 8 og 10 år gammel. 

Den jeg hadde før det hadde jeg i rundt 10 år.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3år. Samsung s7. 

Bytter når batteri blir dårlig. Hos meg oftest batteri blir dårlig og holder ikke på strøm. Har aldri knust mobil .....

Så denne S7 blir med meg utover året og kanskje lenger ....

Anonymkode: 20d54...62d

AnonymBruker
Skrevet

Denne er fire måneder gammel. Bytter telefon omtrent årlig. Er ikke verre enn folk som bruker penger på vesker, sko, sminke, tv-spill eller utstyr til fjellturer. 

Anonymkode: 4d660...095

AnonymBruker
Skrevet

iPhone 1,5 år gammel. Pleier å bytte hvert andre år, så får se om det blir en ny i høst. 

Anonymkode: 5a952...df6

Gjest Nala79
Skrevet

Min Samsung kjøpte jeg i 2016.. Har den fremdeles.. :)

AnonymBruker
Skrevet

iPhone 6 pluss

Kjempe fornøyd så skjønner ikke hvorfor jeg skal bytte. Eller: det eneste som lokker litt er at det fins endel mobiler med bedre kamera. Ikke dårlig dette heller da.

Har behandlet batteriet pent ( nesten adri under 40 % eller over 80 %) så det er ganske greit. Men kan også ha med å gjøre jeg ikke er så mye på mobilen når jeg farter rundt i verden uten enn å høre lyd, og det tar lite strøm.

Anonymkode: fb987...b45

Skrevet (endret)

Min er snart 2,5 år, har planlagt å kjøpe ny om et halvt år, eller neste vår. Det er en del ved telefonen jeg har nå som jeg er ganske misfornøyd med, så det blir å gå tilbake til iPhone. Skifter fra Huawei p20 pro. 

Endret av Kala
Skrevet

Min er snart 1,5 år. Forrige ble nesten 4 år før batteriet var så dårlig at jeg måtte lade den flere ganger om dagen. Kjøper ikke ny bare for å gjøre det. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

5 dager gammel. Siste var 3 år og en dårleg telefon.

Skrevet

3 år gammel,begynner å bli litt dårlig batteri ,men håper den varer en god stund til. Syns det er så kjedelig ting og bruke penger på

Skrevet

Jeg har akkurat kjøpt meg en ny nå. Det er ca en måned siden. Forrige hadde jeg i tre år, og den før der hadde jeg også i tre år. Felles for dem var at batteriene ble for dårlige og at maskinvaren etterhvert ble umoderne og for snau slik at de nyeste appene rett og slett ble for tunge. Jeg kjøper aldri toppmodeller. Det er mulig de ville vart etpar år til. 

AnonymBruker
Skrevet

Den er vel litt over to år, tenker jeg. 

Jeg pleier å ha dem en to-tre år før jeg bytter. Før var jeg sånn som byttet når de gikk fysisk i stykker, nå har jeg bedre råd og kjøper nytt når jeg har lyst. Syns det er litt moro å bruke penger på dingser! 😁

Anonymkode: 37155...338

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...