AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #21 Skrevet 9. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Savner ikke å jobbe i byrå, nei!😅 Utenom Corona-tider så finnes det ikke ensomt på kontoret. Jobber selvstendig men alle andre kollegaer prater jeg jo med. Har fleksitid og så lenge jeg har timer til gode så kan jeg jobbe halv dag hvis det skulle passe. Har hatt hjemmekontor siden 12 mars, har jo alt digitalt nå. Anonymkode: f161d...1d5 Hehe, der skjønner jeg. Er ikke stor fan selv merker jeg. Føler jeg gjør så mye for en utrolig dårlig lønn. Går heller ikke opp, sjefen min mener jeg har mer enn nok. Blir noen Finn søk ja. Takker for at du tok deg tid til å svare 😊 Anonymkode: ca451...6a4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #22 Skrevet 9. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det tipper jeg at det gjør. Det er et fint miljø, derfor blir man litt stuck 😄 trives du med null interntid? Har du noen gode råd og tips til en som er litt demotivert og lei av jobben?😊 Anonymkode: ca451...6a4 Vi har også fint miljø, når vi er på kontoret da. Sitter hjemme nå. Jeg håndterer timekravet fordi jeg er effektiv og klarer å levere over målet som settes uten særlig problemer. Råd? Søk ny jobb. Les finn, jeg vet at vi kommer til å annonsere etter flere i sommer. Lønn høres kjedelig ut. Anonymkode: 30175...4b7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #23 Skrevet 10. juli 2020 Gjennomsnittslønnen for autorisert regnskapsfører er ca. 650K ifølge Regnskap Norge, så ja, du tjener veldig lite. Jeg har to års erfaring i et stort regnskapsbyrå og ingen autorisasjon, og tjener 450K. Bor i et annet sted i landet, hadde nok forventet mer hvis jeg bodde i Oslo/Bærum mtp. bokostnader. Dog har lønna mi stått stille siden oppstart, noe som jeg opplever som svært demotiverende ettersom jeg har fått mye mer ansvar og de fakturerer tiden min ut med 900-1000 per time.. Blir autorisert i høst og søker meg nok en annen jobb. Tenker også er intern stilling i en større bedrift. Trives ikke så godt på byrå, mest pga. det uendelige faktureringsgrad-maset og null lønnsutvikling, men også det å hele tiden ha nye kunder å forholde seg til, rydde opp i kundens rot osv. Virker som dårlig lønnsutvikling er en gjenganger hos regnskapsbyrå. Anonymkode: 89ea8...a49
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #24 Skrevet 10. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittslønnen for autorisert regnskapsfører er ca. 650K ifølge Regnskap Norge, så ja, du tjener veldig lite. Jeg har to års erfaring i et stort regnskapsbyrå og ingen autorisasjon, og tjener 450K. Bor i et annet sted i landet, hadde nok forventet mer hvis jeg bodde i Oslo/Bærum mtp. bokostnader. Dog har lønna mi stått stille siden oppstart, noe som jeg opplever som svært demotiverende ettersom jeg har fått mye mer ansvar og de fakturerer tiden min ut med 900-1000 per time.. Blir autorisert i høst og søker meg nok en annen jobb. Tenker også er intern stilling i en større bedrift. Trives ikke så godt på byrå, mest pga. det uendelige faktureringsgrad-maset og null lønnsutvikling, men også det å hele tiden ha nye kunder å forholde seg til, rydde opp i kundens rot osv. Virker som dårlig lønnsutvikling er en gjenganger hos regnskapsbyrå. Anonymkode: 89ea8...a49 Det er akkurat som jeg skulle sagt det selv. Konstant nye kunder å forholde seg til som man må mase på, hvor skal jeg sette tiden nå.. må konstant følge med at jeg skriver tiden min riktig. Jeg vil ha en jobb der jeg kommer på jobb og gjør jobben jeg skal uten å måtte stresse med faktureringsgraden. Lønnen er utrolig dårlig ja. hva ser du for deg et annet sted? Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #25 Skrevet 10. juli 2020 Jeg jobber i innlandet på et byrå, autorisert på 3. Året. Og har 520 000 i året. Anonymkode: fc6cb...c59
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2020 #26 Skrevet 10. juli 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. takk for svar. Jeg jobber i Bærum. Gikk til sjefen min og spurte om lønnsforhøyelse og viste til at lønnsnivået for en autorisert er en del høyere. Fikk avslag😊 Trengte erfaring. Det teller høyere enn autorisasjon. jobber du i byrå? Anonymkode: ca451...6a4 Ja, jobber i byrå. Jeg har tenkt på om jeg skal starte for meg selv etter corona... deilig å styre dagene selv, og da hadde jeg ikke behøvd å jobbe 100%. Men ville hatt en kollega, så vet ikke hvor jeg skulle funnet en annen å starte sammen med. 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lønnen i en bedrift med 30 ansatte. Ikke noe timelønnede men litt overtid og Kemner/NAV kontakt. Jobber veldig lite ekstra og tjener 650´ i året. Har det som plimmen i eggen vil jeg si:) Og det er i Oslo. Anonymkode: f161d...1d5 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt med lønn inkludert avstemminger/rapporteringer, og er ikke autorisert nå. Tja... Så lenge jeg planlegger dagene mine så har jeg oppgaver for 8-16. Jobber veldig sjeldent noe mer enn det, kanskje litt ekstra i årsoppgjøret bare men ikke noe å snakke om. Skulle jeg hatt for mye å gjøre så er det 2 stykker på regnskapsavdelingen som kan steppe inn på alle oppgavene mine, og jeg kan steppe inn for dem. Anonymkode: f161d...1d5 Kan jeg spørre, hvilke oppg har du? Jeg har jo regnskap og lønn på selskap med 50 ansatte og det er jo bare deler av arbeidet mitt. Jeg kjører lønn, følger opp sykemeldinger, bistår i konflikter osv. Klarer du å fylle en 100% stilling med bare lønnsarbeid med 30 ansatte? Anonymkode: 634b2...a2c
exlybris Skrevet 10. juli 2020 #27 Skrevet 10. juli 2020 (endret) 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jobber i byrå. Jeg har tenkt på om jeg skal starte for meg selv etter corona... deilig å styre dagene selv, og da hadde jeg ikke behøvd å jobbe 100%. Men ville hatt en kollega, så vet ikke hvor jeg skulle funnet en annen å starte sammen med. Kan jeg spørre, hvilke oppg har du? Jeg har jo regnskap og lønn på selskap med 50 ansatte og det er jo bare deler av arbeidet mitt. Jeg kjører lønn, følger opp sykemeldinger, bistår i konflikter osv. Klarer du å fylle en 100% stilling med bare lønnsarbeid med 30 ansatte? Anonymkode: 634b2...a2c 17 timer siden, AnonymBruker skrev: ja, jobber i byrå. Jeg har tenkt på om jeg skal starte for meg selv etter corona... deilig å styre dagene selv, og da hadde jeg ikke behøvd å jobbe 100%. Men ville hatt en kollega, så vet ikke hvor jeg skulle funnet en annen å starte sammen med. Endret 11. juli 2020 av exlybris 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå