AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hei. jeg er autorisert regnskapsfører som jobber i byrå med egen kundebase og med regnskap fra A-Å. Jeg må fakturere alle Kunder og har ikke mulighet til å skrive interntid, da skal det være sære tilfeller. hvordan har dere det som jobber I byrå? Jeg er så nysgjerrig på dere som jobber som lønnsmedarbeider i større bedrift. Hvordan er hverdagen deres? Samarbeider dere, hvordan er lønnen? Jeg har hørt rykter at det er en mer «behagelig» arbeidsdag med minst like bra lønn. Jeg har en fastlønn på 465.000. Har bonus ved siden av. Er som sagt autorisert og har jobbet i 5 år. Jeg synes ikke lønnen samsvarer med arbeidsoppgavene i mitt tilfelle. Håper noen som jobber med lønn kan komme med noen tips og forklare arbeidsdagen sin. Takk på forhånd 😊 Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Jeg synes du tjener veldig lite. Sjefen mil vil få tak i en autorisert regnskapsfører, og jeg vet at han er villig til å betale en god del mer enn det du tjener. Jeg hørte at det er en stor etterspørsel for autorisert regnskapsfører. Men detter er i Oslo, det kan hende at du jobber i en mindre sted. Anonymkode: a9cd5...a4c 4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Du tjener lite. Som butikkmedarbeider hadde jeg 462 000 i fjor. Jeg jobbet riktig nok litt overtid, men alikevel.... Tror jeg har 440 000 fast. Du har utdannelse + 5 års erfaring. Anonymkode: e3249...47d 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Jeg har fått mål om å ha 85% fakturerbar tid. Har noen interne arbeidsoppgaver også. Men alle hos oss har noe interntid. Jeg jobber i Oslo, og har 15 års erfaring, men jeg tror de som er uautorisert ligger på din lønn ca. Anonymkode: 634b2...a2c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tjener lite. Som butikkmedarbeider hadde jeg 462 000 i fjor. Jeg jobbet riktig nok litt overtid, men alikevel.... Tror jeg har 440 000 fast. Du har utdannelse + 5 års erfaring. Anonymkode: e3249...47d Tusen takk for svar 😊 Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått mål om å ha 85% fakturerbar tid. Har noen interne arbeidsoppgaver også. Men alle hos oss har noe interntid. Jeg jobber i Oslo, og har 15 års erfaring, men jeg tror de som er uautorisert ligger på din lønn ca. Anonymkode: 634b2...a2c Hei. takk for svar. Jeg jobber i Bærum. Gikk til sjefen min og spurte om lønnsforhøyelse og viste til at lønnsnivået for en autorisert er en del høyere. Fikk avslag😊 Trengte erfaring. Det teller høyere enn autorisasjon. jobber du i byrå? Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 Jeg har lønnen i en bedrift med 30 ansatte. Ikke noe timelønnede men litt overtid og Kemner/NAV kontakt. Jobber veldig lite ekstra og tjener 650´ i året. Har det som plimmen i eggen vil jeg si:) Og det er i Oslo. Anonymkode: f161d...1d5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du tjener veldig lite. Sjefen mil vil få tak i en autorisert regnskapsfører, og jeg vet at han er villig til å betale en god del mer enn det du tjener. Jeg hørte at det er en stor etterspørsel for autorisert regnskapsfører. Men detter er i Oslo, det kan hende at du jobber i en mindre sted. Anonymkode: a9cd5...a4c Hei. takk for svar. jeg jobber i Bærum. Ser at lønnen min er ganske dårlig ja. Man tjener dog mindre i byrå enn som eneste ansatt i en bedrift. Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lønnen i en bedrift med 30 ansatte. Ikke noe timelønnede men litt overtid og Kemner/NAV kontakt. Jobber veldig lite ekstra og tjener 650´ i året. Har det som plimmen i eggen vil jeg si:) Og det er i Oslo. Anonymkode: f161d...1d5 Takk for svar 😊 Å, det hørtes ut som en drøm. Har du kun lønnen, ikke regnskapet ? Er du autorisert ? Og hvordan ser hverdagen din ut? Kan du samarbeide med noen? bare spør jeg, veldig nysgjerrig 😀 Anonymkode: ca451...6a4
isw Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 Du burde tjent i overkant av 600.000. Eller som et minimum 35-40% av det du fakturerer ut. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #11 Skrevet 9. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Takk for svar 😊 Å, det hørtes ut som en drøm. Har du kun lønnen, ikke regnskapet ? Er du autorisert ? Og hvordan ser hverdagen din ut? Kan du samarbeide med noen? bare spør jeg, veldig nysgjerrig 😀 Anonymkode: ca451...6a4 Alt med lønn inkludert avstemminger/rapporteringer, og er ikke autorisert nå. Tja... Så lenge jeg planlegger dagene mine så har jeg oppgaver for 8-16. Jobber veldig sjeldent noe mer enn det, kanskje litt ekstra i årsoppgjøret bare men ikke noe å snakke om. Skulle jeg hatt for mye å gjøre så er det 2 stykker på regnskapsavdelingen som kan steppe inn på alle oppgavene mine, og jeg kan steppe inn for dem. Anonymkode: f161d...1d5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #12 Skrevet 9. juli 2020 5 minutter siden, isw skrev: Du burde tjent i overkant av 600.000. Eller som et minimum 35-40% av det du fakturerer ut. Takk for svar. Kan si meg enig der ja 😉 sjefen var ikke helt enig derimot. Veldig fint miljø på jobb, men demotiverende lønnsmessig dessverre. Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #13 Skrevet 9. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kan si meg enig der ja 😉 sjefen var ikke helt enig derimot. Veldig fint miljø på jobb, men demotiverende lønnsmessig dessverre. Anonymkode: ca451...6a4 Det finnes andre som vil gi deg mer. Jeg er autorisert med 12 års erfaring og tjener rett under 700 000. Men hverdagen er som du beskriver, nitid timeføring og null interntid. Anonymkode: 30175...4b7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #14 Skrevet 9. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alt med lønn inkludert avstemminger/rapporteringer, og er ikke autorisert nå. Tja... Så lenge jeg planlegger dagene mine så har jeg oppgaver for 8-16. Jobber veldig sjeldent noe mer enn det, kanskje litt ekstra i årsoppgjøret bare men ikke noe å snakke om. Skulle jeg hatt for mye å gjøre så er det 2 stykker på regnskapsavdelingen som kan steppe inn på alle oppgavene mine, og jeg kan steppe inn for dem. Anonymkode: f161d...1d5 Dette hjelper mye, takk for svar. Jeg har 19 lønnskunder som igjen har sine ansatte og regnskap fra a-å ved siden av. Ser at hverdagen kan bli betraktelig mye bedre enn det jeg har 😆 Er det ensomt, kan du ha hjemmekontor og om du har gjort det du skal etter 5-6 timer en dag, må du ta igjen de timene en annen dag, eller holder det faktisk at du gjør det du skal gjøre? I tillegg har du fleksitid? Anonymkode: ca451...6a4
isw Skrevet 9. juli 2020 #15 Skrevet 9. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Kan si meg enig der ja 😉 sjefen var ikke helt enig derimot. Veldig fint miljø på jobb, men demotiverende lønnsmessig dessverre. Anonymkode: ca451...6a4 Skjønner det - tror egentlig den beste løsningen er at du søker deg videre - kanskje til et konsulentselskap hvor du får bedre utfordringer og bedre lønn. Historien din er absolutt ikke unik. Veldig typisk for små regnskapsselskaper der gjerne daglig leder og eier tjener 2-3 mill i året og underbetaler sine medarbeidere. Hvor du f.eks fakturerer ut 1500 timer x 700 kr og sitter igjen med 20-25% i fastlønn. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #16 Skrevet 9. juli 2020 Jeg jobber som autorisert regnskapsfører på et regnskapskontor og har 640 000kr. Ca 15 års erfaring. Jeg har jobbet internt i lønnsavdeling før, trivdes ikke og lønna var ganske dårlig. Da trivdes jeg bedre og tjente bedre som økonomiansvarlig i en mindre bedrift. Det var svært selvstendig arbeid og jeg organiserte arbeidet mitt i så stor grad at jeg knapt arbeidet overtid i det hele tatt. Dessverre ble selskapet solgt. Anonymkode: 1ec48...d27
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #17 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette hjelper mye, takk for svar. Jeg har 19 lønnskunder som igjen har sine ansatte og regnskap fra a-å ved siden av. Ser at hverdagen kan bli betraktelig mye bedre enn det jeg har 😆 Er det ensomt, kan du ha hjemmekontor og om du har gjort det du skal etter 5-6 timer en dag, må du ta igjen de timene en annen dag, eller holder det faktisk at du gjør det du skal gjøre? I tillegg har du fleksitid? Anonymkode: ca451...6a4 Savner ikke å jobbe i byrå, nei!😅 Utenom Corona-tider så finnes det ikke ensomt på kontoret. Jobber selvstendig men alle andre kollegaer prater jeg jo med. Har fleksitid og så lenge jeg har timer til gode så kan jeg jobbe halv dag hvis det skulle passe. Har hatt hjemmekontor siden 12 mars, har jo alt digitalt nå. Anonymkode: f161d...1d5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #18 Skrevet 9. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes andre som vil gi deg mer. Jeg er autorisert med 12 års erfaring og tjener rett under 700 000. Men hverdagen er som du beskriver, nitid timeføring og null interntid. Anonymkode: 30175...4b7 Takk for svar. Det tipper jeg at det gjør. Det er et fint miljø, derfor blir man litt stuck 😄 trives du med null interntid? Har du noen gode råd og tips til en som er litt demotivert og lei av jobben?😊 Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #19 Skrevet 9. juli 2020 11 minutter siden, isw skrev: Skjønner det - tror egentlig den beste løsningen er at du søker deg videre - kanskje til et konsulentselskap hvor du får bedre utfordringer og bedre lønn. Historien din er absolutt ikke unik. Veldig typisk for små regnskapsselskaper der gjerne daglig leder og eier tjener 2-3 mill i året og underbetaler sine medarbeidere. Hvor du f.eks fakturerer ut 1500 timer x 700 kr og sitter igjen med 20-25% i fastlønn. Takk for tips! Det blir nok fort det. Det er akkurat slik det er. Eierne tjener godt!🙂 konsulentselskap ja. Skal sjekke opp 👍 Anonymkode: ca451...6a4
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #20 Skrevet 9. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber som autorisert regnskapsfører på et regnskapskontor og har 640 000kr. Ca 15 års erfaring. Jeg har jobbet internt i lønnsavdeling før, trivdes ikke og lønna var ganske dårlig. Da trivdes jeg bedre og tjente bedre som økonomiansvarlig i en mindre bedrift. Det var svært selvstendig arbeid og jeg organiserte arbeidet mitt i så stor grad at jeg knapt arbeidet overtid i det hele tatt. Dessverre ble selskapet solgt. Anonymkode: 1ec48...d27 Hei. Og tusen takk for svar. jeg har tenkt litt i retning av økonomiansvarlig, men da har jeg ingen mulighet til å spørre andre rundt meg og jeg har også tenkt at det må være svært ensomt og litt skummelt? Tar jeg feil? Jeg er ekstremt ekstrovert, så yrke jeg har valgt er jo utfordrende sånn sett 😅 hva likte du ikke ved å jobbe i en lønnsavdeling utenom lønnen? Anonymkode: ca451...6a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå