AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Vi blir jo lært opp til at barn er drømmen, så da må vi jo gratulere den som blir gravid. Har selv 2 barn, men tenker at nå er det på tide at vi må tenke annerledes. Stenge igjen barnefabrikken i mange år, så vi slutter med overforbruket vårt. Gale forbrukersamfunnet, som igjen er nøkkelen til alle miljøproblemene. Derfor klarer jeg ikke å bli glad når noen blir gravide eller føder barn, jeg ser på det som sorg. Enda en slave som skal slite seg gjennom livet styrt av kapitalismen og forbrukersamfunnet. Befolkningen må ned i antall, kraftig ned. Halveres vil nok være det beste, det finnes ingen grunn til å øke befolkningstallet i et land. Anonymkode: 02c1a...3b5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Norge føder ikke nok barn til at vi skal klare oss de neste generasjonene, så ta det med ro. Anonymkode: 8da90...4bb 5
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Fødselstallene går ned i nesten alle land i hele verden. Grunnen til at vi fortsetter å bli flere er at langt flere enn før lever til de blir gamle. I Europa er fødselstallene veldig lave, så vi bør absolutt ikke få færre barn. Dersom du er opptatt av dette bør du heller støtte organisasjoner som driver med seksualopplysning og deler ut prevensjon i fattige land.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 Så du har to barn, men andre kan ikke får barn? Og det er ikke overbefolket i Norge (og Skandinavia) det vanlige er jobå få 2 barn. Ja noen får flere, men mange får ikke barn i det heletatt. Så folketallet her øker ikke så fryktelig mye. Anonymkode: 317fb...a33 11
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 (endret) Du kan jo se på denne statistikken: https://www.fn.no/Statistikk/Fruktbarhet Det er nå bare ett land som får 6 barn per kvinne (Niger), kun åtte land får 5 eller flere (alle i Afrika). For bare 20-30 år siden var det mange land som fikk 6-7 unger per kvinne. Endret 9. juli 2020 av Anonymus Notarius
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 Når du har to egne barn kan du ikke shame andre som velger å få barn. Jeg tenker at å gratulere noen som er gravid, er like naturlig som å gratulere noen som er blitt forlovet. Anonymkode: b3d81...532 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du har to egne barn kan du ikke shame andre som velger å få barn. Jeg tenker at å gratulere noen som er gravid, er like naturlig som å gratulere noen som er blitt forlovet. Anonymkode: b3d81...532 Ingen av delene i mine øyne. Anonymkode: 02c1a...3b5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 Så usympatisk du er! Det er greit at du har to barn selv, men du syns ikke det er en god nyhet når skal bli foreldre?! Det fødes for mange barn totalt i VERDEN, ja, men det er stor sjevfordeling mellom landene. I Norge fødes det for få barn, så vi bør applaudere dem som tar ansvar og føder nye barn her i landet vårt. Som en annen nevnte over her, er det mye bedre å gi penger til veldedige organisasjoner som hjelper med å få kvinner på skolen, så de slipper å giftes bort tidlig og bli fødemaskiner, samt organisasjoner som driver med seksualopplysning og deler ut kondomer. Det er skjevfordelingen det må gjøres noe med, vi kan ikke bare senke fødetallene i verden ved å utrydde befolkningen i Norge og andre land og la de holde på å formere seg i det uendelige i andre land. Anonymkode: 14f84...b7d 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 🙃 Da regner jeg med at du dyrker din egen mat og ikke etterlater deg farlig avfall (såpe i kloakken og diverse)? Så regner jeg med du har barna på hjemmeskole så du ikke bidrar til å overbelaste lærerne. Anonymkode: 5cc17...c4c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå