Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Når jeg overnatter til venninna mi så er det sånn at jeg aldri får mat på morgenen. Det verste er at hun bor med foreldrene sine, og de sier ikke at jeg skal komme ned og spise, jeg kan ikke lage mat selv i deres hus, det tørr jeg ikke. Det har vært sånn her lenge. Hun spiser normalt til vanlig, og før når jeg har vært her har jeg fått frokost og mat. Men nå aldri. Vanlige folk spiser da frokost. Bruker ikke å få mat før 15/16:00, noen ganger må jeg dra for å kjøpe meg mat. Dette er vel ikke normalt??

Anonymkode: 6b9ff...296

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det normale er at man spør 'kan jeg ta ei skive?' når man er hos venner og blir sulten 

Anonymkode: 513a0...d7e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt på deg i det siste? Kanskje dette er en til sånn sak hvor de slanker deg passivt. 

Anonymkode: fbaae...9e8

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Er vel bare å spør om du kan finne deg noe mat, men nei ikke vanlig å ikke tilby frokost.

Skrevet

Ropte de deg ned før, da? På begynnelsen ville de gjøre slik at du følte deg velkommen i nytt hjem, og de tenkte du ville stå opp og spise meg dem? Nå tenker de kanskje at du er trygg, og at de ikke vil forstyrre?

Vet du at de spiser? Går du ned på kjøkkenet og spør om det er noe du kan hjelpe med?

Gjest Alkoholist
Skrevet

Nei det er ikke normalt. Man byr gjestene sine mat. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Er dere som voksne å regne så kanskje foreldrene tenker at de ikke skal vekke deg på morgenen og at du selv tar ansvar for frokost. Hvis ikke må du jo bare forsyne deg, og er du der lenge så tilby deg å kjøpe med litt pålegg og slikt. Meget merkelig oppførsel av din venninne å ikke inkludere deg og da. 

Jeg finner det merkelig å ikke tilkalle alle til måltider,  men det er mange rare folk i verden.

Anonymkode: 2fc56...b73

AnonymBruker
Skrevet

Selv jeg som har medfødt defekte sosiale antenner, tar hintet - at du kanskje har brukt opp gjestfriheten fra din venninnes familie. På tide å finne noen andre å snylte på 😉

Anonymkode: 2924d...9a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke normalen. Men mange faktorer som spiller inn her da... våkner dere sent? Foreldrene er kanskje ferdig med nåde frokost og lunsj? 

Er du der ofte, tenker de kanskje at du ordner deg selv?

osv osv....

Anonymkode: da59d...2fa

Skrevet

Jeg tenker det er helt normalt og på sin plass å tilby seg å bidra med mat og middagslaging hvis man overnatter flere ganger hos noen.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje venninnen din tror at du er så husvarm at du selv sier ifra om du er sulten?

Skrevet
1 minutt siden, exictence skrev:

Jeg tenker det er helt normalt og på sin plass å tilby seg å bidra med mat og middagslaging hvis man overnatter flere ganger hos noen.

Kommer jo an på hvor gammel TS er.. siden venninna bor hos foreldre høres det ut som TS kan være ganske ung. Man ber jo ikke en 15 åring om å diske opp middag til seg fordi ungdommen har overnattet før? At hun ikke går å forsyner seg selv i kjøleskapet synes jeg er en bra ting, viser at hun har folkeskikk og respekt. 

TS: Du kan jo spørre venninna di: "Er ikke du sulten"? Om hun svarer nei, kan det jo være de er en småspist familie.. Noen er jo sånn, at de nærmest "glemmer" å spise. Da kan du jo si ifra til venninnen din at du er litt sulten, og om det er greit at du kan få noe å spise.

Hvor gammel er dere, og pleier venninnen å overnatte hos deg også, så dette er noe dere bytter på og en "jevnbyrdig" greie? 

Skrevet

Ikke normalt, man byr da overnattingsgjester på frokost og kaffe som et absolutt minimum :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt frokost, og da jeg var yngre tenkte jeg ikke på å tilby andre frokost når jeg ikke skulle spise selv uansett.

Hvor gamle er dere? Og hvorfor og hvor ofte overnatter du hos denne venninnen?

Er det sånn at de ikke spiser, eller spiser venninnen din mens du ikke får mat? Har du sagt fra at du er sulten og likevel ikke fått mat?

Anonymkode: 181aa...a49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...