AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Hvor lenge kan en åpnet pakke med Grilstad burgere bevares i kjøleskap? Pakken ble tatt opp av frysa på tirsdag og åpnet, og de resterende burgerne har ligget nå 2 dager i kjøleskap. Det står ikke på pakken hvor lenge de kan ligge i kjøleskap.. Anonymkode: 2e51c...4ee
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Er ikke regelen rundt 4 dager i kjøleskap, da? Anonymkode: 0e0fa...515
Jerry Lee Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Noen dager går bra. Men som alltid er regelen "se, lukt og smak" om man er i tvil. Det er nok helt greit.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 12 timer i kjøleskap. Anonymkode: 4fe35...929
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 Er de rå ? Så tenker jeg to dager. Men bruk sansene lukt og smak.
Jerry Lee Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 3 minutter siden, Catalina Culès skrev: Er de rå ? Så tenker jeg to dager. Men bruk sansene lukt og smak. Klart rå holder kortere enn krydrede og stekte. Men mat holder ofte lenger enn man tror. God mat blir ofte kastet bare man TROR den er dårlig. Så, ja...s,l&s er alltid lurt.
Million Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 Jeg pleier å si at åpnet ferskvare, ubehandlet kjøtt, fisk osv, er holdbare rundt tre dager. Men det kan lønne seg å lukte på det. Lukter det fremdeles som det skal ville jeg stekt det og spist det.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 11 minutter siden, Jerry Lee skrev: Klart rå holder kortere enn krydrede og stekte. Men mat holder ofte lenger enn man tror. God mat blir ofte kastet bare man TROR den er dårlig. Så, ja...s,l&s er alltid lurt. Nettopp, mange ser kun på holdbar til, datoen og kaster det om det kun har gått en dag over,uten å lukte. se eller smake. Ikke rart det er mye matsvinn.
Jerry Lee Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 4 minutter siden, Million skrev: Jeg pleier å si at åpnet ferskvare, ubehandlet kjøtt, fisk osv, er holdbare rundt tre dager. Men det kan lønne seg å lukte på det. Lukter det fremdeles som det skal ville jeg stekt det og spist det. Jeg er forsiktig med fisk og kylling. Men kaster ikke før jeg har prøvd det. Noen jeg kjenner kaster indrefilét omtrent på sekundet over midnatt til dato..... 🙈🙉🙊 De tror ikke at biff faktisk blir bedre av å ligge over dato.
Million Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Jeg er forsiktig med fisk og kylling. Men kaster ikke før jeg har prøvd det. Noen jeg kjenner kaster indrefilét omtrent på sekundet over midnatt til dato..... 🙈🙉🙊 De tror ikke at biff faktisk blir bedre av å ligge over dato. Eksen min er også sånn - hiver mat som er helt fin, fordi den er gått én dag forbi "Best før" datoen. Det er noe annet når det står "Siste forbruksdag" på en matvare. Da er jeg også litt nøyere.
Jerry Lee Skrevet 9. juli 2020 #11 Skrevet 9. juli 2020 3 minutter siden, Million skrev: Eksen min er også sånn - hiver mat som er helt fin, fordi den er gått én dag forbi "Best før" datoen. Det er noe annet når det står "Siste forbruksdag" på en matvare. Da er jeg også litt nøyere. Helt på trynet, spør du meg. Men selv da kan (er som regel) maten være fullgod. Men kaster ikke før man har prøvd den. Klart...noe som er grått, slimete og lukter surt kaster man.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #12 Skrevet 9. juli 2020 2 timer siden, Catalina Culès skrev: Er de rå ? Så tenker jeg to dager. Men bruk sansene lukt og smak. Burgerne er rå. De luktet helt normalt, men har klistra seg veldig sammen. Men de skal jo helst tilberedes fra frossen tilstand, så det er vel sånn de blir i kjøleskap. Satser på at de funker, og spiser de siste i dag. Anonymkode: 2e51c...4ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå