Gå til innhold

bør jeg ta koronatesten pga mamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg studerer i Oslo, og skal besøke mamma i en annen by. Hun har nylig fått brystkreft, og ettersom jeg jobber i resturant er jeg veldig redd for at jeg kanskje kan ha korona. Jeg har ingen symptomer på at jeg er syk, men bør jeg allikevel ringe legen og si at jeg har symptom sånn at jeg kan teste meg før jeg drar? hva hadde dere gjort i såfall? 

Anonymkode: a0dce...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde testet meg. 

Men hvis prøven viser seg å være negativ, så må du holde deg unna andre mennesker enn moren din fra testen er tatt - for du kan jo egentlig bli smittet når som helst...

Skrevet

Test deg og bruk maske frem til du skal treffe moren din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen symptomer, men vil lyge på deg noen så du får tatt test? 😮😮

Anonymkode: 63975...9e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skader ikke å teste seg.

Anonymkode: 0e89f...ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig ikke så dumt i denne situasjonen. Nå er heller ikke kapasiteten sprengt slik som før, så hun tar heller ikke noen andres plass. Jeg ville gjort det. Men ts: du må holde deg i isolasjon fra test til du kommer til mor, ikke ta kollektivtransport heller.  Ellers vil et negativt testsvar være en falsk trygghet. 

Anonymkode: 6857a...3ea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å få tatt test nå uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å få tatt test nå uansett.

Åjo. Det er det. 

Anonymkode: 8ffcf...0a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

jeg studerer i Oslo, og skal besøke mamma i en annen by. Hun har nylig fått brystkreft, og ettersom jeg jobber i resturant er jeg veldig redd for at jeg kanskje kan ha korona. Jeg har ingen symptomer på at jeg er syk, men bør jeg allikevel ringe legen og si at jeg har symptom sånn at jeg kan teste meg før jeg drar? hva hadde dere gjort i såfall? 

Det hjelper ikke å teste. Testen er jo bare et øyeblikksbilde. Du må følge de smittevernsrådene vi alle var så gode på i april: Hold to meters avstand til mor, vær sammen med henne utendørs, vask hender og alt det der. Men helst bør du ikke besøke en i risikogruppe mens du jobber i restaurant.

Anonymkode: c6a08...33d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville faktisk løyet litt for å ta testen. Eller regelrett latt vær å besøke selv om det er innafor på en måte, men Din mor er i risikosonen og Oslo er den byen med størst smitte tall sånn sett, Og hvis du er bærer av corona og din mor får det så kan hun risikere å dø rett og slett. Jeg selv velger å ligge lavt angående eldre og syke nå, men det er meg. Blir stadig overrasket over hvor lite folk bryr seg fordi det er blitt mer og mer åpnet og folk sitter oppå hverandre og gir faen i DES.inf. 

Anonymkode: a5e8b...22f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig ikke så dumt i denne situasjonen. Nå er heller ikke kapasiteten sprengt slik som før, så hun tar heller ikke noen andres plass. Jeg ville gjort det. Men ts: du må holde deg i isolasjon fra test til du kommer til mor, ikke ta kollektivtransport heller.  Ellers vil et negativt testsvar være en falsk trygghet. 

Anonymkode: 6857a...3ea

Å lyge på seg symptomer er både dumt og uetisk 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åjo. Det er det. 

Anonymkode: 8ffcf...0a9

I Oslo kanskje? Jeg bor i en annen by på østlandet. Sendte melding til legen i 16-tiden i går. Hun ringte opp igjen fordi hun var på kontoret. Sendt til testing 08.00 i dag tidlig. Milde forkjølelsessymptomer

Anonymkode: d4291...253

AnonymBruker
Skrevet

hei! tok testen i dag, og fikk time samme dag som jeg ringte! takk for råd. 

-ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å ta testen hvis du ikke har symptomer. Da får du mest sannsynlig negativ test uansett. Det blir bare en falsk trygghet.

Anonymkode: 350c1...60a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt meningsløst å ta testen, du kan jo bli smittet på veien og med tanke på at du ikke har symptomer så kan du jo og få feil svar så det blir bare falsk trygghet.

Anonymkode: 4475f...dfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Er jo helt meningsløst å ta testen, du kan jo bli smittet på veien og med tanke på at du ikke har symptomer så kan du jo og få feil svar så det blir bare falsk trygghet.

Anonymkode: 4475f...dfa

det er mange som tar koronatesten uten symptomer. For eksempel er det mange arbeidsplasser i norge og utdanningsinstitusjoner )i utlandet) som krever at du tar koronatesten før du kan begynne, selv om du ikke har symptomer. Testen finner ut om du har koronaviruset i systemet eller ikke, uansett om du har symptomer eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

det er mange som tar koronatesten uten symptomer. For eksempel er det mange arbeidsplasser i norge og utdanningsinstitusjoner )i utlandet) som krever at du tar koronatesten før du kan begynne, selv om du ikke har symptomer. Testen finner ut om du har koronaviruset i systemet eller ikke, uansett om du har symptomer eller ikke. 

jaa! det er faktisk en del personer som aldri får symptomer selv om de har korona!

AnonymBruker
Skrevet

Ser Ts allerede har tatt testen, men vil gjerne svare dere som mener det er vanskelig å bli testet nå. Det er det altså ikke. Jeg bor i Oslo, og har de to siste dagene hatt litt sår hals - thats it. Ringte legen i dag tidlig og forklarte dette, fikk testet samme dag. 

Anonymkode: 7d9b0...dfe

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, sara2699 skrev:

jaa! det er faktisk en del personer som aldri får symptomer selv om de har korona!

Men de sier jo at det ikke vil slå ut på test hvis man ikke har symptomer

Anonymkode: a70bc...6ed

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men de sier jo at det ikke vil slå ut på test hvis man ikke har symptomer

Anonymkode: a70bc...6ed

https://www.bbc.com/news/health-53320155

man kan fortsatt få positiv på testen uten symptomer, det er bare større SANNSYNLIGHET for at du får negativ test uten symptomer. Det er en grunn til at mange arbeidsplasser og utdanningsinstitusjoner krever at alle testes for korona, selv uten symptomer. 

• Opprett ny...