Gå til innhold

bør jeg ta koronatesten pga mamma?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

jeg studerer i Oslo, og skal besøke mamma i en annen by. Hun har nylig fått brystkreft, og ettersom jeg jobber i resturant er jeg veldig redd for at jeg kanskje kan ha korona. Jeg har ingen symptomer på at jeg er syk, men bør jeg allikevel ringe legen og si at jeg har symptom sånn at jeg kan teste meg før jeg drar? hva hadde dere gjort i såfall? 

Anonymkode: a0dce...ae3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde testet meg. 

Men hvis prøven viser seg å være negativ, så må du holde deg unna andre mennesker enn moren din fra testen er tatt - for du kan jo egentlig bli smittet når som helst...

Skrevet

Test deg og bruk maske frem til du skal treffe moren din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen symptomer, men vil lyge på deg noen så du får tatt test? 😮😮

Anonymkode: 63975...9e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det skader ikke å teste seg.

Anonymkode: 0e89f...ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig ikke så dumt i denne situasjonen. Nå er heller ikke kapasiteten sprengt slik som før, så hun tar heller ikke noen andres plass. Jeg ville gjort det. Men ts: du må holde deg i isolasjon fra test til du kommer til mor, ikke ta kollektivtransport heller.  Ellers vil et negativt testsvar være en falsk trygghet. 

Anonymkode: 6857a...3ea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å få tatt test nå uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å få tatt test nå uansett.

Åjo. Det er det. 

Anonymkode: 8ffcf...0a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei