AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Det ble sendt en bekymringsmelding til barnevern pga min mann dyttet meg og har sagt masse stygge ting til meg, også foran barna våre. Saken ble henlagt. Han har nå begynt å ta lydopptak nesten daglig av meg hver gang vi har en diskusjon eller jeg er irritert for noe, ofte sier han da nesten ingenting så man kan lett gjenkjenne når han gjør det. Men han prøver ofte å provosere fram en reaksjon. Han truer meg da hver gang han tar lydopptak med å sende dette til barnevern og ta fra meg ungene. Hver eneste gang jeg viser en emosjon. Her en morgen sendte han ungene inn på soverommet med facetime med hans foreldre på, slik at de så meg toppløs. Jeg opplevde at han gjorde dette for å vise at jeg lå og sov mens han hadde ungene alene. Han har vært en utrolig vanskelig person etter at vi fikk barn. I min og barnas mest sårbare fase av livet har han begynt å si stygge ting og behandle meg helt forferdelig dårlig, også foran barna. Jeg har bedt han flytte flere ganger men han nekter og han truer når som helst med barnevern hvis jeg blir sint på han for noe. Han tar også screenshot av ting jeg skriver, feks at jeg kalte han sprø som sendte ungene inn med facetime når jeg var uten klær. Jeg vet det ikke er ulovlig å ta opptak av samtale man selv er del av, men jeg opplever dette som en trakassering at han nesten daglig tar meg opp på lydopptak og truer med barnevern i alle mulige situasjoner som ikke er noe unormale. Trenger ikke råd om å kaste han ut, det har jeg allerede bedt han om da sier han at det er hans leilighet og truer meg å ta barna fra meg. Han har allerede sagt løgner og vridd på ting som har skjedd til barnevernet, så jeg er redd han skal beskylde meg for masse usanne ting igjen hvis vi havner i en tvist om barnefordeling . Kan dette med lydopptak anses som trakassering? Anonymkode: 2e324...455 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Ja. Kanskje krisesenter hadde vært tingen? Anonymkode: c60a5...b5c 32 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 Slutt helt å krangle med han. Aldri noe skriftlig. Aldri noe. Så bør dere skille lag og ta en time på fvk. Anonymkode: f5de9...9eb 18
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 Dette er en uutholdelig situasjon for deg og kanskje etter hvert barna deres. Du må snakke med noen om dette. Jeg foreslår feks familievernkontoret. Bestill deg en time alene og rådfør deg med dem. Forbered deg på forhånd ang hva du vil ta opp så du ikke glemmer noe. Anonymkode: 6d364...50e 9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Kanskje krisesenter hadde vært tingen? Anonymkode: c60a5...b5c Jeg tror ikke krisesenter tar inn folk som blir trakassert med lydopptak. Anonymkode: 2e324...455 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 Om du tar kontakt med krisesenter kan det være til din fordel mtp barna. Du viser at du ønsker å beskytte de mot far og at han ikke er bra for dem. Eventuelt flytt til familie og begynn prosessen med å flytte fra han. Om du virkelig tror han kommer til å kontakte barnevernet og det ikke bare er tomme trusler, ville jeg mulig meldt han først eller hvertfall bestilt time hos fvk. Anonymkode: a055e...192 10 1
Gjest Alterego666 Skrevet 9. juli 2020 #8 Skrevet 9. juli 2020 Oppfør deg som vanlig, si at han gjerne må sende masse lydfiler til BVT. Det er ikke du som gjør noe galt her. For å svare på spørsmålet: Ja, dette virker som trakassering.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #9 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er en uutholdelig situasjon for deg og kanskje etter hvert barna deres. Du må snakke med noen om dette. Jeg foreslår feks familievernkontoret. Bestill deg en time alene og rådfør deg med dem. Forbered deg på forhånd ang hva du vil ta opp så du ikke glemmer noe. Anonymkode: 6d364...50e Det var de som sendte bekymringsmeldingen første gang. Ut fra hva jeg fortalte. De foreslo sinnemestringskurs for min mann, noe han nekter å ta og som verken de eller barnevern kunne tvinge han til å ta. Så vi er like langt. Anonymkode: 2e324...455 4
kalini Skrevet 9. juli 2020 #10 Skrevet 9. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var de som sendte bekymringsmeldingen første gang. Ut fra hva jeg fortalte. De foreslo sinnemestringskurs for min mann, noe han nekter å ta og som verken de eller barnevern kunne tvinge han til å ta. Så vi er like langt. Anonymkode: 2e324...455 jo, bvt kan faktisk «tvinge» han til å ta det. De kan si at hvis han ikke gjør det, overtar dem omsorgen for barna. 4
Huset Skrevet 9. juli 2020 #11 Skrevet 9. juli 2020 Wtf 😮 Tenker familievernkontor, bv og lignende er tingen. Der kan du snakke om det han gjør, og de kan dokumentere det, og han kan få rettledning. Dette faller jo ikke negativt tilbake på deg, men på ham. Slik som dette kan du ikke leve. Du bør notere når han gjør dette, slik at du har dokumentasjon andre veien også. Det virker jo nesten som han prøver å generere materiale for å lage en sak mot deg. Det er både trakassering og en implisitt trussel. 5
Cinnamondiva Skrevet 9. juli 2020 #12 Skrevet 9. juli 2020 Han mishandler deg veldig mye. Er ren mishandling. Synes du bør forlate han helt ærlig. Ring krise senter og få råd og veiledning 8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #13 Skrevet 9. juli 2020 Du bør kontakte barnevernet selv. At barna lever med dere begge to er galskap. Og jeg må være ærlig, du fremstår heller ikke veldig reflektert her. Du bor altså med en mann som gjør dette! Kom deg for faen ut med barna. Anonymkode: e7b77...240 12
youcancallmejune Skrevet 9. juli 2020 #14 Skrevet 9. juli 2020 Du bør informere dem om hvordan han oppfører seg nå. I tilfelle han faktisk lykkes med å få deg til å sprekke og bli sint er det en fordel om de kjenner til denne svært provoserende oppførselen. Det høres ut som de tar deg på stort alvor allerede, men jeg synes du skal gjøre det likevel, for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #15 Skrevet 9. juli 2020 1 minutt siden, kalini skrev: jo, bvt kan faktisk «tvinge» han til å ta det. De kan si at hvis han ikke gjør det, overtar dem omsorgen for barna. Jeg vet om noen der ene parten måtte ha sinnemestringskurs for at barnevernet ikke skulle ta hånd om barna. Den andre parten kunne selvfølgelig bo selv med barna, men da uten den sinna forelderen. Den sinna parten syntes det var tull, så barna bodde faktisk borte en stund🙄 snakk om prioritering... mange mangler virkelig selvinnsikt og respekt for sine egne barn.. Anonymkode: beafc...931 7
Taffel Skrevet 9. juli 2020 #16 Skrevet 9. juli 2020 (endret) Hvorfor kan du ikke ta med barna og flytte selv? Slik kan jo verken du eller barna ha det. Endret 9. juli 2020 av Taffel Tillegg. 15
SoWhat? Skrevet 9. juli 2020 #17 Skrevet 9. juli 2020 Han dummer seg ut om han sender slikt til barnevern. Det går tilbake på ham selv når det gjelder så uskyldige ting. Hadde han tatt opp alvorlige ting, hadde det vært noe helt annet. Sender han dette til BV, så bare avslører han at han kontrollerer deg. Syns du bør flytte fra denne mannen. Det er ikke greit å leve under konstante trusler. Ingenting av det du nevner er alvorlig. Regner med mannen din har sosiopatiske trekk, og husk at barna kan bli påvirket. Det beste vil altså å være og beskytte barna og deg selv mot ham. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #18 Skrevet 9. juli 2020 Han sier det er hans leilighet, er det hans leilighet? Du må ikke flytte før omsorgen for barna er mer avklart, han kan nekte å signere flyttemelding og da bor de hos ham. Søk råd, helst juridisk men gjerne på krisesenteret slik det foreslås lenger opp her. Eller fvk, du kan godt gå alene. Anonymkode: 8e7bf...859 2
Gjest Mysticgirl Skrevet 9. juli 2020 #19 Skrevet 9. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør kontakte barnevernet selv. At barna lever med dere begge to er galskap. Og jeg må være ærlig, du fremstår heller ikke veldig reflektert her. Du bor altså med en mann som gjør dette! Kom deg for faen ut med barna. Anonymkode: e7b77...240 Problemet her er vel at barna er registrert bosatt på hans adresse? Og han må skrive under på at barna flytter sammen med mor, om hun velger å dra fra han . Og ut i fra det jeg leser, kommer han sikkert garantert ikke til å gjøre det. Han vil sikkert bare si at om hun går, får hun ikke barna. Fortvilet situasjon for mor. Ts, du må ta kontakt med familiekontoret for mekling. Så advokat for å få barna.
prt90 Skrevet 9. juli 2020 #20 Skrevet 9. juli 2020 Det er lurt av han å skaffe litt dokumentasjon til eventuell barnefordelingssak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå