AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #1 Skrevet 9. juli 2020 Overskriften sier vel det hele. Går på oralcon. Om jeg har opphold på pillene i 4 dager istedet for 7, vil mensen avsluttes før? Skal nevnes at det går 3 dager fra jeg slutter å ta pilla til mensen kommer. Lurer på om det blir noe kluss og lenger blødninger osv hvis jeg gjør det? Anonymkode: 4735e...5d1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #2 Skrevet 9. juli 2020 Du har ikke mensen på p-piller, men bortfallsblødning. Denne blødningen må du ikke ha. Fortsett bare på nytt brett og hopp over. Du skal ikke klusse med hvor mange dager, da vil du evt få tyngre og lengre blødninger om du ikke følger det pakningsvedlegget sier. Det er en grunn til at det er 7 dager. Ville heller bare hoppet over hele blødningen Anonymkode: a9cc5...8f9
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #3 Skrevet 9. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Overskriften sier vel det hele. Går på oralcon. Om jeg har opphold på pillene i 4 dager istedet for 7, vil mensen avsluttes før? Skal nevnes at det går 3 dager fra jeg slutter å ta pilla til mensen kommer. Lurer på om det blir noe kluss og lenger blødninger osv hvis jeg gjør det? Anonymkode: 4735e...5d1 Akkurat sånn er syklusen min på Almina også. Tar tre-fire dager fra jeg slutter på pillen til blødningen kommer. Har opplevd før at blødningen sluttet tidligere når jeg tok pille før sju dager var gått, men det kan jo ha vært tilfeldig også. Anonymkode: 22cc1...7db
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #4 Skrevet 9. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke mensen på p-piller, men bortfallsblødning. Denne blødningen må du ikke ha. Fortsett bare på nytt brett og hopp over. Du skal ikke klusse med hvor mange dager, da vil du evt få tyngre og lengre blødninger om du ikke følger det pakningsvedlegget sier. Det er en grunn til at det er 7 dager. Ville heller bare hoppet over hele blødningen Anonymkode: a9cc5...8f9 Ja, beklager, du forsto tydeligvis hva jeg mente. Hopper over kanskje 2 ganger, men har opplevd å få blødninger hvis jeg prøver å hoppe over flere ganger, derfor må jeg ha opphold av og til. Har bare aldri prøvd å korte ned på oppholdet. Anonymkode: 4735e...5d1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #5 Skrevet 9. juli 2020 Jeg kan også få blødninger etter jeg har hoppet over i 4-5 mnd. Men jeg pleier ikke gidde å blø mer enn typ 2 dager. Starter på pillene igjen før det er gått 7 dager, og får da kortere "mens". Går på samme piller som deg Anonymkode: b4085...479
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #6 Skrevet 9. juli 2020 Du kan absolutt korte ned. Det er maks 7 dager, men du kan også ha pillefri "uke" i 4 dager. Om det korter ned menstruasjonslengden hos deg er ikke godt å vite. Anonymkode: efe8b...72f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2020 #7 Skrevet 9. juli 2020 Du må ikke ha pillefri uke i 7 dager. 7 dager er maks! Jeg pleier å ha 4-5 dager uten pilla, og det funker bra for meg. Blør som regel i ca. 4 dager. Går på samme piller som deg. Anonymkode: 15f66...3d0
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2020 #8 Skrevet 11. juli 2020 Funka dårlig gitt. Tok pillene igjen for 2 dager siden. Hadde hatt opphold på 4-5 dager, blør like mye enda 😫 håper ikke det blir helt klussa til nå så jeg blør lenger enn ei uke Anonymkode: 4735e...5d1
Minya Skrevet 12. juli 2020 #9 Skrevet 12. juli 2020 Har du først begynt å blø, vil ikke det å begynne på¨et nytt brett gjøre spesielt mye med hvor lenge du blør, ref pakningsvedlegget hvor du skal starte aller første pille på første blødningsdag når du får mensen, første gangen du starter opp med p-piller. Jeg ville heller tatt piller helt frem til du evt får småblødinger, ta pillefri da, og fortsett på nytt brett 5-7 dager senere.
Karve Skrevet 12. juli 2020 #10 Skrevet 12. juli 2020 Min erfaring er at det ikke funker. Testet før kroppen hadde stabilisert seg, og etter kroppen hadde stabilisert seg, med skuffende resultater hver gang. Blødde heldigvis ikke lengre, da, så det var ingen krise sånn sett. 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå