Gå til innhold

Får man kortere mensen om man tar p pillene igjen før det har gått 7 dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier vel det hele. Går på oralcon. Om jeg har opphold på pillene i 4 dager istedet for 7, vil mensen avsluttes før? Skal nevnes at det går 3 dager fra jeg slutter å ta pilla til mensen kommer. Lurer på om det blir noe kluss og lenger blødninger osv hvis jeg gjør det? 

Anonymkode: 4735e...5d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke mensen på p-piller, men bortfallsblødning. Denne blødningen må du ikke ha. Fortsett bare på nytt brett og hopp over. Du skal ikke klusse med hvor mange dager, da vil du evt få tyngre og lengre blødninger om du ikke følger det pakningsvedlegget sier. Det er en grunn til at det er 7 dager. Ville heller bare hoppet over hele blødningen

Anonymkode: a9cc5...8f9

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overskriften sier vel det hele. Går på oralcon. Om jeg har opphold på pillene i 4 dager istedet for 7, vil mensen avsluttes før? Skal nevnes at det går 3 dager fra jeg slutter å ta pilla til mensen kommer. Lurer på om det blir noe kluss og lenger blødninger osv hvis jeg gjør det? 

Akkurat sånn er syklusen min på Almina også. Tar tre-fire dager fra jeg slutter på pillen til blødningen kommer. Har opplevd før at blødningen sluttet tidligere når jeg tok pille før sju dager var gått, men det kan jo ha vært tilfeldig også.

Anonymkode: 22cc1...7db

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke mensen på p-piller, men bortfallsblødning. Denne blødningen må du ikke ha. Fortsett bare på nytt brett og hopp over. Du skal ikke klusse med hvor mange dager, da vil du evt få tyngre og lengre blødninger om du ikke følger det pakningsvedlegget sier. Det er en grunn til at det er 7 dager. Ville heller bare hoppet over hele blødningen

Anonymkode: a9cc5...8f9

Ja, beklager, du forsto tydeligvis hva jeg mente. Hopper over kanskje 2 ganger, men har opplevd å få blødninger hvis jeg prøver å hoppe over flere ganger, derfor må jeg ha opphold av og til. Har bare aldri prøvd å korte ned på oppholdet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan også få blødninger etter jeg har hoppet over i 4-5 mnd. Men jeg pleier ikke gidde å blø mer enn typ 2 dager. Starter på pillene igjen før det er gått 7 dager, og får da kortere "mens". Går på samme piller som deg :) 

Anonymkode: b4085...479

AnonymBruker
Skrevet

Du kan absolutt korte ned. Det er maks 7 dager, men du kan også ha pillefri "uke" i 4 dager. Om det korter ned menstruasjonslengden hos deg er ikke godt å vite.

Anonymkode: efe8b...72f

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke ha pillefri uke i 7 dager. 7 dager er maks! Jeg pleier å ha 4-5 dager uten pilla, og det funker bra for meg. Blør som regel i ca. 4 dager. Går på samme piller som deg. 

Anonymkode: 15f66...3d0

AnonymBruker
Skrevet

Funka dårlig gitt. Tok pillene igjen for 2 dager siden. Hadde hatt opphold på 4-5 dager, blør like mye enda 😫 håper ikke det blir helt klussa til nå så jeg blør lenger enn ei uke 

Skrevet

Har du først begynt å blø, vil ikke det å begynne på¨et nytt brett gjøre spesielt mye med hvor lenge du blør, ref pakningsvedlegget hvor du skal starte aller første pille på første blødningsdag når du får mensen, første gangen du starter opp med p-piller.

Jeg ville heller tatt piller helt frem til du evt får småblødinger, ta pillefri da, og fortsett på nytt brett 5-7 dager senere.

Skrevet

Min erfaring er at det ikke funker. Testet før kroppen hadde stabilisert seg, og etter kroppen hadde stabilisert seg, med skuffende resultater hver gang. Blødde heldigvis ikke lengre, da, så det var ingen krise sånn sett. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...